www.lancia-bg.com
http://lancia-bg.com/forum/

Ланчия Капа с компресор
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=32413
Страница 2 от 2

Автор:  lll [ 03 Фев 2013, 22:04 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

hf hpe написа:
да това е направо нереално висока температура

Много висока - алуминиевата т-тръба за блоу оффа не можеше да сe пипне, направо пари :mrgreen:



hf hpe написа:
може ли да има проблем в компресора?

Не мисля, че има проблем в компресорът.Единствено където стои на милиметри от изпускателния колектор и може би малко се нагрява от него, но това ще го наблюдавам по-нататък.
Може след време да увия колекторите с термо лента.
Вчера пак си закачих кулера и температурата се движеше в границите 30 - 35 градуса.

Автор:  ivanko_rs [ 03 Фев 2013, 22:48 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Не се занимавай с термолента,няма да доведе до нужния ефект.Най-лесно и евтино е да си намериш алуминиев щит който предпазва пода от нагряването на ауспуха,който е двоен и има вата между слоевете.Огъваш си го около колектора,не е нужно да е плътно понеже идеята е да предпазва компресора и го стягаш с подръчни материали които издържат на жега,аз лично ползвах по-дебела тел.Резултата е повече от впечатляващ.

Автор:  lll [ 16 Фев 2013, 21:40 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Малко обновяване.
Реших да направя промени по турбо пътищата с идеята да се подобри пълненето.
Смених коляното преди дросела(беше от полипропиленова тръба с по-малък диаметър) с алуминиево с диаметър 70 мм, колкото е дроселът.Но измереният въздух отново не надвиши 473 kg/h.

Прикачени файлове:
DSC_0307_1.jpg
DSC_0307_1.jpg [ 262.48 KiB | Прегледано 11415 пъти ]


От 5000 об/мин до 7000 об/мин дебитомерът отчита 473 kg/h :?:
При тези обороти компресорът е от 10000 об/мин до 14000 об/мин и по картата му би трябвало да има още нарастване на постъпващия въздух.

Прикачени файлове:
M45flow.gif
M45flow.gif [ 28.46 KiB | Прегледано 11415 пъти ]


Правя заключение, че това е тавана на дебитомера :?: Някой да изкаже мнение :D

Автор:  subarkata [ 17 Фев 2013, 01:09 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Ударил си тавана, някъде по FCCUK беше писано по въпроса, но не мога да намеря темата. Ако искаш още, дебитомер от турбо кола :D

Едит: Сега се сетих, че имам такъв от турбо капа, не че ти нямаш :D ако искаш да пробваме...

Автор:  chuchulin [ 17 Фев 2013, 01:15 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Само да се включа с един въпрос за да не отварям нова тема. От къде си купувате тези алуминиеви тръби, които ползвате за въздуховоди и съответно силиконовите съединения към тях?

Автор:  subarkata [ 17 Фев 2013, 01:17 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Най лесното на Илиенци http://topspeed.bg/catalog.php?cid=134
има и още 100 интернет магазинчета са най-разнообразни цени.

Автор:  jorojoji [ 17 Фев 2013, 12:37 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Колега, успя ли да засечеш разхода след слагането на компресора :?:

Автор:  hf hpe [ 17 Фев 2013, 16:28 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

дай номер на дебитомера
и най-добре и стойности във волтаж

Автор:  lll [ 17 Фев 2013, 19:33 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

subarkata написа:
Сега се сетих, че имам такъв от турбо капа, не че ти нямаш :D ако искаш да пробваме...

Аз си мислех за същото, да пробвам с дебитомера от другата каляска какво ще стане, само да ми дойде вдъхновението :D


chuchulin написа:
От къде си купувате тези алуминиеви тръби, които ползвате за въздуховоди и съответно силиконовите съединения към тях?

Сините и червените маркучи са втора употреба, алуминиевото коляно отрязах от нова тръба като всичките са купувани от ebay.co.uk щото са излезнали по-евтино :D
Иначе може да провериш и тук:
http://www.racing-mania.com от тях си купих буст метъра.



jorojoji написа:
Колега, успя ли да засечеш разхода след слагането на компресора :?:

За изминати около 500 км само градско, с тестове и подобни простотии около 16,5 л на 100 км, като първите 50-на км когато се давеше разхода е бил доста.



hf hpe написа:
дай номер на дебитомера
и най-добре и стойности във волтаж

Дебитомера трябва да е 0280217111.
Следващата събота или неделя, ако не е лошо времето ще ги запиша.

Автор:  hf hpe [ 18 Фев 2013, 09:32 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

принципно ако смениш тръбата на вентури с по-голяма, дебитомера няма да се тавани
обаче тогава може да ти обеднее сместа и си трябва ремап

Автор:  lll [ 27 Фев 2013, 10:56 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Малко обновяване :D
Направих записи на параметрите количество въздух(Air Quantity) и сигнал в волтове(Air Quantity Signal).
Ето една извадка:

Engine Speed: 5 160 rpm..........Engine Speed: 5 840 rpm...........Engine Speed: 6 560 rpm
Air Quantity: 473.3 Kg/h...........Air Quantity: 473.3 Kg/h............Air Quantity: 473.3 Kg/h
Air Quantity Signal: 4.08 V........Air Quantity Signal: 4.37 V.........Air Quantity Signal: 4.55 V

Реши да проверя какво се случва и при другата каляска(20VT), нали тя смуче по-вече въздух :wink:
Engine Speed: 4 000 rpm..........Engine Speed: 5 960 rpm..........Engine Speed: 6 280 rpm
Air Quantity: 473.3 Kg/h...........Air Quantity: 473.3 Kg/h...........Air Quantity: 473.3 Kg/h
Air Quantity Signal: 3.8 V..........Air Quantity Signal: 4.25 V........Air Quantity Signal: 4.27 V

И какво стана максималната стойност за въздуха е пак 473.3 Kg/h, но стойностите на напреженията са съвсем други.
Извода за мен, е че софтуера не показва вярни стойности за Air Quantity и не може да се разчита на този параметър, трябва да се гледат напреженията, които дава дебитомера.Доколкото знам интревала е от 0 - 5 V.Максималното беше 4.55 V , т.е. може още да не е стигнат тавана.
Обаче фиатскана когато записва по-вече от 2 параметъра много бавно се обновява(20 пъти в минута или прави един запис на 3 секунди) и е неудобно. img180

Автор:  lll [ 05 Апр 2013, 23:27 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Малко мунинг - тунинг на бустметъра.
Реших да го вградя в таблото с уредите, за целта беше разглобен, а волтметъра от стандартното табло изваден :D
Разказ в картинки:
Прикачени файлове:
DSC1.jpg
DSC1.jpg [ 204.23 KiB | Прегледано 11219 пъти ]
Прикачени файлове:
DSC2.jpg
DSC2.jpg [ 210.62 KiB | Прегледано 11219 пъти ]
Прикачени файлове:
DSC3.jpg
DSC3.jpg [ 237.81 KiB | Прегледано 11219 пъти ]


Има малък недостатък, защото му махнах светодиодите и остана на стандартните крушки от таблото, осветен е по-слабо от преди и свети в бяло, а другите уреди в зелено.Но си работи img181

Автор:  lll [ 16 Юни 2013, 19:11 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Отдавна не съм писал, колата все още се движи :mrgreen:
Направих малко измервания на налягането, което прави компресорът в три точки:
- във всмукателния колектор(тук си е ясно) - максимално 0,3 бар.
- преди дроселовата клапа имаме над 1 бар и пик 1,7 бар.
- след интеркулера имаме над 1 бар и пик 1,6 бар.
При вторите два случая още на празен ход имаме 0,1 бар.

http://www.youtube.com/watch?v=MdcULPfhPhs

Автор:  jorometala [ 21 Юни 2013, 08:54 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

За някои може би тъп въпрос, но защо толкова пада налягането в всмукателния колектор.

Автор:  Da_Fuse [ 22 Юни 2013, 03:06 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

Защото го мери на място, където за да се развърти двигателя до определени обороти дриселовата клапа е много по-затворена(по-малко натиснат педал), на мен ми е любопитен резултата на 3-та да кажем. :)

Автор:  lll [ 22 Юни 2013, 22:15 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

jorometala написа:
За някои може би тъп въпрос, но защо толкова пада налягането в всмукателния колектор.

Предполагам заради обема на двигателя и дългите всмукателни колектори.

Da_Fuse написа:
Защото го мери на място, където за да се развърти двигателя до определени обороти дриселовата клапа е много по-затворена(по-малко натиснат педал), на мен ми е любопитен резултата на 3-та да кажем. :)


По принцип налягането не се влияе от натоварването , а само от оборотите ,нали е механична връзката двигател -компресор.Ще пробвам и под натоварване :auto:

Автор:  hf hpe [ 23 Юни 2013, 23:39 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

за някой хора не е важно, но всяка помпа освен разговорното налягане
има и характеристика като дебит :D

Автор:  troplop [ 24 Юни 2013, 16:40 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

А колко ти е разхода, с този компресор , от любопитство питам

Автор:  lll [ 30 Юни 2013, 20:07 ]
Заглавие:  Re: Ланчия Капа с компресор

troplop написа:
А колко ти е разхода, с този компресор , от любопитство питам

Среден разход, от както съм с компресор 14,6 л на 100 км - само градско в София, предимно събота и неделя :D
Недостатък на цялата схема според мен е :
-колата остава без климатик
-виенето на компресорът, т.е. стана малко по-шумно особено като се пусне газта на по-високи обороти :mrgreen:

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/