www.lancia-bg.com
http://lancia-bg.com/forum/

Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=24457
Страница 1 от 3

Автор:  nastybg [ 17 Ное 2010, 01:49 ]
Заглавие:  Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

Така и не намерих дискусия отностно бутането на 2.0 16V фиат/ланча мотора. Нали освен всеизвестните чипове и генерации, какви са, ако ги има, козовете отностно този мотор. Знам за колектори от капа турбо но от 10 човека 5 са на мнение, че ефекта е нулев. Преди време бях чел за премахването на балансиращите валове, застопоряването им или просто елиминиране на ремъка(това е обратния ред на полезността им откъм налягане), но вече до колко е ефективно от гледна точка на вървеж (освен, че олеква мотора отново незнам). Та с две думи пускам темата, за да може знаещите и практикувалите да дадат по някоя идея отностно размножаването на 139-те коня :)

Благодаря предварително :)

Автор:  idm [ 17 Ное 2010, 21:44 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V асматик

Астматици наричат разговорно Турбаланите :mrgreen:
Перформанса при теб е лесен :!:
Вариянт 1: сменяш двигател с турбо мотор
Вариянт 2: сменяш колата с заводски турбо мотор.

На атмосверните ДВГ се хвърлят пари на вятъра( всмисъл че ефекта не е така осезаем както при турбо двигателите.Каквото и да правиш се говореше маи за едни теоретични 8% което на 139 коня....... )
Ако все пак си решил земи си едни разпределителни валовеее.
Ако минеш на вариянт 1 имаааааааа мнооооооооооооого изписано в тоя подфорум подробно със снимки( че и цени пише даже дан се стряшкаш в последствие )

Автор:  racer666 [ 18 Ное 2010, 22:27 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V асматик

Дросели + Мегаскуирт,но няма да става вече за ежедневна употреба. :)

Автор:  nastybg [ 19 Ное 2010, 17:19 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V асматик

idm написа:
Астматици наричат разговорно Турбаланите :mrgreen:
Перформанса при теб е лесен :!:
Вариянт 1: сменяш двигател с турбо мотор
Вариянт 2: сменяш колата с заводски турбо мотор.

На атмосверните ДВГ се хвърлят пари на вятъра( всмисъл че ефекта не е така осезаем както при турбо двигателите.Каквото и да правиш се говореше маи за едни теоретични 8% което на 139 коня....... )
Ако все пак си решил земи си едни разпределителни валовеее.
Ако минеш на вариянт 1 имаааааааа мнооооооооооооого изписано в тоя подфорум подробно със снимки( че и цени пише даже дан се стряшкаш в последствие )


То че тунинга с турбо е лесен е лесен ама е с първоначална вноска 6+к и се изплаща доживот. А и винаги има нещо дето липсва, не се е получило или е кът. Затова и питам за леките "козметични", ако щете ги наречете, доработките на този мотор, които са достижими. Ясно ми е, че бегачка няма да стане ама аз не съм и си мислил да става !

Автор:  1912 [ 20 Ное 2010, 18:25 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

а така бравос за темата
ето ти и малко козове
1)след като смениш смукателния колектор
с такъв от канча капа 16волта турбо
сложи дросел примерно от алфа164 който е на 76мм :wink:
2)освободена генерация на 63мм
с примерно едно средно и едно задно
3)кабели свещи
4)портване тиква и олекотяване
5)валове
6)едно добро мапване
7)някви къси скорости с шпер

Автор:  bost [ 22 Ное 2010, 00:18 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V асматик

Здраво на сите
idm написа:
Астматици наричат разговорно Турбаланите :mrgreen:
Перформанса при теб е лесен :!:
Вариянт 1: сменяш двигател с турбо мотор
Вариянт 2: сменяш колата с заводски турбо мотор.

На атмосверните ДВГ се хвърлят пари на вятъра( всмисъл че ефекта не е така осезаем както при турбо двигателите.Каквото и да правиш се говореше маи за едни теоретични 8% което на 139 коня....... )

8% ????????????????????? Сигурен ли си наполно со този процент? :D
Поздрави
cheers

Автор:  nastybg [ 27 Ное 2010, 16:03 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

1912 написа:
а така бравос за темата
ето ти и малко козове
1)след като смениш смукателния колектор
с такъв от канча капа 16волта турбо
сложи дросел примерно от алфа164 който е на 76мм :wink:

Рядко скъпа джаджа са тея колектори ... а при полиране на стоковите и дросел от Т.С. ще има ли ефект ?
1912 написа:
2)освободена генерация на 63мм
с примерно едно средно и едно задно

За генерацията чета, че 63мм права генерация (примерно с едно резонаторно и едно крайно гърне) на атмосферен мотор е грешка и вероятността да се получи обратен ефект е голяма ? ! ?

Никой не коментира питането ми отностно балансиращите валове ...


Благодаря предварително !

Автор:  joro66 [ 27 Ное 2010, 16:49 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

nastybg написа:

Никой не коментира питането ми отностно балансиращите валове ...




Двигателя малко по пъргаво се развърта на празен ход :mrgreen: Поне при мен след застопоряването това открих като разлика. За вървеж не съм пробвал защото имам друг проблем с мотора и не съм го настъпвал до краен предел.

Автор:  the fan [ 28 Ное 2010, 20:07 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

Колега дай да почнем с нещо по насочващо имаш ли някакъв бюджет за дигане на мощността за да знаем какво да предлагаме?
Можеш да дигнеш компресията , като шлайфаш главата.
Портване и по-твърди пружини на клапаните
Ако парите ти го позволяват слагаш спортни валове с раздвижни колела.
Олекотяваш маховик , също така -
racer666 написа:
Дросели + Мегаскуирт,но няма да става вече за ежедневна употреба. :)

или друг тип външна електроника и т.н.
Но всичко е въпрос какви пари си готов да инвестираш и заслужавали си?

Автор:  bost [ 29 Ное 2010, 13:18 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

the fan написа:
Колега дай да почнем с нещо по насочващо имаш ли някакъв бюджет за дигане на мощността за да знаем какво да предлагаме?
Можеш да дигнеш компресията , като шлайфаш главата.

Шлајфање на главата е меч со две острици,со квалитет на вашиот бензин зголемувањето на компресијата е смрт за клиповите(pistons)-самодетонација, ако е за ежердневна употреба.Многу дискусии може да се направат за користа и штетата од овој зафат на главата(Поголема компресија -потрошена поголема сила да се направи таа(компресија) во тактот на збивање,поголеми температури итн)

Портване и по-твърди пружини на клапаните

Портвање ДА,но пружините на клапаните се непотребна ивестиција ,зошто за ежердневна кола не е препорачливо поголем агол (duration) од 285 степени при што доволни се штоковите пружини(поголем агол од 290 степени колата е мртов коњ на ниски вртежи што за возење низ града е многу непријатно-нешто слично како турбо лаг)

Ако парите ти го позволяват слагаш спортни валове с раздвижни колела.

Олекотяваш маховик , също така -?????Ако подига максималните вртежи да но тоа е пврзано со други валове многу поскапи(околу 500-600 ЕУР)

racer666 написа:
Дросели + Мегаскуирт,но няма да става вече за ежедневна употреба. :)

или друг тип външна електроника и т.н.
Но всичко е въпрос какви пари си готов да инвестираш и заслужавали си?

Това си 100% исправен

Поздрав cheers

Автор:  the fan [ 29 Ное 2010, 22:46 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

Така е колега много работи могат да се направят, но е въпрос на финанси и предназначение на колата.
Относно:
the fan написа:
Шлајфање на главата е меч со две острици,со квалитет на вашиот бензин зголемувањето на компресијата е смрт за клиповите(pistons)-самодетонација, ако е за ежердневна употреба.Многу дискусии може да се направат за користа и штетата од овој зафат на главата(Поголема компресија -потрошена поголема сила да се направи таа(компресија) во тактот на збивање,поголеми температури итн)

Не си прав . зависи колко се свали от главата , каква компресия гониш, но за детонациите има решение високооктанов бензин и добаваки (октанбустер) - пробвано е и работи. Но пак казвам какво се цели да се постигне??? Ежедневка или съботно неделен спорт ???
Резни 0,8 мм от главата и не е нобходимо да се минава на скъпи горива , но и ефекта не е огромен.

Автор:  valen_j [ 19 Юли 2011, 01:59 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

Здравейте,знам че темата е стара но ме интересува някой правил ли е това с всмукателния колектор от ланчия капа турбо и дросел от алфа 164 и по точно разликата в отворите за закрепване на дросела към всмукатела,а и отвора на всмукателния коектор е по малък от този на дросела,и последно може ли да се ползва датчика за положение на дроселовата клапа на купе вместо този на алфата?

Автор:  racer666 [ 19 Юли 2011, 20:50 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

valen_j написа:
Здравейте,знам че темата е стара но ме интересува някой правил ли е това с всмукателния колектор от ланчия капа турбо и дросел от алфа 164 и по точно разликата в отворите за закрепване на дросела към всмукатела,а и отвора на всмукателния коектор е по малък от този на дросела,и последно може ли да се ползва датчика за положение на дроселовата клапа на купе вместо този на алфата?


Не може да се ползва ТПС-а на купето на дросела на ТСпарк-а. Имам ги и 2та и съм пробвал. А и захващането е различно.

Автор:  1912 [ 20 Юли 2011, 20:56 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

e има преправяния ама няма друг такъв 76мм дросел :)

Автор:  joro66 [ 20 Юли 2011, 21:23 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

Добре де, то ако се смени драсела с по голям и се остави оригиналния TPS, май ще трябва да се направи ремап на бина за да не се бърка сместа (обеднее), понеже вече при същия градус на отваряне ще има по голямо количество въздух.

Автор:  D. Stanev [ 21 Юли 2011, 10:53 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

Извод: ако колата ти е започнала да ти се вижда тромавка, значи в главата ти свети лампа "change engine" :mrgreen:
Не, че не са възможни разни гимнастики за съживяване на атмосферката, но сума сумарум пари+труд+нерви няма да е = на желания ефект. Затова направо търсиш 2.0 16V турбо мотор и много близък приятел със сервиз за трансплантацията и... ефекта ще се усети. И тогава вече можеш да мислиш за другите работи като мапване и пр. хардуерни подобрения за да си сигурен, че ще имат ефект.
П.С. Много е важно какво подобрение рисува въображението ти, щото може да се окаже, че и с турбомотора ефекта може да е далеч от очакванията ти 8)

Автор:  1912 [ 21 Юли 2011, 23:57 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

бе може и от хатмосферката да се истиска бая ама се иска ... не само колектор от каппа
:) а напрао едни дросели валове и т,н,,,, и най важното е теглото на колата

Автор:  nastybg [ 24 Юли 2011, 11:40 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

D. Stanev написа:
Извод: ако колата ти е започнала да ти се вижда тромавка, значи в главата ти свети лампа "change engine" :mrgreen:
Не, че не са възможни разни гимнастики за съживяване на атмосферката, но сума сумарум пари+труд+нерви няма да е = на желания ефект. Затова направо търсиш 2.0 16V турбо мотор и много близък приятел със сервиз за трансплантацията и... ефекта ще се усети. И тогава вече можеш да мислиш за другите работи като мапване и пр. хардуерни подобрения за да си сигурен, че ще имат ефект.
П.С. Много е важно какво подобрение рисува въображението ти, щото може да се окаже, че и с турбомотора ефекта може да е далеч от очакванията ти 8)

Неее темата беше за друго. То е ясно, че ефекта на турбото е осезаем, но само хора който са правили трансплантацията, знаят че цената на самия двигател е началото на една дупка за пари :))) Аз имах предвид "леко съживяване" ревизия и още нещо. Единствения проблем са колекторите от капа, все пак всички знаем колко са кът и ако се намери е 300+лв :((( Но както и да е все пак явно няма кой знае какво да се сподели от гледна точка на атмосферен пърформанс ...

Автор:  valen_j [ 24 Юли 2011, 20:32 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

Въпросът е не какво може да се направи по атмосферния перформънс а дали някой е правил това за което аз питам?Частите вече са налице така че ще се пробва,главното е адаптацията на дросела към всмукатела дали да е с разстъргване на всмукатела по дросела или разстъргване +фланец или само преходен фланец?

Автор:  nastybg [ 03 Авг 2011, 18:26 ]
Заглавие:  Re: Дискусия отностно performance на 2.0 16V ...

Въпрос, зададен още в началото на темата ... при махането (махане, не застопоряване) на баланс валовете, с какво се "затапват",откъде може да се купи/вземе това нещо и доколкото знам налягането на маслото след дига след операцията. Всъщност има ли ефект или и простото застопоряване на валовете върши същата работа ?

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/