Автор |
Съобщение |
ctnstn
|
Заглавие: Подобрения по performance-а на Lancia Dedra 1.6 i.e. Публикувано на: 05 Яну 2010, 23:04 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53 Мнения: 14 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
Така... имам една Lancia Dedra 1.6 i.e. от 94-та година. Версията със 72-та коня мисля. И, разбира се, ми идва доста слабичка като мощност и въртящ момент. Искам да й покача малко показателите, но и идея си нямам кое е най-удачно да се пипне от финансова гледна точка, както и това да се избегнат пилене на бутала, слагане на турбо китове и други подобни процедури, които обикновено вървят ръка за ръка със пипване по скоростна кутия, диференциали и т.н. Идеята ми е да се получи нещо сравнително скромно, около 100-120 коня. Разбира се, ако има как да се извлече повече мощност, ще я приемем. И най-важното е дали има смисъл.
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Re: Подобрения по performance-а на Lancia Dedra 1.6 i.e. Публикувано на: 05 Яну 2010, 23:10 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
ctnstn написа: Така... имам една Lancia Dedra 1.6 i.e. от 94-та година. Версията със 72-та коня мисля. .....да се избегнат пилене на бутала, слагане на турбо..... скромно, около 100-120 коня. .....
Е те ти "уби коня с лопатата" Сори за ма не се сдържах
пп.Поразгледай таз тема-принципно това е пътят,но си направи сметката дали си струва: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_17679_0.html
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
ctnstn
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 02:04 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53 Мнения: 14 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
е, не това е идеята. мисълта ми е дали подмяна на консумативи като свещи, въздушен филтър, реглаж на впръскването или дори чип биха вдигнали мощността. иначе е по-добре да си купя нова кола.
|
|
|
|
|
sun4o
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 09:19 |
|
Регистриран на: 29 Сеп 2004, 10:01 Мнения: 1223 Местоположение: София
Кара: л ex Lancia Lybra 2.4 Jtd Intensa ex Fiat Punto MK2 Srorting 6Speed 1.2 16V
|
Е ти малко искаш -от 70 на 120 коня ,с едни свещи няма как да стане работата ...П.С. нали разбираш че искаш да повишиш мощността с над 50%....
_________________ LANCIA LYBRA S.W. 2.4Jtd Intensa
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 09:50 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
По-добре друга кола.Не ,че няма какво да се направи по тази обаче няма да е ефтино и после ще гори доста.
|
|
|
|
|
ctnstn
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 12:59 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53 Мнения: 14 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
Със свещи е ясно, че няма да стане.
Но пък да монтираш такова турбо, значи да промениш в последствие до голяма степен конструкцията на задвижването. Което не е моята цел. Предполагам, че един чип би изсмукал 20-25 коня. Останалото не би ли могло да дойде точно от смяната на подобни консумативи и по-умерени модификации?
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 14:19 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
С тоя чип нищо няма да направиш без да отвориш двигателя, много са ти малко кончетата и няма да постигнеш нищо, едва ли ще изсмучеш тия 20-25 коня както си мислиш, ако имаш възможност и ти се кара по силен мотор направо скачай на автомобил с такъв по-голям или се захващай като нас с трансформации, м/у другото Съби добре е обяснил в темата си как се вадят хубави кончета
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
Metko
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 15:29 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2005, 20:22 Мнения: 374 Местоположение: Перник
|
Колега даваш някои лев и твоита кола и се сдобиваш с турбинова Дедра
_________________ Дедра Турбо Homeedition
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 16:20 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
С чип само 8 коня максимум. Няма нужда да турбинираш за да я засилиш. Може и атмосверна - въпроса е, че после няма да е много за ежедневно ползване.Даже ич...
|
|
|
|
|
cmok3
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 17:09 |
|
Регистриран на: 01 Юли 2007, 01:49 Мнения: 756 Местоположение: София, Кърджали
Кара: AR 156
|
ctnstn написа: Със свещи е ясно, че няма да стане. Но пък да монтираш такова турбо, значи да промениш в последствие до голяма степен конструкцията на задвижването. Което не е моята цел. Предполагам, че един чип би изсмукал 20-25 коня. Останалото не би ли могло да дойде точно от смяната на подобни консумативи и по-умерени модификации?
по-добре забрави да модифицираш този двигател.
За тези 20-25 коня ще дадеш 2 пъти повече пара, от колкото струва колата
_________________ Lancia Dedra 1.6 i.e. MPI-Webber 65KW 835А1.000 1993г. A/C
|
|
|
|
|
MirU
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 19:22 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:29 Мнения: 298 Местоположение: Русе
Кара: Lancia
|
Да се вдигне малко компресията, като се смъкне височината на цилиндрите - с пилене на главата.... Но ако е правил някой да каже, все пак не съм много запознат.
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 20:54 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Е аз свалих 4 десети мисля при смяната на гарнитура като беше почнала да гори вода - по-хуу вървеше или поне така ми се струваше...
|
|
|
|
|
pace
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 21:28 |
|
Регистриран на: 19 Окт 2009, 09:07 Мнения: 160 Местоположение: Перник
Кара: Alfa 155 1.9td
|
racer666 написа: Е аз свалих 4 десети мисля при смяната на гарнитура като беше почнала да гори вода - по-хуу вървеше или поне така ми се струваше... колко маx може да си изстърже на 2.0 атмосферка
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Яну 2010, 21:31 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
Виж във ввв.ладаклуб-бг.цом, ще намери много неща. Избери си.
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Яну 2010, 17:20 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Нямам идея - трябва да се мери и смята. А и ако я сгъстиш много после само със 100 октана или на газ.... а и аванса трябва да дръпнеш напред... аве разправия.
|
|
|
|
|
Synthy
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Яну 2010, 18:33 |
|
Регистриран на: 10 Юни 2008, 08:44 Мнения: 1423 Местоположение: София
|
а как може да се разбере колко може да се приближи главата към блока на даден двигател (мен ме интересува по-специално моят, но питам принципно)?
_________________ "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)Lancia Delta 1.6/16V, АГУ, '97 (Reborned) Lancia Dedra 1.8/16V, 115hp, '96 (R.I.P.) ( http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=26664) FIAT Tempra 1.6 карбуратор, АГУ, '90 (EX)
|
|
|
|
|
ctnstn
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Яну 2010, 01:39 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53 Мнения: 14 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
Lancia-та мина преглед на сервиз. Имаше проблем с ламбда сондата и термостата - в сместа имаше много повече бензин от нормалното, в резултат на което и разхода беше се вдигнал, а мощността - спаднала леко. Сега всичко е наред. По генерацията има леко промени - тръби с по-голямо Ф и премахнат катализатор. Мисля, че върви малко повече от преди, а може и само да ми се струва. Има нов въздушен филтър. До тук добре.
Какво друго мога да сменя, че да дръпне напред още малко с мощността?
Мислех си за подмяна на бензиновата помпа с една Walbro 255l/h при 3 бара налягане и една завихряща камера плюс нови инжектори от Siemens с дебит 385 сс/m, регулатор на налягането Aeromotive с 6АМ вход и изход и горивен филтър Mr Gasket също с вход и изход 6Ам, както и нови маркучи и накрайници за многократна употреба. Към всичко това едни иридиеви NGK свещи и нови запалителни кабели Magnecor Electrosports 8mm. Не знам само за тоя регулатор дали трябва да се монтира сензор към ECU-то и дали би било добре да се монтира всичко тва на една горивна рейка. При нужда и нов вентилатор. Също така, мисля да отведа една по-широка тръба за всмукателната система по-напред към решетката, за да смуче доста по-хладния въздух там с филтър K&N панелен филтър. И накрая един познат си смени наскоро пружините от Ауди ТТ. Ако паснат, мога да ги сложа, за да смъкна окачването с няколко сантиметра. Надявам се, че всичко тва би повишило до известна степен мощността за сметка на малко по-голям разход и без драсични конструктивни изменения, както и да направи работата на двигателя по плавна. Не знам, обаче, дали биха работили с фабричната газова промени по впръсквателната система. Ако имам някакви пропуски и неточности, моля да ме поправите. Мерси предварително.
|
|
|
|
|
ici
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Яну 2010, 02:09 |
|
Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35 Мнения: 287 Местоположение: Русе
|
От всичките изброени неща ще има смисъл да си сложиш само свещите и кабелите, ако са ти много стари твоите.
Филтъра и подобряване подвеждането на въздух ще имат ефект, ако може да направиш така че този въздуховод да е един вид херметичен спрямо филтърната кутия, ще имаш добър ефект при по-висока скорост.
Обаче с газовата уредба ще има противоречие ще гасне сигурно.
Бензиновата помпа ще има смисъл да се смени само ако твоята не е сменяна никога и не дава достатъчно налягане при измерване.
Останалите неща които си изброил, ако ги сложиш ще получиш тотално обратен ефект.
Ако ти се дават някакви пари за засилване, то едно мапване ако е възможно да се направи на диното на Маднес моторспорт ще има единствено смисъл за да живне леко колата.
Но ако мотора не е отварян въобще една тунинг-ревизия ще го съживи с най-голям ефект.
|
|
|
|
|
ctnstn
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Яну 2010, 02:25 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:53 Мнения: 14 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
Помпата не е смянана и двигателя не е отварян. Ако се монтират нови впръскватели и се вдигне налягането от 3 бара на малко повечко?
Просто идеята е без конструктивни изменения да се понапомпат още 20-25 коня.
Другото, за което се сещам вече е отваряне на главата и монтаж на нови клапани с разпределителен вал и зъбчати колела, пилене с нови бутала и биели, маховик с по-малк диаметър, но тва обезателно ше рефлектира и на скоростната кутия и диференциала си мисля. Както и на портфейла ми.
Съответно, приемам всякакви идеи за тунинг, без да се турбинира двигателя... просто няма смисъл за тоя малък двигател.
Като краен вариант си мисля да оставя за 2-3 години проекта. Колата така или иначе не мисля да я продавам, защото е със сантиментална стойност за мен. С натрупаните финанси да отида в проспийд и да ми изготвят един подходящ проект и всичко да е качествено изпълнено.
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Яну 2010, 10:42 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Колега, 20 - 25 коня за тоя мотор е повече от сериозно засилване. Нужно е сгъстяване на мотора и тунинг вал, обаче си трябва отваряне и бая пари. Има и вариант да се направи с дросели от R1 примерно и нова електроника но пак е много играчка и много пари.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
|