www.lancia-bg.com
http://lancia-bg.com/forum/

Аеродинамиката - теория и практика
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=3734
Страница 1 от 2

Автор:  Delta [ 21 Авг 2006, 16:24 ]
Заглавие:  Аеродинамиката - теория и практика

отделено от темата за "300км/ч с Опел Вектра"

От една страна... сега 20 км/ч на въпрос ли ще ги правите..... от друга... при тези скорости, още 20км/ч отгоре баси и мощността още се иска поради въздушното съпротивление...
Бях смятал за Делта 1 , 105 коня... по опростена формула , с коефицент на въздушно съпротивление 0,45 (такова има Жигулито, Делтата не я знам) и излезе че тези коне покриват силата на съпротивлението до 180км/ч .... толкова и дават и като максимална скорост долу горе!;) А съпротивлението нарастваше май по експонента, не линейно...

Автор:  yossta [ 21 Авг 2006, 19:04 ]
Заглавие: 

Delta написа:
От една страна... ся 20 км/ч на въпрос ли ще ги правите..... от друга... при тези скорости, още 20км/ч отгоре баси и мощността още си искат поради въздушното съпротивление...
Бях смятал за Делта 1 , 105 коня... по опростена формула , скоефицент на въздушно съпротивление 0,45 (такова има Жигулито, Делтата не я знам) и излезе че тези коне покриват силата на съпротивлението до 180км/ч .... толкова и дават и като максимална скорост долу горе!;) А съпротивлението нарастваше май по експонента, не линейно...


Брат моята едно време си обръщаше километража без проблем :lol: .....ма едно време! :lol:

Автор:  shopoff [ 22 Авг 2006, 13:53 ]
Заглавие: 

В допълнение на Delta да кажа само, въздушното съпротивление може да се приеме приблизително, че нараства с квадрата на скороста

Автор:  EcoBoy [ 22 Авг 2006, 14:05 ]
Заглавие: 

Delta написа:
А съпротивлението нарастваше май по експонента, не линейно...


На квадрат, а не експоненциално...

Автор:  Disco [ 22 Авг 2006, 22:13 ]
Заглавие: 

Хе-хе, ако му разграфи километража на 400, може и 400км/ч да вдигне. На тия вектри мисля че е 220 на оригиналния километраж, пък как е направил да съвпада с такъв от 280 не е много ясно. Ако въобще го е правил. Преди гледах едно филмче с мотор който се набира над 300км/ч, ама там като погледнеш другите коли в платното изглеждаха, сякаш се движеха срещу него. А тук нещо ми се вижда много менте работата.

Автор:  Metko [ 23 Авг 2006, 10:05 ]
Заглавие: 

Като съм чул за възможностите на човека и като знам колко труд е вложен в тази кола :roll: просто съм сигурен ,че клипа не лъже :wink: тея постове от сорта на "тоя па как е напаснал километража , как 6 скорости има !?" са напълно безмислени все пак това 2.0 16в турбо 4x4 204к.с. като се налеят пари става самолет :wink:

Автор:  pr_00f [ 23 Авг 2006, 13:32 ]
Заглавие: 

Delta написа:
От една страна... ся 20 км/ч на въпрос ли ще ги правите..... от друга... при тези скорости, още 20км/ч отгоре баси и мощността още си искат поради въздушното съпротивление...
Бях смятал за Делта 1 , 105 коня... по опростена формула , скоефицент на въздушно съпротивление 0,45 (такова има Жигулито, Делтата не я знам) и излезе че тези коне покриват силата на съпротивлението до 180км/ч .... толкова и дават и като максимална скорост долу горе!;) А съпротивлението нарастваше май по експонента, не линейно...


Колега може ли да пуснеш тук тази опростена формула, понеже не я знам и ми стана интересно. 10х предварително :)

Автор:  Delta [ 23 Авг 2006, 16:45 ]
Заглавие: 

pr_00f написа:
Колега може ли да пуснеш тук тази опростена формула, понеже не я знам и ми стана интересно. 10х предварително :)


Ще я потърся, отдавна беше!;)
А някой да има коефицентите на въздушно съпротивление на Делтите, Дедрите и т.н. ?

Автор:  racer666 [ 23 Авг 2006, 17:16 ]
Заглавие: 

Дедрата е 0.29 ако не се лъжа.

Автор:  pr_00f [ 23 Авг 2006, 17:44 ]
Заглавие: 

Днес като видях темата се заприказвахме с търтея от Алфа форума и той наново пусна малко инфо по въпроса

@Търтей

накратко колко коньеве са нужни за да се преодоле съпротивлението на въздуха при определена скорост

1. отваряме Гидродинамика на Л.Д.Ландау, Е.М.Лифшиц и четем:

Изображение

понеже сички са на ясно кое как е направо:

4. резултат от:

v 50 80 105 145 193 240 320

hp 1.16 7.14 11.8 31.3 74.2 145 344

Та това ми се стори доста сложновато :) Та ако твоята е по лесничка :wink: Той даже беше дал и кое какво значи ама нещо се поизнерви и си изтри мненията по темата.

@ racer666 Дедрата е 0.29 ако не се лъжа.

0.29 е доста нисък коефициент и малко коли могат да се похвалят с такъв. От това което съм чувал алфа 155 и опел калибра
са с подобен, е дано и при дедрата е така :)

Автор:  hf hpe [ 23 Авг 2006, 17:49 ]
Заглавие: 

клипа е истински
че има разни измамници има, но и нашето неверие и подигравка е толкова голяма
че поради тази причина и собственика на колата не публикува често данни за нея

но пък срещу пари е винаги готов да демонстрира възможностите на всеки заблудил се

Автор:  Pepko_Bepko [ 23 Авг 2006, 19:48 ]
Заглавие: 

hf hpe написа:
клипа е истински
че има разни измамници има, но и нашето неверие и подигравка е толкова голяма
че поради тази причина и собственика на колата не публикува често данни за нея

но пък срещу пари е винаги готов да демонстрира възможностите на всеки заблудил се

Ами аз го имам този клип.Гледал съм го доста внимателно и долния километраж които е за дневния пробег километрите му се движат много бавно /ама наистина много бавно/за тези 280-300километра в час.

Автор:  Delta [ 23 Авг 2006, 22:01 ]
Заглавие: 

Това е формулата!:) От хидродинамиката за обтичане на тяло!:)


F=S.Ro.Cx.v^2 / 2

S - напречно сечение на тялото (гледаш колата отпред и по контурите и смяташ лицето!:) )
Ro - плътност на флуида, в случая въздух
v - скорост в m/s

Но ще е трудничко да сметнеш силата F която е периферната сила на двигателните колела (трябва да сметнеш въртящия момент на двигателя по предавателните числа на скорости и диференциал, колко отива до гумите и от там като знаеш радиуса им F=M/R ). Но мисля че по лесно ще стане от P=F.v -> F=P/v
=> P=S.Ro.Cx.v^3/2

Който не го мързи да смята!:)

П.С. и на мен ми е малко подозрително 0,29 за Дедрата!:(

П.С.2 - напомниха ми да включим и триенето в цялата работа!:)
Ама него направо го сметнах ориентировъчно около 19.6kW при 180km/h , тоест при 180км/ч отиват 19,6кВ мощност за преодоляване на триенето... ( Ftr=m x g x k , където: м- масата, g=9,8m/s сещате се, k e коефицент на триене, за коли около 0.04 )

Автор:  bebop [ 23 Авг 2006, 22:12 ]
Заглавие: 

Delta написа:
Това е формулата!:) От хидродинамиката за обтичане на тяло!:)


F=S.Ro.Cx.v^2 / 2

S - напречно сечение на тялото (гледаш колата отпред и по контурите и смяташ лицето!:) )
Ro - плътност на флуида, в случая въздух
v - скорост в m/s

Но ще е трудничко да сметнеш силата F която е периферната сила на двигателните колела (трябва да сметнеш въртящия момент на двигателя по предавателните числа на скорости и диференциал, колко отива до гумите и от там като знаеш радиуса им F=M/R ). Но мисля че по лесно ще стане от P=F.v -> F=P/v
=> P=S.Ro.Cx.v^3/2

Който не го мързи да смята!:)

П.С. и на мен ми е малко подозрително 0,29 за Дедрата!:(


http://www.autozine.org/technical_schoo ... h_aero.htm

Малко по темата.

Автор:  Delta [ 24 Авг 2006, 00:06 ]
Заглавие: 

bebop написа:


Направо култов сайт!!! Евала!!!
bowdown

Автор:  racer666 [ 24 Авг 2006, 08:56 ]
Заглавие: 

# 0.29 - Porsche Boxster, 2005
# 0.29 - Chevrolet Corvette, 2005
# 0.29 - Mazda RX-7 FC3S Aero Package, 1986-91
# 0.29 - Lancia Dedra, 1990-1998
# 0.29 - Honda Accord Hybrid, 2005
# 0.29 - Lotus Elite, 1958

за справка - http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

Автор:  pr_00f [ 24 Авг 2006, 09:41 ]
Заглавие: 

10х за инфото. Но дори и простата формула си остава прекаленно сложна за мен :mrgreen:
Ама така е то който си е роден тъп си остава такъв до края :)

Сорри че така отклоних темата от оригиналния замисъл. Ако се прецени може да се раздели тази част за аеродинамиката .

Автор:  bebop [ 24 Авг 2006, 11:10 ]
Заглавие: 

racer666 написа:
# 0.29 - Porsche Boxster, 2005
# 0.29 - Chevrolet Corvette, 2005
# 0.29 - Mazda RX-7 FC3S Aero Package, 1986-91
# 0.29 - Lancia Dedra, 1990-1998
# 0.29 - Honda Accord Hybrid, 2005
# 0.29 - Lotus Elite, 1958

за справка - http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient


По-надолу в картинките я има и дедрата. 0.29 Аз много се изненадах на коефициента на супер колите. Ф50, Ф40, Контач.

Автор:  racer666 [ 24 Авг 2006, 11:13 ]
Заглавие: 

Тва е заради притискателната сила май.

Автор:  Delta [ 24 Авг 2006, 13:12 ]
Заглавие: 

Абе това беше най-показателно:
"If we need to raise the top speed of Ferrari Testarossa from 180 mph to 200 mph like Lamborghini Diablo, without altering its shape, we need to raise its power from 390 hp to 535 hp. If we would rather spend time and money in wind tunnel research, decreasing its Cd from 0.36 to 0.29 can do the same thing. "

За се повиши максималната скорост на Ферари тестароса с 20 мили/час са нужни 145 коня допълнителна мощност, другия вариант е да се намали коефицента му на въздушно съпротивление от 0,36 на 0,29 !:) Кой каквото си избере!:) 20 мили/ч ~ 27км/ч

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/