Автор |
Съобщение |
Da_Fuse
|
Заглавие: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 11 Дек 2011, 22:32 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Колеги, имам един въпрос относно замяната на 8кл глава с 16кл. такава. Ствава дума за на дедричката турбо двигателя. Въпросът ми е следният: един колеги преди време беше написал, че при съответната замяна се налага шлайф на челото на буталото с около 1мм, за да се спази степента на сгъстяване. Същият колега по спомен беше написал, че ако не се шлайфат степента се вдига до 8.8/1, а след шлайф-а е 8.0/1. Лично според мен не би трябвало да е проблем да се кара с 8.8/1, разбирасе при някакви "нормални"(ниски налягания), близо до стоковите, но се чудя дали има някаква опасност клапаните да се засрешнат ако буталата се оставят без шлайф или просто колегите са го направили с идея да надуват повече?
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
ici
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 16 Дек 2011, 21:22 |
|
Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35 Мнения: 287 Местоположение: Русе
|
всмукателните клапани изискват 2мм врязове, иначе за повишената степен, ще трябва да караш със 100 октана при сток надув, а може и ремап да се наложи ако има детонации.
|
|
|
|
|
Da_Fuse
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 17 Дек 2011, 17:16 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Значи да разбирам, че 16кл. глава не превърта с 8кл бутала? Иначе, колкото до степента, ми е странно, защото до колкото знам импреза врх излиза с 9 или 9.5 степен, а хората си я карат с нормален бензин... Но пак може и да пропускам нещо... Който сподели ще съм му много благоадрен.
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
xctr
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 17 Дек 2011, 17:34 |
|
Регистриран на: 30 Яну 2008, 19:33 Мнения: 330 Местоположение: София
|
Със "ненормален" бензин трябва да се кара чак след 11.5 да не кажа и 12. Доста от автомобилите са с около 9, tipo sedici например е с 10.5.
_________________ [\\\][___////___][\\\] Fiat Tipo 5door 1.4 SOHC Carb SX Fiat Tipo 3door 1.6 DOHC 2 x Dellorto 40DHLA Lancia Dedra Turbo
|
|
|
|
|
Da_Fuse
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 17 Дек 2011, 19:41 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Така де, така колега, но тук става въпрос за двг с наддув, където нещата са по-различни, иначе са общо взето ясни.
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
ici
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 17 Дек 2011, 21:53 |
|
Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35 Мнения: 287 Местоположение: Русе
|
Da_Fuse написа: Значи да разбирам, че 16кл. глава не превърта с 8кл бутала? Иначе, колкото до степента, ми е странно, защото до колкото знам импреза врх излиза с 9 или 9.5 степен, а хората си я карат с нормален бензин... Но пак може и да пропускам нещо... Който сподели ще съм му много благоадрен. То може да превърта, но не се знае в кой миг при дадени обороти буталото ще подкара клапаните Така че не си прави тоя екперимент. Минималният клиренс клапан бутало е поне 2мм, примерно 4-5мм е супер при къстъм бутала да речем Те хубаво излизат по-новите турбо коли с 9 степен, но са си мапнати за тая степен, аванса е по-малък при тях
|
|
|
|
|
Da_Fuse
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 20 Дек 2011, 15:11 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
За мапването е ясно, то така или иначе с 16кл глава и 8 кл електроника, без мапване няма да се мине. Иначе, вероятно ако ползвам 8кл бутала, ще минат един шлайф 1-1.5мм, както са го правили вече колеги.
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
ici
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 22 Дек 2011, 03:35 |
|
Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35 Мнения: 287 Местоположение: Русе
|
Da_Fuse написа: Иначе, вероятно ако ползвам 8кл бутала, ще минат един шлайф 1-1.5мм, както са го правили вече колеги. На фреза може да се делне един ъглов канал от край до край на челото там където попадат всм. клапани и да се получи един хубав поне 2мм клиренс
|
|
|
|
|
Da_Fuse
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 22 Дек 2011, 13:57 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 18 Апр 2010, 00:15 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Благодаря за детайлния отговор колега!!!
_________________ Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX Lancia Dedra 2.0 Turbo Хладилник Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale
|
|
|
|
|
veskol
|
Заглавие: Re: Въпрос за замяна на 8кл с 16кл глава... Публикувано на: 22 Дек 2011, 23:01 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 23 Окт 2008, 22:44 Мнения: 170 Местоположение: Рудозем
|
Аз,когато събирах едно време 16кл. мотор го подкарах с бутала от 8кл. като свалих 1мм или 1,5мм беше по челото на буталото без да правя врязове за клапаните и нямаше проблем... ама ако тисе заиграва може се направят по-професионално,тук при нас имаше преди време едно 4wd точно както сиго замислил,16v глава с електроника от 8v ама буталата бяха струговани по-подобие на 16-ските като за база се ползва най-дълбоката част от горивната камера в буталото и се оформя до размери на 16-ските ама май-компресията слизаше до към 7,5...
|
|
|
|
|
|