Автор |
Съобщение |
Paco
|
Заглавие: помогнете за тунинг -Делта интеграле-(продължение на темата) Публикувано на: 27 Дек 2004, 16:33 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
Master™ написа: глава 16клапана от 2000 кубика турбо за делта интеграле. някое по голямо турбо от заводското и ако има вече чип или валове моля пишете или някои други тунинг части за мотора .Ами аз нямам но що се отнася до главата в цунами тунинг продават спортни разпределителни валове.Турбини,олекотен маховик,керамичен съединител,олекотен колянов вал,по-широки клапани ,нови колектори(по-голями).Това са малка част от нещата които можеш да смениш ама бая пари ще ти отидат.А турбото можеш да го развъртиш(умерено).
|
|
|
|
|
Master™
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 16:56 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2004, 19:29 Мнения: 37 Местоположение: Русе
|
мерси много но какво искаш да кажеш умерено за турбото.....а що се отнася до цунами тунинг имат ли сайт или от някъде да видя цени и продукти
|
|
|
|
|
Paco
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 17:10 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
Master™ написа: :) мерси много но какво искаш да кажеш умерено за турбото.....а що се отнася до цунами тунинг имат ли сайт или от някъде да видя цени и продукти http://tsunamituning.com/ Това е сайта а за умереното развъртане на турбото-не повече 0,2-0,3 бара щото може да се развали или да ти пръсне маркуч.
|
|
|
|
|
Master™
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 17:40 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2004, 19:29 Мнения: 37 Местоположение: Русе
|
ами хубаво за умереното набиване.....имам още един въпрос.....имам мотор от ланчия делта 1 гт 1600 - 105кс. понапрайх и го сложих на една жигула да пързалям и
да чупя....все пак пофта е с задно.... мотора върви но искам още и мисля да му сложа турбо... значи мотора е згъстен допълнително -- компресия заводски около 14 сега 15-16
турбото ще е малко - от уно 1.3 ще го напрая да помпи 0.2 0.3 както казваш но ме е страх
да не попилея мотора щото доста съм се занимавал и доста пари дадох какво ще кажеш.....
|
|
|
|
|
Paco
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 17:48 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
Master™ написа: ами хубаво за умереното набиване.....имам още един въпрос.....имам мотор от ланчия делта 1 гт 1600 - 105кс. понапрайх и го сложих на една жигула да пързалям и да чупя....все пак пофта е с задно.... мотора върви но искам още и мисля да му сложа турбо... значи мотора е згъстен допълнително -- компресия заводски около 14 сега 15-16 турбото ще е малко - от уно 1.3 ще го напрая да помпи 0.2 0.3 както казваш но ме е страх да не попилея мотора щото доста съм се занимавал и доста пари дадох какво ще кажеш..... Само не рагбрах на делтата или на жигулата искаш да го сложиш.ако е на делтата няма страшно до 1.2-1.3 бара става ама мен ако питаш на жигула повече от 1 бар налягане в турбината не трябва да се създава.ама това турбо от уното Механично ли е щото ако не е незнам как ще стане работата .На лади и жигули слагат от рено 5 или 11 турбината от 1.4 мотора.
|
|
|
|
|
Master™
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 17:55 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2004, 19:29 Мнения: 37 Местоположение: Русе
|
мотора е на ланчия делта но съм го сложил на жигула-самия мотор - пък и има 15-16
компресия как да му сложа турбо като е толкова сгъстен
|
|
|
|
|
Paco
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 17:59 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
Master™ написа: мотора е на ланчия делта но съм го сложил на жигула-самия мотор - пък и има 15-16 компресия как да му сложа турбо като е толкова сгъстен Те това не знам.Ама как си я докарал тази компресия като заводско е 9.5
|
|
|
|
|
Master™
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 18:03 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2004, 19:29 Мнения: 37 Местоположение: Русе
|
значи мотора е 1600 gt 105кс 14 компресия заводски 1987г. аз го олекотих и го сгъстих
и така стана оборотен с 16 компресия и 1хх коня. но искам още затова ще сложа малко турбо да се развърта бързо и да набива 0.2 0.3 но мисля че при 16 компресия и 0.2 е много...
|
|
|
|
|
Paco
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 18:12 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
Master™ написа: :) значи мотора е 1600 gt 105кс 14 компресия заводски 1987г. аз го олекотих и го сгъстих и така стана оборотен с 16 компресия и 1хх коня. но искам още затова ще сложа малко турбо да се развърта бързо и да набива 0.2 0.3 но мисля че при 16 компресия и 0.2 е много... A бе по кой каталог я гледаш тая компресия значи турбото не е 0,2-0,3 бара а с толкова се увеличава Всяко турбо си има различно налягане (средно 1-1,2бара)към него прибавяш толкова колкото развъртиш.А и попринцип турбото двигателите са със по-малка компресия.Около 8 бара ти как ще сложиш турбо не знам щото сигурно ще стигнеш 20 бара а това е характерно за турбо дизелите
|
|
|
|
|
Paco
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 18:24 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
Master™ написа: :) значи мотора е 1600 gt 105кс 14 компресия заводски 1987г. аз го олекотих и го сгъстих и така стана оборотен с 16 компресия и 1хх коня. но искам още затова ще сложа малко турбо да се развърта бързо и да набива 0.2 0.3 но мисля че при 16 компресия и 0.2 е много... Eто ти достоверна информация за компресията http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?id=42064 там пише че 9.3 бара а не 14 както твърдиш ти
|
|
|
|
|
Master™
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 18:47 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2004, 19:29 Мнения: 37 Местоположение: Русе
|
има разлика все пак м/у степен на сгъстяване и компресия 9.30;1 е степен на сгъстяване
абе като оправя скенера ша ти пратя цялата страница
|
|
|
|
|
Pioneer
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Дек 2004, 19:24 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:19 Мнения: 386 Местоположение: София
|
И аз се бях заблудил, че 9,5 е налягането, а това е степента на сгъстяване 12, 13, 14 или колко е там е налягането което се получава от това сгъстяване.
_________________ Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD
EX Dedra 2.0 ie LS
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Еее де Публикувано на: 27 Дек 2004, 20:10 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Paco написа: Eто ти достоверна информация за компресията http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?id=42064 там пише че 9.3 бара а не 14 както твърдиш ти
Ама и ти не четеш!:)
Я пак виж... не пише ли "Compression ratio"?:)
И къде видя [Bar]?;)
Ще пишем ли лекция по въпроса? Има ли нужда?;)
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Re: Еее де Публикувано на: 28 Дек 2004, 13:31 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
Delta написа: Ама и ти не четеш!:) Я пак виж... не пише ли "Compression ratio"?:) И къде видя [Bar]?;) Ще пишем ли лекция по въпроса? Има ли нужда?;)
Лекции винаги са нужни. Ако ти се пише смятам, че ще е интересно на нас непросветените да научим нещо... Сериозно говоря.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: оки, набързо... Публикувано на: 28 Дек 2004, 15:41 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Значи, да започнем с ходовия обем на двигателя (или кубатура, нанана, както го наричате). Това е <I>площа</I> на буталото по неговия ход, тоест обема на цилиндъра ограничен от горна и долна мъртва точка на буталото. Естествено умножен по броя на цилиндрите! Като казвате колата ми е еди си колко кубика споменавате този обем.
Така... но това не е целия обем на цилиндъра! Когато буталото е в горна мъртва точка (ГМТ) над него в главата остава едно празно пространство- горивната камера.
И именно със степента на сгъстяване (9,5:1 например) се дава отношението на ходовия обем+ обема на горивната камера на цилиндъра към обема на горивната камера (виж постинга с илюстарция на HFHpe по нататък).
А компресията или на нашенски налягане при сгъстяване, е напягането което се мери с манометър през отвора на свеща....
Условията на мерене са свалени свещи на всички цилиндри и въртене на стартера с напълно натиснат педал на газта (напълно отворена клапа!).
Това налягане обаче зависи от обороти, газоразпределителен механизъм и т.н.
При посочения начин на измерване (от производителя) се има впредвид също че акумулатора и стартера са в пълна изправност... Точно днес се сблъскахме с такъв проблем... стартера не върти добре и на единия цилиндър електронния уред даде ниска компресия... но добрия стар манометър изясни нещата!:)
Е в общи линии това... не се сещам за друго по въпроса...
Последна промяна Delta на 28 Дек 2004, 18:21, променена общо 2 пъти
|
|
|
|
|
Paco
|
Заглавие: Re: Еее де Публикувано на: 28 Дек 2004, 15:56 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 12:23 Мнения: 425 Местоположение: Перник
|
Delta написа: Paco написа: Eто ти достоверна информация за компресията http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?id=42064 там пише че 9.3 бара а не 14 както твърдиш ти Ама и ти не четеш!:) Я пак виж... не пише ли "Compression ratio"?:) И къде видя [Bar]?;) Ще пишем ли лекция по въпроса? Има ли нужда?;) Кво да се прав и Като бях 1 клас едно прасе ми изяде буквара и оттогава все така през ред през два
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: оки, набързо... Публикувано на: 28 Дек 2004, 16:03 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Delta написа: Значи, да започнем с ходовия обем на двигателя ...
според мен си в малка грешка
обема на даден цилиндър е =(площа на буталото х хода на буталото) + горивната камера
а степена на сгъстяване е отношението на целият обем към горивната камера
може и аз да съм в грешка де, ще се консултирам допълнително
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: оки, набързо... Публикувано на: 28 Дек 2004, 16:21 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
обема на даден цилиндър е =(площа на буталото х хода на буталото) + горивната камера
>Офф аз диаметъра ли бях написал вместо площа!:)
А че е без горивната камера съм сигурен!
а степена на сгъстяване е отношението на целият обем към горивната камера
>За тов обаче ме размисли...
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Дек 2004, 17:39 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
taka а сега нагледно
те това е от книгата на Гай Крофт
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Дек 2004, 18:16 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
hf hpe написа: те това е от книгата на Гай Крофт
От БИБЛИЯТА искаш да кажеш!!!:)
|
|
|
|
|
|