Автор |
Съобщение |
dancho413
|
Заглавие: Тунинг за Lancia Kappa 2.4 TDS Публикувано на: 24 Окт 2005, 12:04 |
|
Регистриран на: 24 Окт 2005, 11:29 Мнения: 68
|
Що е то и има ли почва то у нас? Аз досега никъде не съм виждал тунинг за този модел, а и да си призная съм пълен лаик в тази област, но адски много се интересувам . Благодаря предварително за всички споделени мнения и отделено време по този въпрос
_________________ Никога не е късно да научиш нещо повече...
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Окт 2005, 09:42 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
ми на автомобил като твоят освен чип тунинг друго почти нищо за засилване на мощността не можеш да направиш
другото което може да направиш е да сложиш по-голям интеркулер, но това ако слагаш и чип
аз лично не ти го препоръчвам, защото всички чипове се изразяват в това, да променят стойноста при която ЕКУ-то разтоварва турбокомпресора
обикновенно тя е около 0,9-1 бара
за нова кола може би е удачно, но на автомобил на който не знаеш километрите, аз лично не ти препоръчвам, защото цената на нов турбокомпресор е стряскаща
иначе всякакъв друг външен и вътрешен тунинг можеш да си спретнеш, без от това да зависят експлоатационните качества на автмобилът
|
|
|
|
|
Гост
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Окт 2005, 10:13 |
|
|
Благодаря
|
|
|
|
|
dancho413
|
Заглавие: Публикувано на: 25 Окт 2005, 10:14 |
|
Регистриран на: 24 Окт 2005, 11:29 Мнения: 68
|
Anonymous написа: Благодаря
Така де, това бях аз
_________________ Никога не е късно да научиш нещо повече...
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Окт 2005, 16:05 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
hf hpe написа: ми на автомобил като твоят освен чип тунинг друго почти нищо за засилване на мощността не можеш да направиш другото което може да направиш е да сложиш по-голям интеркулер, но това ако слагаш и чип
аз лично не ти го препоръчвам, защото всички чипове се изразяват в това, да променят стойноста при която ЕКУ-то разтоварва турбокомпресора обикновенно тя е около 0,9-1 бара за нова кола може би е удачно, но на автомобил на който не знаеш километрите, аз лично не ти препоръчвам, защото цената на нов турбокомпресор е стряскаща
иначе всякакъв друг външен и вътрешен тунинг можеш да си спретнеш, без от това да зависят експлоатационните качества на автмобилът
Как да го разбираме това че увеличават налягането на турбото ли?Защо цената на нов компресор?Искаш да кажеш че така се товари компресора и тои мои да се прецака?Аз си мислех че след това увеличение на мощноста по този начин наи се товари коляновия вал с биелните и основните лагери.И че често маркучите гармят.....ами ако колата няма турбо как става фокуса
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Окт 2005, 19:53 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Pepko_Bepko написа: ...
значи горенето е процес на окисляване
и всеки един тунинг е свързан с доставката на възможно повече количество кислород в горивната камера, защото доставката на гориво вече е елементарна при съврмените горивни системи
от гледна точка на качество цена, това най-лесно се постига с турбокомпресор, който нагнетявайки въздуха повишава съдържанието на въздух в единица обем, а както знаем въздуха е 70% кислород
за да се постигне тунинг на такъв мотор, най-лесно е да се повиши налягането което създава турбокомпресора, а в съвремените автомобили това се управлява от ЕКУ-то
за цената на компресора
съвремените компресори са вече консуматив и се сменят на 150 000км, даже има едно момче в тунинг.бг форума което твърди че един гарет за турбодизел струва на производителя 150 евро
относно натоварването на колянов вал, биелите и маркучите, те са достатъчно преоразмерени за да понесат допълнителното натоварване от чуп тунинг. който дава около 20% увеличение на мощност
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Окт 2005, 20:02 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
за тва ясно,не можа д ам еразбереш както и да е:)
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
chenka
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Ное 2005, 03:55 |
|
Регистриран на: 02 Ное 2005, 13:04 Мнения: 794 Местоположение: София, Лом
Кара: Citroen C5 III '11 2.0 HDI 163 HP
|
Цялата задвижваща система на автомобила се товари-от двигателя до гумите.Естествено, най-уязвим е турбокомпресора, защото е принуден да изпълнява почти двойни натоварвания.При тунинга е добре да се увеличи размера на междинния охладител(т.нар. интерколер), защото няма да смогне да охлади достатъчно повишеното количество въздух.А специално за Капа, не мисля, че това е автомобил, на който е нужна подобна интервенция.И така спокойно издухва 99% от колите на пътя.
Ако си много навит да го направиш, виж тук
|
|
|
|
|
Becko
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Дек 2005, 18:24 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 17 Дек 2005, 18:02 Мнения: 13 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
Пристрастен съм, но ще кажа само, че които един път си е направил чиптунинг задължително ще има и на следващата си кола.....
_________________ Becko
www.ComsisTuning.com
|
|
|
|
|
alpine
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Дек 2005, 19:20 |
|
Регистриран на: 09 Окт 2005, 20:16 Мнения: 161 Местоположение: София
|
hf hpe
нужно ли е да се слага чип като турбото може да се пусне да духа повече от wastegate-a?
това с малко по голям cooler и ако може механично да се подаде повечко гориво трябва да сварши работа...
_________________ www jetta 1.6td 59 коня много бавна
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Дек 2005, 20:20 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
|
|
|
|
Becko
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Дек 2005, 11:32 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 17 Дек 2005, 18:02 Мнения: 13 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
alpine написа: hf hpe нужно ли е да се слага чип като турбото може да се пусне да духа повече от wastegate-a? това с малко по голям cooler и ако може механично да се подаде повечко гориво трябва да сварши работа...
:-) Може да стане, но не мислиш ли че е по добре всичко това, и по високото налягане, и повечето гориво, и по голямо изпреварване когато е нужно да се управлява от ECUто на колата.....
_________________ Becko
www.ComsisTuning.com
|
|
|
|
|
alpine
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Дек 2005, 16:02 |
|
Регистриран на: 09 Окт 2005, 20:16 Мнения: 161 Местоположение: София
|
Becko написа: ......
то хубаво ама да не си купи човека кутийка с пяна и съпротивление:)
аз като нямам възможнсост за чип...си го праа механично
_________________ www jetta 1.6td 59 коня много бавна
|
|
|
|
|
Becko
|
Заглавие: Публикувано на: 19 Дек 2005, 09:51 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 17 Дек 2005, 18:02 Мнения: 13 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
Аз не съм превърженик на кутийките, но има и качествени, е но и струват пари ..... най-добре и най безопасно е софтуерния чип тунинг когато е възможно ...
_________________ Becko
www.ComsisTuning.com
|
|
|
|
|
alpine
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Дек 2005, 14:28 |
|
Регистриран на: 09 Окт 2005, 20:16 Мнения: 161 Местоположение: София
|
Becko написа: Аз не съм превърженик на кутийките, но има и качествени, е но и струват пари ..... най-добре и най безопасно е софтуерния чип тунинг когато е възможно ...
кажи нещо качествено ..къде ...колко...
трябва ми за C 200 CDI
_________________ www jetta 1.6td 59 коня много бавна
|
|
|
|
|
Becko
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Дек 2005, 15:20 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 17 Дек 2005, 18:02 Мнения: 13 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
alpine написа: Becko написа: Аз не съм превърженик на кутийките, но има и качествени, е но и струват пари ..... най-добре и най безопасно е софтуерния чип тунинг когато е възможно ... кажи нещо качествено ..къде ...колко... трябва ми за C 200 CDI
Няма проблем. Дай ми номер на ECU i софт. версия година. Кой двигател е: 102к.с., 115к.с. или 122к.с. ? Или направо се свържи с мен
_________________ Becko
www.ComsisTuning.com
|
|
|
|
|
alpine
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Дек 2005, 00:52 |
|
Регистриран на: 09 Окт 2005, 20:16 Мнения: 161 Местоположение: София
|
2000година...
комби...
старите фарове
c200 cdi
102 коня...
ако не ти е достатъчно дай гсм на л.с. да ти звъна
_________________ www jetta 1.6td 59 коня много бавна
|
|
|
|
|
Becko
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Дек 2005, 10:26 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 17 Дек 2005, 18:02 Мнения: 13 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
|
|
|
|
|