www.lancia-bg.com
http://lancia-bg.com/forum/

Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специфика
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=34867
Страница 1 от 2

Автор:  Капа 205 конски сили [ 16 Мар 2014, 22:00 ]
Заглавие:  Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специфика

Колеги, я, си кажете мнението. Става въпрос за следното. Направи ми впечатление, че доста от бензиновите турбо двигатели на Капа и Тема, включително и този на моята кола, издават специфичен звук при рязко набиране и отпускане на педала на газта. Тук ще ви го демонстрирам:

https://www.youtube.com/watch?v=X-WzILrMa3Q

http://vbox7.com/play:01a69321
Един колега от международния форум на капа твърди, че става въпрос за повреда в BOV (blowoff valve). Това на български "мотор за празен ход " ли се превежда? Какво е вашето мнение? Или "клапан, горивоснабдяваща система" (shut-off Valve).
той твърди, че тази част /на снимката/
Изображение

е повредена и това създава услоивя за по-бързо износване на турбокомпресора.

Вие какво мислите по въпроса?

Автор:  subarkata [ 16 Мар 2014, 22:18 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Blow-off клапана какво е може лесно може да се провери в гугъл. Това което се чува на клипа о YouTube според мен е или compressor surge или пробит маркуч на блоу-оффа. И двете са неща които не трябва да се чуват при стоков мотор.

Автор:  Капа 205 конски сили [ 16 Мар 2014, 22:27 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

А, бе, прав си, но е лесно проверимо в гугъл за такива като теб. Аз не съм "техничар" и затова питам. Според моя майстор, който ми поддържа колата, "не било болка за умиране", но пък един колега от Чехия твърди, че така по-бързо се износва турбото.

Какво точно да кажа на моя майстор да търси, защото той с английския не е на "ти". Имам предвид най-точен превод на "surge compressor"...

Автор:  subarkata [ 16 Мар 2014, 22:54 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Кажи му да търси някъде за пробит маркуч или да провери клапана от снимката. Ако няма представа как става - смени майстора с човек познаващ турбо автомобилите за да нямаш проблеми по-нататък. :wink:

Автор:  Капа 205 конски сили [ 16 Мар 2014, 23:00 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Благодаря!
А има ли опасност за турбото?

Автор:  Капа 205 конски сили [ 16 Мар 2014, 23:36 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Ето още един пример. Този път с Капа купе 2.0 16V Turbo:

https://www.youtube.com/watch?v=oaWVBATQd1o

Автор:  hf hpe [ 17 Мар 2014, 00:10 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

сваля клапана и го проверява
но ако е такъв като на снимката и не е сменяван никога си е заминал със сигурност

Автор:  Капа 205 конски сили [ 17 Мар 2014, 18:16 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Ако някой разбира от турбокомпресори, да си каже мнението.
Днес ходих на двама майстори, никой не можа да ми каже нещо определено. Единият твърди, че свистенето е признак за заминаващо си турбо, че така нареченият "блоу оф клапън" бил пожелателна екстра и не вършил никаква реално полезна работа; другият пък, който се занимава само с диагностика на турбокомпресори, каза, че нищо му няма на турбото и да си карам. Шумът не бил от него. Интересното е , че специфичното свистене (като показания от мен клип на Капа Купе 2.0 16V турбо) се чува по-отчетливо в движение в самото купе, а не при работа на двигателя на място, независимо от рязкото набиране на обороти.

Прави ми впечатление, че доста от клиповете с напомпани италианки "втора ръка", имат подобно свистене при отпускане на газта. Ако някой има правдоподобно обяснение откъде идва, ще ми е интересно да прочета.

Автор:  subarkata [ 17 Мар 2014, 19:37 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Капа 205 конски сили написа:
... майстор ... така нареченият "блоу оф клапън" бил пожелателна екстра и не вършил никаква реално полезна работа...
боже колко мъка има по този свят! priest
Втория мастур разбирач на турбота погледна ли ти клапана дето не върши никаква реално полезна работа или само чу колата и каза карай така?
Човек, има достатъчно материали и на български и на английски по въпроса. Не давай на такива да те взимат за мезе. Взел си си турбо кола - ще ги научиш тия неща - неизбежно е! :D

Автор:  Капа 205 конски сили [ 17 Мар 2014, 19:56 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

В такъв случай - търси се майстор, който наистина разбира от турбокомпресори, от района на Пловдив.

Ако някой има предложения, да пише.

Единият от специалистите беше от Реал турбо. Той ми каза, че всичко е ОК.
А другият поддържа само италиански коли - все ланчии и алфи. И досега се е справял доста сносно с текущите ремонти и поддръжка. А иначе и на мен ми се струва, че от турбокомпресори не отбира много. Но кой съм аз, че да съдя.
Затова питам тук хора патили :)

Всичко тръгна от това, че се заслушах в специфичното свистене на някои турбо-италианки по клипчета и забелязах, че и моята го има. На мен не ми пречи, но пък може да си е проблем след време.

Автор:  koceto_8 [ 17 Мар 2014, 21:10 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Познавам човек от Пловдив, който според мен си поразбирва от работата.
Прави и доста турбо коли, турбо конверсии и т.н.
Не харесва много Италианките, ама на мен ми обръща внимание.

Пиши на лично, да ти дам координати, ако искаш.

Автор:  Капа 205 конски сили [ 17 Мар 2014, 22:29 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

В крайна сметка, момчета, поразгледах и темите за турбокомпресорите във форумите на БМВ и VW и там има разни клипчета - свистенето не е "италианско изобретение" ;) И там има разни мнения - едни казват, че е признак за заминаващо си турбо, а други твърдят, че така турбото може "да си заминава" още 50 хил км. Трети твърдят, че ги кефи звука /както мен, междувпрочем/.
Ще покарам още, пък като му дойде времето за смяна на маслото, ще отида в някои сервиз в София да ми прегледат турбото хора, които разбират от това. Ако дотогава не ме изненада, де.

Автор:  nigell [ 17 Мар 2014, 23:38 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Това както каза по-горе subarkata е т.нар. turbo surge (или compressor surge, все тая) и със сигурност не е хубаво, колкото и готино да звучи. Получава се като се затвори дроселовата клапа и налягането няма на къде да отиде (блоу-оф-а не работи), освен обратно през турбото. Готин звук, но му разказва игрите... На нашите блоу-оф-а е рециркулационен (т.е. влиза пак обратно преди турбото, но след дебитомера /щото вече го е измерил/ Управлява се с вакуум - като се затвори дросел клапата след нея се получава вакуум, който задейства блоу-оф-а). Разположен е на лесно място и лесно се сваля. Колко ще изкара още никой не знае, дано да е повече, че напоследък 2.0t 16V виждам само по обяви "на части"... Аз бих взел мерки навреме, както са те посъветвали по-горе. Повярвай им, това не са случайни хора във форума. Сложи си бууст метър, да знаеш по-добре какво се случва с налягането... И прочети малко за бензиновите турбо двигатели. Сменяй (и доливай) маслото редовно и спазвай правилата за каране на турбо двигатели и може би ще живее достатъчно дълго.
Имаше схеми някъде по форума...
http://www.lancia-bg.com/manuals/Lancia ... pair-I.pdf
стр.312, 30 е блоу-оф-а.

Автор:  Капа 205 конски сили [ 17 Мар 2014, 23:56 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Здравей nigell,
Радвам се да засека във форума колега с капа 2.0 16v turbo. Верно, броим се на пръсти в цялата страна. Части "втора ръка" все още се намират, макар и по-трудно, но ще става все по-невъзможно с течение на времето. Аз си напазарувах едно старо турбо за 200 лв, но като го гледам няма да изкара повече от 10 хил км в най-добрия случай. Иначе, и опция за ново оригинално има, ако ти се броят 1800 лв - има си плюсове и минуси, зависи от гледната точка и дали те кефи все още самолета, че да влагаш пари за следващи 100 хил км. Мен засега ме кефи много.

По темата...Благодаря ти за ценните съвети. Странното в цялата работа е, че като че ли или на майсторите, на които попадам, не им се занимава, или просто са невежи в тази сфера и не искат да го покажат. Наистина не виждам какъв е проблемът, след като си плащам за услугата. Толкова ли е сложно да направят диагнастика и проверка и да отстранят проблема. Като се опиташ да насочиш вниманието им в някаква посока, се обиждат: "не чети глупости в интернет", а решение не предлагат, само общи приказки. Единият примерно ми предлага ново турбо за 2 бона. Е, аз, ако мога да си го позволя, без да се замисля, ще ходя ли при него?!
Явно читави майстори трудно се намират поне по отношение нашите коли, които са сравнително редки. Иначе, за по-масовите капи - и части , и майстори има.
Ако ти знаеш някой читав майстор в София, който би могъл за един ден да ми обслужи автомобила, пусни ми някакви координати на лични.
Аз самият не лежа под автомобила, просто не ме влече.

Автор:  hf hpe [ 18 Мар 2014, 23:35 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

nigell това определено, не е турбо сърдж или както се казва на български помпажиране.
иначе целта на байпасният клапан е това което ти описваш и в техническият български е хидравличен удар

колега проверката на клапана е елементарна
намираш един маркуч с вътрешен диаметър около 4мм и го забучваш в управляващият край на клапана
след това с уста или вакум помпа създаваш вакум, ако клапана е на ред ще държи вакум и ще се чува преместването на клапата вътре в него

както писах и преди обзалагам, се че няма да държи вакум и мембраната му е заминала

ако решиш да го заменяш такъв производство на бош най-евтин е за шкода
иначе има всякакви видове "тунинг" клапани

Автор:  Капа 205 конски сили [ 19 Мар 2014, 08:14 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Вчера обиколих още двама майстори в Пловдив. Единствено в Александър Ауто се съгласиха да направят някаква диагностика. Първо, опитаха със закачване за лаптоп, но се оказа, че програмата за Ланчия Капа турбо 2.0 16V има всички други параметри, но не и тези за турбото и клапана. Тогава избраха старомодния вариант - с барометър закачен за някоя от тръбите. Странното е, че при надуване на газта не показваше добри стойности - сякаш не се включва цялото турбо. Според майстора едва ли е клапанът, по-вероятно било да има цепнатина в някоя от тръбите и връзките, но обещаха пълен преглед като им оставя колата за цял ден и я качат на подемник, и тогава евентуално ще се разбере какъв е проблемът. А иначе в неделя ходих до Стара Загора, колата си има тяга.

Автор:  the fan [ 19 Мар 2014, 11:10 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Боже, колко некомпетентни майстори има в тази България.... Мъка. Колега, слушай какво ти казват Еньо (hf hpe), Съби (subarkata) и nigell - и тримата ти изброяват вероятни причини за този специфичен звук. Относно Blow Off клапана е просто задължителен за бензинова турбо кола и ако някой майстор ти обяснява, че може без него - трябва да се замислиш до колко е компетентен. Както колегите ти обясниха без него вероятността да се получи високо налягане в студения охлюв на турбината е много много голяма (даже бих добавил задължителна) а това ще доведе до счупена студена перка или още по зле скъсана ос на турбото. Оригиналния клапан е просо консуматив (аз лично съм сменил два), има реплики на известни фирми които го заместват идеално и са много по надеждни. Но наистина намери си истински майстор на турбо коли, който знае какво прави. Еньо е прекалено скромен да ти заяви - "ела при нас", но в техния сервиз могат да ти решат проблема - и то компетентно. За съжаление не познавам добре пловдивските майстори и ми е трудно да те насоча към някой.
П.С.
Преди да дадеш на някой да ти прави нещо по колата увери се че е компетентен и знае какво прави. Сподели във форума, потърси мнение от хора които са патили вече, че иначе могат много поразии да ти докарат разни "майстори".

Автор:  Капа 205 конски сили [ 19 Мар 2014, 11:48 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Това и правя , колега, но засега оферти за конкретни сервизи от Пловдив не съм получил.
След 2-3 дни ще оставя колата в Александър ауто - до момента те изглеждаха най-много в час, поне не се чудеха за какъв "блоу оф" им говоря и единствени направиха някакъв опит да диагностицират проблема. Дали ще го решат, ще видим като им оставя колата за цял ден.
За повечето майстори италинските бензинови турбо автомобили от 90-те са "екзотика", предполагам, и затова не са много наясно.

Автор:  hf hpe [ 19 Мар 2014, 23:47 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

в Пловдив отиди до маднес мотор спорт да ти проверят клапана

Автор:  Капа 205 конски сили [ 25 Мар 2014, 10:01 ]
Заглавие:  Re: Звукът на турбо-бензин - аномалия или очарователна специ

Момчета, диагностиката и отстраняването на проблема не се оказаха толкова проста работа, както изглежда на пръв поглед. Добрата новина е, че турбото и тръбите към него са наред /имаше един луфт от 3 мм в едната тръба към топлата част на турбината, но го оправиха и сега моторът надува осезателно по-добре/, но шумът при рязко отпускане на педала, след набиране при включено турбо, си остава. Сега преминаваме към последната част от операцията - смяна на блоу оф-а, макар, че дали работи или не - ще си проличи като го свалим. Оригинален нов блоу оф на Бош се оказа доста скъпичък - между 260 и 360 лв в опаковка на фиат, затова реших да заложа на нещо по-неангажиращо - блоу оф "втора ръка", който струва 30 лв.
Надявам се днес до края на деня да се разбере края на тази история.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/