Автор |
Съобщение |
racer666
|
Заглавие: Спортно гърне в процес на изработка. Публикувано на: 03 Май 2006, 21:10 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Ето и тръбата на която си поиграх да направя 500 дупки фи 4мм.По натам ще пусна чертежите и снимки на други части.
Прикачени файлове: |
trybaa.jpg [ 544.63 KiB | Прегледано 7060 пъти ]
|
|
|
|
|
|
Aries
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Май 2006, 21:14 |
|
|
Малеее, Асене, това ще да върши сериозна работа.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Май 2006, 21:17 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Бая водка е отишла... За охлаждане на свредлата ли я ползва?;)
И... колко свредла използва?:)
Очаквам резултат че ме е яд на маистори на тема гърнета... ще взема и аз "направи си сам" да действам!:(
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Май 2006, 21:24 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Мдам - такава е идеята поне.Ето ви и чертежа.За повече подробности четете в http://zsiguli.hu - Mods,Basic Tuning.
Абе дори и да не стане по мощна Дедрата поне повече гърне няма да си купя щото тва е от неръждавейка. Отидоха точно 2 ефтини свредла, а водката остана от РДто Ако има мераклии да я допием,че сам не мога.
Прикачени файлове: |
blueprint.png [ 16.73 KiB | Прегледано 6976 пъти ]
|
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Май 2006, 21:48 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
CTOMAHATA
|
Заглавие: Re: Спортно гърне в процес на изработка. Публикувано на: 04 Май 2006, 20:07 |
|
Регистриран на: 02 Авг 2005, 16:24 Мнения: 951 Местоположение: София
|
racer666 написа: Ето и тръбата на която си поиграх да направя 500 дупки фи 4мм.
Значи накрая ти си проби дупките... Горкичкия. Колко време ти отне?
Нещо те е домързяло да обърнеш снимката. А пиячката е мнооого важна
Успех с начинанието. Нямам търпение да го чуя
_________________ Alfa Romeo 156SW 1.9mjet Q2 Lancia Delta II 1.6ie - ex
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Май 2006, 20:32 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Ами около 6 часа,а може и по-малко време отне дупченето - разхвърляни в 3 дни.За снимката - да домързя ме и забравих. Като го направя ще изпием водката.
|
|
|
|
|
Pa4kata
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Май 2006, 20:38 |
|
Регистриран на: 23 Яну 2006, 22:14 Мнения: 541 Местоположение: София
|
racer666 написа: Ами около 6 часа,а може и по-малко време отне дупченето - разхвърляни в 3 дни.За снимката - да домързя ме и забравих. Като го направя ще изпием водката.
Обясни ми защо ще се вдигне мощност от надупчена тръба????
_________________ Dedra integrale май била:) ау и с Турбо
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Май 2006, 21:09 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Тръбата е просто за обезшумяване.Иначе има 2 гърнета направени вече без тази тръба - кухи и какво да кажа? - поне си познавам кога се прибират приятелите вечер... От 200-300м разтояние. Важен е обема и формата на гърнето.Абе не искам да говоря за неща които не са ми ясни.Просто изпълнявам проекта.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Май 2006, 21:47 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Резонанс колега - резонанс се гони!:) Музиканта трябва да знае за какво иде реч!;)
Целта е да се насложат вълните в изпускателната система при дадени обороти и да се подобри потока - изпускането.
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
Pa4kata
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Май 2006, 00:00 |
|
Регистриран на: 23 Яну 2006, 22:14 Мнения: 541 Местоположение: София
|
Delta написа: Резонанс колега - резонанс се гони!:) Музиканта трябва да знае за какво иде реч!;) Целта е да се насложат вълните в изпускателната система при дадени обороти и да се подобри потока - изпускането.
Ау колега наистина ли???
Звучи супер това значи че и аз някога ставам по-мощен като свиря щото правя доста резонанс
Какво имаш предвид че примерно само при 3000 оборота имаш повече мощност??? щото тогава има резонанс
или просто над някакви такива има постоянно такова явление?
Ако има общо с музиката по принцип може би такъв резонанс се постига най-добре при постоянни обороти
Има ли???
_________________ Dedra integrale май била:) ау и с Турбо
|
|
|
|
|
Ice Man
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Май 2006, 09:24 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 31 Мар 2006, 11:14 Мнения: 387 Местоположение: Русе
|
Здравейте,
ето сега малко за резонанса: Pa4ka, резонанс може да получиш само при определени обороти! Ако си спомняш от ученото по физика резонанс представлява наслагване на две и пове4е вълни при което се получава максимална амплитуда - в учебниците много често се даваше примера с войници маршаруващи по мост - и защо им е забранено това! Наистина чудесен пример! Та да се върнем на резонанса в гърнето - него може да го получиш само да кажем както ти каза при 3000 об./мин. Аз лично не знам колко са ;-) Та тогава според мен гърнето ти започва да играе ролята на "прахусмокачка", ако мога така да се изразя. Изгорелите газове започват да се ИЗСМУКВАТ от самото гърне и да се изхвърлят навън! Тук вече действат две сили - тази от налягането в изпускателните тръби и тази от всумкването на гърнето ( те в действителност са много повече, защото влияние оказва и налягането в колекторите, турбокомпресора, износването на двигателя .... и ред други ). По този начин става повишаването на мощността - не само че нямаш съпротивление от страна гърнето а дори то ти помага да се освободиш от изгорелите газове ;-). Чувал съм за гърнета, които могат да ти повишат мощността до 20 к.с., но това за мен си остава все още мистерия - при тях нещата стоят по съвсем различен начин - там се гони диапазон на резонанса и т.н. Ако някой е по-компетентен нека да продължи темата, защото целта на гърнето не е само да реве или да прави колата ти безшумна, а и да помага на мотора! Интересен е въпроса (тъй като не мога да разбера с какво е пълно гърнето защото не е на БГ) ако има пълнеж, как ще получиш резонанс - според мен е НЕВЪЗМОЖНО (или това би станало при много високи обороти)! В тази среда вълните затихват и за това е логично тези гърнета да имат "гърлен" звук. Ако някой може нека преведе какво пише за пънежа - има ли или няма?!
_________________ Lancia DEDRA 2.0 TDI
Има два вида автомобили: LANCIA и останалите
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Май 2006, 09:51 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Ами именно това при какви обороти да се получи резонанса се смята и се определя къде точно да е гърнето, какъв диаметър тръбата и какъв обем и форма да е корпуса.... сложна работа, не е за индиянци!:) А за пълнеж слагат минерална вата например. Но има ли връзка с резонанса или е само за обезшумяване не знам... според мен е за обезшумяване... защото дори и при спортните коли си има изисквания за това.
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Май 2006, 19:21 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Ето какво пише за пълнежа - note: the stuff in the muffler - written in Hungarian - is fibreglass.
|
|
|
|
|
jamie
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Май 2006, 20:07 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 27 Мар 2005, 01:54 Мнения: 124
|
Последното гърне не участва в резонанси.
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Май 2006, 20:23 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Я дай малко теория?Теб си те знам, че си чел доста.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Май 2006, 12:22 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
racer666 написа: Ето какво пише за пълнежа - note: the stuff in the muffler - written in Hungarian - is fibreglass.
Ами - стъклена вата... също е вариянт ама си мисля че по бързо ще отлита от гърнето!;)
Вчера на един магазин за ЛАДА какво резонансно гърне имашее малеее!;) 17лв. с дебела ламарина.. няма пробиване... вътре добре разпробита тръбата и ватата се вижда...
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Юни 2006, 22:24 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
|
|
|
|
Delta HF
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Юни 2006, 21:14 |
|
Регистриран на: 13 Мар 2006, 22:20 Мнения: 57 Местоположение: София
|
Хайде хайде и на следващата среща да чуем звука
_________________ Lancia Delta 2.0 16V 1995
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юни 2006, 17:12 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Айдее приключи одисеята с мойте грънци. Сега се връщам от М-Комплект Павлово и съм с нови тръби,резонатор и накрая прословутото гърне над което бая се измъчиха пичовете с тая жилава неръждавейка 1.5мм ама стана.Е не е много красиво но си е ОК.Колата стана по тиха и придоби малко Баварски звук хехе.Абе звуци и гледки на някоя среща.Удоволствието ми струваше 140лв. в М-Комплект и преди това 60 за материал - тръби и страници.Пичовете казаха че тая минерална вата била малко и освен тва щяла да се издуха бързо.Но казаха и ,че от тяхната готината с некфа мрежичка имало но трябвало да се поръча.Аз обаче бях твърдо решен да приключа днес и им казах действайте с наличното.
|
|
|
|
|
|