Автор |
Съобщение |
lll
|
Заглавие: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 22 Яну 2013, 16:02 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
Първо да отбележа, че проекта е ниско бюджетен и не се търсят високи постижения, колкото - толкова.Става въпрос за засилване на ланчия капа 2.0 20V 146 к.с. с механичен компресор(суперчарджер). Както знаете нашите коли непрекъснато поевтиняват и стават непродаваеми,за това реших да сложа обикновенна газова уредба и да се возя.И така до септември 2012 г.Когато в английски форум видях проект фиат мареа 2.0 20V със суперчарджер и ми дойде музата Така или иначе колата си остава вечно моя, реших да експериментирам и да я "компресирам". След известно търсене намерих компресор от ebay.co.uk - eaton м45 от мерцедес, който е подходящ за двигатели до 2-3 литра. Компресорът беше със счупена пружина-съединител.Изготвиха ми по мои размери нова пружина и сглобих компресорът. Прикачени файлове:
s_1.jpg [ 102.05 KiB | Прегледано 15591 пъти ]
Започнах да набавям и други чарколяци: интеркулер, вентилатори, маркучи Прикачени файлове:
s_2.jpg [ 64.38 KiB | Прегледано 15591 пъти ]
малко силиконови маркучи и тръба ф54 от стария ми ауспух за турбо пътища(нали е ниско бюджетен проект) Прикачени файлове:
s_3.jpg [ 100.96 KiB | Прегледано 15591 пъти ]
Определих мястото на суперчарджера, а именно на мястото на компресора за климатика, който след три пълнения пак изпусна от някъде и си карам 2-3 години без него. Компресорът за климатика и радиаторът му,тръбите и филтър дехидратора бяха премахнати. Прикачени файлове:
s_4.jpg [ 129.95 KiB | Прегледано 15591 пъти ]
Направих стойка на компресора от подръчни материали - г-образен винкел. Прикачени файлове:
s_5.jpg [ 127.52 KiB | Прегледано 15591 пъти ]
..............................................
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 22 Яну 2013, 16:12 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
Започна напасването на компресорът към пистовия ремък, който се наложи да сменя с малко по-къс. Прикачени файлове:
s_6.jpg [ 142.7 KiB | Прегледано 15588 пъти ]
Я, кой е тоя където ми разглабя колата Прикачени файлове:
s_7.jpg [ 80.08 KiB | Прегледано 15588 пъти ]
Монтирах суперчарджера без входящи и изходящи маркучи за въздуха.Запалих двигателя за проба. До тук добре. Монтирах интеркулера и по-малкия вентилатор, защото за стария вече нямаше място. Прикачени файлове:
s_8.jpg [ 106.92 KiB | Прегледано 15588 пъти ]
Прикачени файлове:
s_9.jpg [ 91.67 KiB | Прегледано 15588 пъти ]
Интеркулера, маркучите излизащи от него и вентилаторът за водния радиатора са от фиат брава ТД. Подвеждането на компресирания въздух от компресора е реализирано с стоманена пластина 4 мм и заварена към нея свивка от ауспух. Прикачени файлове:
s_10.jpg [ 104.88 KiB | Прегледано 15588 пъти ]
............................................
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 22 Яну 2013, 16:20 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
Тук вече навързани входа и изхода на суперчарджъра. Прикачени файлове:
s_11.jpg [ 108.08 KiB | Прегледано 15587 пъти ]
А ето как изглежда двигателя в атмосферен вариант. Прикачени файлове:
s_12.jpg [ 145.73 KiB | Прегледано 15587 пъти ]
Тук вариант с двубутален блоу оф клапан, който изпуска излишния въздух в атмосферата при празен ход и пускане на газта. Прикачени файлове:
s_13.jpg [ 129.11 KiB | Прегледано 15587 пъти ]
В този случай имах лош празен ход и непрекъснато давене с бензин,гаснене по сфетофарите като явно дебитомера не се разбираше с блоу офа и еку-то пускаше много гориво на празен ход. За това минах на вариант с рециркулационнен клапан(връщта излишния въздух обратно на входа на компресора). Прикачени файлове:
s_14.jpg [ 132.8 KiB | Прегледано 15587 пъти ]
След ресетване на еку-то и малко каране из квартала да се обучи нещата заспаха. Схемата на свързване е : въздушен филтър - дебитомер - компресор - интеркулер - блоу оф - дроселова клапа. Преместих и датчика за температурата на входящия въздух след интеркулера, защото беше веднага след дебитомера. Двигателят не е разреждан - CR 10:1, със стандартни дюзи и дебитомер, няма ремап на еку-то. Прикачени файлове:
s_15.JPG [ 21.53 KiB | Прегледано 15587 пъти ]
А ето как се движи налягането в оборотите: обороти/мин налягане/бар ...1000 ........... 0,15 ...2000 ........... 0,25 ...3000 ........... 0,30 ...3500 ........... 0,30 ...4000 ........... 0,25 ...5000 ........... 0,20 ...6000 ........... 0,20 Този тип компресори - руутс дават по-скоро въртящ момент, а не коне и правят ниско налягане, но от малки обороти. Колата се чувства по-силна от преди, но не е някаква бегачка. Най-интересното е че може да се кара като трактор - от 1000 оборота на практика може да се кара на 5-та предавка. Ами за сега толкова Предстои подкарване на АГУ.
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
denq
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 22 Яну 2013, 20:44 |
|
Регистриран на: 01 Мар 2009, 21:53 Мнения: 302 Местоположение: Русе
Кара: Delta 2
|
Евала за труда , колега. На дино ще я мериш ли ? или гори-доли колко коня би трябвало да е?
_________________ Има ли бензин, има и адреналин. 2.0 16v - Delta2 - продава се: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=24045 Тише едешь - хрен приедешь ! http://www.3na100.com/ - за всеки, който иска да пътува ефтино.
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 23 Яну 2013, 14:25 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
За сега не съм мислил за дино тест, може би по-нататък. Теоритично, по калкулатор от нета излиза около 175 к.с. при 6000 об/мин и 0,2 бар.
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
MMateo
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 23 Яну 2013, 15:46 |
|
Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:04 Мнения: 119 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
|
Еваля много яката работа Само вярно по натам да видиме динито кво ще рече
_________________ Lancia Kappa 2.0k V.I.S. 155hp.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 23 Яну 2013, 20:02 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Какво значение има диното ако те кефи?:)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
LYBRAtor
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 24 Яну 2013, 13:41 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2007, 10:38 Мнения: 1487 Местоположение: София, The Camp
Кара: Octavia 2016 2.0 tdi DSG
|
Delta написа: Какво значение има диното ако те кефи?:) Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността. За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор?
_________________ 2016 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Combi 2015 Peugeot Vivacity 0.05 2V 2005 Mercedes-Benz C180 Kompressor Sportcoupe LPG 1997 Citroen Berlingo 1.8 LPG Ex: W211, 147, 159 SW, Delta GT, Dedra, Lybra SW, C2, Vectra
|
|
|
|
|
denq
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 24 Яну 2013, 13:52 |
|
Регистриран на: 01 Мар 2009, 21:53 Мнения: 302 Местоположение: Русе
Кара: Delta 2
|
LYBRAtor написа: Delta написа: Какво значение има диното ако те кефи?:) Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността. За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор? Практическо ... Примерно да мога аз да си преценя дали да си слагам Със здраве и Поздрави
_________________ Има ли бензин, има и адреналин. 2.0 16v - Delta2 - продава се: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=24045 Тише едешь - хрен приедешь ! http://www.3na100.com/ - за всеки, който иска да пътува ефтино.
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 24 Яну 2013, 17:57 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
LYBRAtor написа: Delta написа: Какво значение има диното ако те кефи?:) Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността. За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор? От скоро съм в движение и не съм засичал разход. Предполагам 0,8 - 1,0 бар може да направи, но не и на 2.0 литра двигател. Ролката на компресора е 72 мм, стандартната ролка на каппата задвижваща пистовия ремък е 145 мм,т.е. предавателното отношение ~ 2.Така при 7000 обр. на двигателя компресорът е на 14000 обр., което му е максимума.Но при високи обороти не е ефективен. По някакви сметки при 6000 обр. трябваше да прави 0,4 - 0,5 бар, да ама не
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 24 Яну 2013, 21:51 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
На мен пък звука ми е интересен!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 24 Яну 2013, 22:22 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
Delta написа: На мен пък звука ми е интересен!;) Е, добре де.Има и звук http://www.youtube.com/watch?v=oncPczFHvps Еnjoy the sound!
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 24 Яну 2013, 23:03 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
кулера не идва ли повече и само да пречи в случая играл ли си да мериш температура преди и след него?
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 25 Яну 2013, 23:22 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
hf hpe написа: кулера не идва ли повече и само да пречи в случая играл ли си да мериш температура преди и след него? Днес я закачих на fiatecuscan и температурата на входящия въздух варираше от 30 до 40 градуса (датчика е след кулера и точно преди блоу оффа).Преди кулера не съм мерил. Като атмосферка най-високото показание на дебитомера беше 398 kg/h , а сега беше 473 kg/h , т.е. имаме едни 19 % по-вече въздух.Така теоритичните 175 к.с. май са вярни.
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 26 Яну 2013, 09:58 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Пробвай да премериш след компресора преди кулера. Според мен на това налягане няма да е необходимо охлаждане, а пък и колата ще тръгва по-бързо
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
joro66
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 27 Яну 2013, 12:31 |
|
Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38 Мнения: 533 Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
|
И аз съм чувал, че най-голямото предимство на механичните компресори е липсата на нужда от охлаждане на въздуха след тях, от което следва - както каза колегата по горе - по малък лаг. Ако имаш подгряване на дросела го разкарай.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 16VT Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 01 Фев 2013, 19:51 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
Колега, След като имаш вече резултата, обърни малко повече внимание на стойката. Малко по-сериозна ще дойде супер. Да не прецакаш ремъка така, от не стабилно разположение на шайбата. На него (ремъка) не седи само чарджера
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
lll
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 01 Фев 2013, 21:56 |
|
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48 Мнения: 201 Местоположение: София
|
koceto_8 написа: Колега, След като имаш вече резултата, обърни малко повече внимание на стойката. Малко по-сериозна ще дойде супер. Да не прецакаш ремъка така, от не стабилно разположение на шайбата. На него (ремъка) не седи само чарджера Може би стойката изглежда малко паянтова, но всъщност компресорът е захванат и за трите си опорни точки, както е фабрично.За сега няма проблем. Сега за интеркулера. Днес го откачих и прекарах въздуха директно.Закачих fiatecuscan и направих малко тестове. Въпреки, че времето е хладно температурата на входящия въздух се покачи двойно и достигна до около 75 градуса .Представям си лятото в жегите как положението става критично. Най-високото налягане беше 0,35, а с интеркулер е 0,3 Изводът е - въпреки че тези компресори правят ниско налягане загряват въздуха доста и интеркулер е задължителен.И пад на налягането почти няма, лаг също
_________________ Lancia Lybra SW 1,9 JTD Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail) Fiat Punto II 1.2 8V parts Lancia Kappa 2.0 20V scrap Lada Samara 1.3 scrap
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 02 Фев 2013, 12:04 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Ако наистина е 75 градуса интеркулера е задължителен.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор Публикувано на: 03 Фев 2013, 19:59 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
да това е направо нереално виска температура ако входящият въздух при сегашните температури с кулер е 30-40 градуса не е хич добре защото в жегите ще се качи доста само за пример пунто ГТ на 1.4 бара и челен кулер като теб при външна температура 38 градуса отчитеше в колектора 58-59 градуса
а принципно всичко над 60 е неприемливо може ли да има проблем в компресора?
|
|
|
|
|
|