www.lancia-bg.com
http://lancia-bg.com/forum/

Ланчия Капа с компресор
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=32413
Страница 1 от 2

Автор:  lll [ 22 Яну 2013, 16:02 ]
Заглавие:  Ланчия Капа с компресор

Първо да отбележа, че проекта е ниско бюджетен и не се търсят високи постижения, колкото - толкова.
Става въпрос за засилване на ланчия капа 2.0 20V 146 к.с. с механичен компресор(суперчарджер).

Както знаете нашите коли непрекъснато поевтиняват и стават непродаваеми,за това реших да сложа обикновенна газова уредба и да се возя.И така до септември 2012 г.Когато в английски форум видях проект фиат мареа 2.0 20V със суперчарджер и ми дойде музата :D
Така или иначе колата си остава вечно моя, реших да експериментирам и да я "компресирам". :?:

След известно търсене намерих компресор от ebay.co.uk - eaton м45 от мерцедес, който е подходящ за двигатели до 2-3 литра.
Компресорът беше със счупена пружина-съединител.Изготвиха ми по мои размери нова пружина и сглобих компресорът.

Прикачени файлове:
s_1.jpg
s_1.jpg [ 102.05 KiB | Прегледано 15490 пъти ]


Започнах да набавям и други чарколяци:
интеркулер, вентилатори, маркучи

Прикачени файлове:
s_2.jpg
s_2.jpg [ 64.38 KiB | Прегледано 15490 пъти ]


малко силиконови маркучи и тръба ф54 от стария ми ауспух за турбо пътища(нали е ниско бюджетен проект) :mrgreen:

Прикачени файлове:
s_3.jpg
s_3.jpg [ 100.96 KiB | Прегледано 15490 пъти ]


Определих мястото на суперчарджера, а именно на мястото на компресора за климатика, който след три
пълнения пак изпусна от някъде и си карам 2-3 години без него.
Компресорът за климатика и радиаторът му,тръбите и филтър дехидратора бяха премахнати.

Прикачени файлове:
s_4.jpg
s_4.jpg [ 129.95 KiB | Прегледано 15490 пъти ]


Направих стойка на компресора от подръчни материали - г-образен винкел.

Прикачени файлове:
s_5.jpg
s_5.jpg [ 127.52 KiB | Прегледано 15490 пъти ]



..............................................

Автор:  lll [ 22 Яну 2013, 16:12 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Започна напасването на компресорът към пистовия ремък, който се наложи да сменя с малко по-къс.

Прикачени файлове:
s_6.jpg
s_6.jpg [ 142.7 KiB | Прегледано 15487 пъти ]


Я, кой е тоя където ми разглабя колата img181

Прикачени файлове:
s_7.jpg
s_7.jpg [ 80.08 KiB | Прегледано 15487 пъти ]


Монтирах суперчарджера без входящи и изходящи маркучи за въздуха.Запалих двигателя за проба.
До тук добре.

Монтирах интеркулера и по-малкия вентилатор, защото за стария вече нямаше място.

Прикачени файлове:
s_8.jpg
s_8.jpg [ 106.92 KiB | Прегледано 15487 пъти ]
Прикачени файлове:
s_9.jpg
s_9.jpg [ 91.67 KiB | Прегледано 15487 пъти ]


Интеркулера, маркучите излизащи от него и вентилаторът за водния радиатора са от фиат брава ТД.
Подвеждането на компресирания въздух от компресора е реализирано с стоманена пластина 4 мм и заварена към нея свивка от ауспух. img181

Прикачени файлове:
s_10.jpg
s_10.jpg [ 104.88 KiB | Прегледано 15487 пъти ]



............................................

Автор:  lll [ 22 Яну 2013, 16:20 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Тук вече навързани входа и изхода на суперчарджъра.

Прикачени файлове:
s_11.jpg
s_11.jpg [ 108.08 KiB | Прегледано 15486 пъти ]


А ето как изглежда двигателя в атмосферен вариант.

Прикачени файлове:
s_12.jpg
s_12.jpg [ 145.73 KiB | Прегледано 15486 пъти ]


Тук вариант с двубутален блоу оф клапан, който изпуска излишния въздух в атмосферата при празен ход и пускане на газта.

Прикачени файлове:
s_13.jpg
s_13.jpg [ 129.11 KiB | Прегледано 15486 пъти ]


В този случай имах лош празен ход и непрекъснато давене с бензин,гаснене по сфетофарите като явно
дебитомера не се разбираше с блоу офа и еку-то пускаше много гориво на празен ход.
За това минах на вариант с рециркулационнен клапан(връщта излишния въздух обратно на входа на компресора).

Прикачени файлове:
s_14.jpg
s_14.jpg [ 132.8 KiB | Прегледано 15486 пъти ]


След ресетване на еку-то и малко каране из квартала да се обучи нещата заспаха.

Схемата на свързване е :
въздушен филтър - дебитомер - компресор - интеркулер - блоу оф - дроселова клапа.
Преместих и датчика за температурата на входящия въздух след интеркулера, защото беше веднага след дебитомера.
Двигателят не е разреждан - CR 10:1, със стандартни дюзи и дебитомер, няма ремап на еку-то.

Прикачени файлове:
s_15.JPG
s_15.JPG [ 21.53 KiB | Прегледано 15486 пъти ]


А ето как се движи налягането в оборотите:

обороти/мин налягане/бар
...1000 ........... 0,15
...2000 ........... 0,25
...3000 ........... 0,30
...3500 ........... 0,30
...4000 ........... 0,25
...5000 ........... 0,20
...6000 ........... 0,20

Този тип компресори - руутс дават по-скоро въртящ момент, а не коне и правят ниско налягане, но от малки обороти.

Колата се чувства по-силна от преди, но не е някаква бегачка.
Най-интересното е че може да се кара като трактор - от 1000 оборота на практика може да се кара на 5-та предавка.

Ами за сега толкова cheers
Предстои подкарване на АГУ.

Автор:  denq [ 22 Яну 2013, 20:44 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Евала за труда , колега. На дино ще я мериш ли ? или гори-доли колко коня би трябвало да е?

Автор:  lll [ 23 Яну 2013, 14:25 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

За сега не съм мислил за дино тест, може би по-нататък.
Теоритично, по калкулатор от нета излиза около 175 к.с. при 6000 об/мин и 0,2 бар.

Автор:  MMateo [ 23 Яну 2013, 15:46 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Еваля много яката работа :) Само вярно по натам да видиме динито кво ще рече :)

Автор:  Delta [ 23 Яну 2013, 20:02 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Какво значение има диното ако те кефи?:)

Автор:  LYBRAtor [ 24 Яну 2013, 13:41 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Delta написа:
Какво значение има диното ако те кефи?:)


cheers Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността.

За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор?

Автор:  denq [ 24 Яну 2013, 13:52 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

LYBRAtor написа:
Delta написа:
Какво значение има диното ако те кефи?:)


cheers Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността.

За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор?



Практическо ... Примерно да мога аз да си преценя дали да си слагам ;)
Със здраве и Поздрави

Автор:  lll [ 24 Яну 2013, 17:57 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

LYBRAtor написа:
Delta написа:
Какво значение има диното ако те кефи?:)


cheers Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността.

За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор?


От скоро съм в движение и не съм засичал разход.
Предполагам 0,8 - 1,0 бар може да направи, но не и на 2.0 литра двигател.
Ролката на компресора е 72 мм, стандартната ролка на каппата задвижваща пистовия ремък е 145 мм,т.е. предавателното отношение ~ 2.Така при 7000 обр. на двигателя компресорът е на 14000 обр., което му е максимума.Но при високи обороти не е ефективен.
По някакви сметки при 6000 обр. трябваше да прави 0,4 - 0,5 бар, да ама не :D

Автор:  Delta [ 24 Яну 2013, 21:51 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

На мен пък звука ми е интересен!;)

Автор:  lll [ 24 Яну 2013, 22:22 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Delta написа:
На мен пък звука ми е интересен!;)

Е, добре де.Има и звук :auto:
http://www.youtube.com/watch?v=oncPczFHvps
Еnjoy the sound!

Автор:  hf hpe [ 24 Яну 2013, 23:03 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

кулера не идва ли повече и само да пречи в случая
играл ли си да мериш температура преди и след него?

Автор:  lll [ 25 Яну 2013, 23:22 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

hf hpe написа:
кулера не идва ли повече и само да пречи в случая
играл ли си да мериш температура преди и след него?

Днес я закачих на fiatecuscan и температурата на входящия въздух варираше от 30 до 40 градуса (датчика е след кулера и точно преди блоу оффа).Преди кулера не съм мерил.
Като атмосферка най-високото показание на дебитомера беше 398 kg/h , а сега беше 473 kg/h :D , т.е. имаме едни 19 % по-вече въздух.Така теоритичните 175 к.с. май са вярни.

Автор:  subarkata [ 26 Яну 2013, 09:58 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Пробвай да премериш след компресора преди кулера. Според мен на това налягане няма да е необходимо охлаждане, а пък и колата ще тръгва по-бързо

Автор:  joro66 [ 27 Яну 2013, 12:31 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

И аз съм чувал, че най-голямото предимство на механичните компресори е липсата на нужда от охлаждане на въздуха след тях, от което следва - както каза колегата по горе - по малък лаг. Ако имаш подгряване на дросела го разкарай.

Автор:  koceto_8 [ 01 Фев 2013, 19:51 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Колега,

След като имаш вече резултата, обърни малко повече внимание на стойката. Малко по-сериозна ще дойде супер. Да не прецакаш ремъка така, от не стабилно разположение на шайбата. На него (ремъка) не седи само чарджера cheers

Автор:  lll [ 01 Фев 2013, 21:56 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

koceto_8 написа:
Колега,

След като имаш вече резултата, обърни малко повече внимание на стойката. Малко по-сериозна ще дойде супер. Да не прецакаш ремъка така, от не стабилно разположение на шайбата. На него (ремъка) не седи само чарджера cheers

Може би стойката изглежда малко паянтова, но всъщност компресорът е захванат и за трите си опорни точки, както е фабрично.За сега няма проблем.

Сега за интеркулера.
Днес го откачих и прекарах въздуха директно.Закачих fiatecuscan и направих малко тестове.
Въпреки, че времето е хладно температурата на входящия въздух се покачи двойно и достигна до около 75 градуса :o .Представям си лятото в жегите как положението става критично.
Най-високото налягане беше 0,35, а с интеркулер е 0,3 img181
Изводът е - въпреки че тези компресори правят ниско налягане загряват въздуха доста и интеркулер е задължителен.И пад на налягането почти няма, лаг също :D

Автор:  subarkata [ 02 Фев 2013, 12:04 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Ако наистина е 75 градуса интеркулера е задължителен.

Автор:  hf hpe [ 03 Фев 2013, 19:59 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

да това е направо нереално виска температура
ако входящият въздух при сегашните температури с кулер е 30-40 градуса не е хич добре
защото в жегите ще се качи доста
само за пример пунто ГТ на 1.4 бара и челен кулер като теб
при външна температура 38 градуса отчитеше в колектора 58-59 градуса

а принципно всичко над 60 е неприемливо
може ли да има проблем в компресора?

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/