Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Тунинг




Автор Съобщение
 Заглавие: Подобрения по performance-а на Lancia Dedra 1.6 i.e.
 Мнение Публикувано на: 05 Яну 2010, 23:04 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53
Мнения: 14
Местоположение: Пловдив 01 Централен
Така... имам една Lancia Dedra 1.6 i.e. от 94-та година. Версията със 72-та коня мисля. И, разбира се, ми идва доста слабичка като мощност и въртящ момент. Искам да й покача малко показателите, но и идея си нямам кое е най-удачно да се пипне от финансова гледна точка, както и това да се избегнат пилене на бутала, слагане на турбо китове и други подобни процедури, които обикновено вървят ръка за ръка със пипване по скоростна кутия, диференциали и т.н. Идеята ми е да се получи нещо сравнително скромно, около 100-120 коня. Разбира се, ако има как да се извлече повече мощност, ще я приемем. :) И най-важното е дали има смисъл.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Подобрения по performance-а на Lancia Dedra 1.6 i.e.
 Мнение Публикувано на: 05 Яну 2010, 23:10 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17
Мнения: 4278
Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
ctnstn написа:
Така... имам една Lancia Dedra 1.6 i.e. от 94-та година. Версията със 72-та коня мисля. .....да се избегнат пилене на бутала, слагане на турбо..... скромно, около 100-120 коня. .....


Е те ти "уби коня с лопатата" :lol: :lol: :lol: Сори за offtopic ма не се сдържах :mrgreen:

пп.Поразгледай таз тема-принципно това е пътят,но си направи сметката дали си струва: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_17679_0.html

_________________
Изображение
LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046
Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 02:04 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53
Мнения: 14
Местоположение: Пловдив 01 Централен
е, не това е идеята. мисълта ми е дали подмяна на консумативи като свещи, въздушен филтър, реглаж на впръскването или дори чип биха вдигнали мощността. иначе е по-добре да си купя нова кола. :)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 09:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Сеп 2004, 10:01
Мнения: 1223
Местоположение: София
Кара: л ex Lancia Lybra 2.4 Jtd Intensa
ex Fiat Punto MK2 Srorting 6Speed 1.2 16V
Е ти малко искаш -от 70 на 120 коня ,с едни свещи няма как да стане работата :wink: ...П.С. нали разбираш че искаш да повишиш мощността с над 50%....

_________________
LANCIA LYBRA S.W. 2.4Jtd Intensa


Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 09:50 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
По-добре друга кола.Не ,че няма какво да се направи по тази обаче няма да е ефтино и после ще гори доста. :wink:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 12:59 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53
Мнения: 14
Местоположение: Пловдив 01 Централен
Със свещи е ясно, че няма да стане. :)
Но пък да монтираш такова турбо, значи да промениш в последствие до голяма степен конструкцията на задвижването. Което не е моята цел. Предполагам, че един чип би изсмукал 20-25 коня. Останалото не би ли могло да дойде точно от смяната на подобни консумативи и по-умерени модификации?


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 14:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05
Мнения: 1247
Местоположение: Русе
С тоя чип нищо няма да направиш без да отвориш двигателя, много са ти малко кончетата и няма да постигнеш нищо, едва ли ще изсмучеш тия 20-25 коня както си мислиш, ако имаш възможност и ти се кара по силен мотор направо скачай на автомобил с такъв по-голям или се захващай като нас с трансформации, м/у другото Съби добре е обяснил в темата си как се вадят хубави кончета :wink:

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo :mrgreen:
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 15:29 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 26 Дек 2005, 20:22
Мнения: 374
Местоположение: Перник
Колега даваш някои лев и твоита кола и се сдобиваш с турбинова Дедра :) :mrgreen:

_________________
Дедра Турбо Homeedition


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 16:20 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
С чип само 8 коня максимум. Няма нужда да турбинираш за да я засилиш. Може и атмосверна - въпроса е, че после няма да е много за ежедневно ползване.Даже ич... :mrgreen:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 17:09 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 01 Юли 2007, 01:49
Мнения: 756
Местоположение: София, Кърджали
Кара: AR 156
ctnstn написа:
Със свещи е ясно, че няма да стане. :)
Но пък да монтираш такова турбо, значи да промениш в последствие до голяма степен конструкцията на задвижването. Което не е моята цел. Предполагам, че един чип би изсмукал 20-25 коня. Останалото не би ли могло да дойде точно от смяната на подобни консумативи и по-умерени модификации?


по-добре забрави да модифицираш този двигател.
За тези 20-25 коня ще дадеш 2 пъти повече пара, от колкото струва колата :)

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. MPI-Webber 65KW 835А1.000 1993г. A/C punk

Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 19:22 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:29
Мнения: 298
Местоположение: Русе
Кара: Lancia
Да се вдигне малко компресията, като се смъкне височината на цилиндрите - с пилене на главата.... Но ако е правил някой да каже, все пак не съм много запознат.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 20:54 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Е аз свалих 4 десети мисля при смяната на гарнитура като беше почнала да гори вода - по-хуу вървеше или поне така ми се струваше... :mrgreen:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 21:28 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 19 Окт 2009, 09:07
Мнения: 160
Местоположение: Перник
Кара: Alfa 155 1.9td
racer666 написа:
Е аз свалих 4 десети мисля при смяната на гарнитура като беше почнала да гори вода - по-хуу вървеше или поне така ми се струваше... :mrgreen:
колко маx може да си изстърже на 2.0 атмосферка :?:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Яну 2010, 21:31 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45
Мнения: 715
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
Виж във ввв.ладаклуб-бг.цом, ще намери много неща. Избери си.

_________________
Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 08 Яну 2010, 17:20 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Нямам идея - трябва да се мери и смята. А и ако я сгъстиш много после само със 100 октана или на газ.... а и аванса трябва да дръпнеш напред... аве разправия.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 08 Яну 2010, 18:33 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44
Мнения: 1423
Местоположение: София
а как може да се разбере колко може да се приближи главата към блока на даден двигател (мен ме интересува по-специално моят, но питам принципно)?

_________________
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned)
Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) (http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664)
FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2010, 01:39 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53
Мнения: 14
Местоположение: Пловдив 01 Централен
Lancia-та мина преглед на сервиз. Имаше проблем с ламбда сондата и термостата - в сместа имаше много повече бензин от нормалното, в резултат на което и разхода беше се вдигнал, а мощността - спаднала леко. Сега всичко е наред. По генерацията има леко промени - тръби с по-голямо Ф и премахнат катализатор. Мисля, че върви малко повече от преди, а може и само да ми се струва. :) Има нов въздушен филтър. До тук добре.
Какво друго мога да сменя, че да дръпне напред още малко с мощността?
Мислех си за подмяна на бензиновата помпа с една Walbro 255l/h при 3 бара налягане и една завихряща камера плюс нови инжектори от Siemens с дебит 385 сс/m, регулатор на налягането Aeromotive с 6АМ вход и изход и горивен филтър Mr Gasket също с вход и изход 6Ам, както и нови маркучи и накрайници за многократна употреба. Към всичко това едни иридиеви NGK свещи и нови запалителни кабели Magnecor Electrosports 8mm. Не знам само за тоя регулатор дали трябва да се монтира сензор към ECU-то и дали би било добре да се монтира всичко тва на една горивна рейка. При нужда и нов вентилатор. Също така, мисля да отведа една по-широка тръба за всмукателната система по-напред към решетката, за да смуче доста по-хладния въздух там с филтър K&N панелен филтър. И накрая един познат си смени наскоро пружините от Ауди ТТ. Ако паснат, мога да ги сложа, за да смъкна окачването с няколко сантиметра. Надявам се, че всичко тва би повишило до известна степен мощността за сметка на малко по-голям разход и без драсични конструктивни изменения, както и да направи работата на двигателя по плавна. Не знам, обаче, дали биха работили с фабричната газова промени по впръсквателната система. Ако имам някакви пропуски и неточности, моля да ме поправите. Мерси предварително.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2010, 02:09 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35
Мнения: 287
Местоположение: Русе
От всичките изброени неща ще има смисъл да си сложиш само свещите и кабелите, ако са ти много стари твоите.
Филтъра и подобряване подвеждането на въздух ще имат ефект, ако може да направиш така че този въздуховод да е един вид херметичен спрямо филтърната кутия, ще имаш добър ефект при по-висока скорост.
Обаче с газовата уредба ще има противоречие ;) ще гасне сигурно.
Бензиновата помпа ще има смисъл да се смени само ако твоята не е сменяна никога и не дава достатъчно налягане при измерване.

Останалите неща които си изброил, ако ги сложиш ще получиш тотално обратен ефект.
Ако ти се дават някакви пари за засилване, то едно мапване ако е възможно да се направи на диното на Маднес моторспорт ще има единствено смисъл за да живне леко колата.
Но ако мотора не е отварян въобще една тунинг-ревизия ще го съживи с най-голям ефект.

_________________
Изображение
Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 11.5/1.9/191
YouTube
evo2 600 ;)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2010, 02:25 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53
Мнения: 14
Местоположение: Пловдив 01 Централен
Помпата не е смянана и двигателя не е отварян. Ако се монтират нови впръскватели и се вдигне налягането от 3 бара на малко повечко?
Просто идеята е без конструктивни изменения да се понапомпат още 20-25 коня.
Другото, за което се сещам вече е отваряне на главата и монтаж на нови клапани с разпределителен вал и зъбчати колела, пилене с нови бутала и биели, маховик с по-малк диаметър, но тва обезателно ше рефлектира и на скоростната кутия и диференциала си мисля. Както и на портфейла ми.
Съответно, приемам всякакви идеи за тунинг, без да се турбинира двигателя... просто няма смисъл за тоя малък двигател.
Като краен вариант си мисля да оставя за 2-3 години проекта. Колата така или иначе не мисля да я продавам, защото е със сантиментална стойност за мен. С натрупаните финанси да отида в проспийд и да ми изготвят един подходящ проект и всичко да е качествено изпълнено.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2010, 10:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2560
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
Колега, 20 - 25 коня за тоя мотор е повече от сериозно засилване. Нужно е сгъстяване на мотора и тунинг вал, обаче си трябва отваряне и бая пари. Има и вариант да се направи с дросели от R1 примерно и нова електроника но пак е много играчка и много пари.

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 28 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Тунинг


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов