Не съм сигурен че е точно за тук, ама все пак е промяна по интериора и нека да споделя промяната.
Идея- алуминиева изцяло сферична топка за лоста на скоростите
Необходимост- оригиналната ми беше повредена- гумата беше "порязана" изпадна.
Стъпки при промяната:
1-демонтаж на старата топка-избива се обратно с помощта на гаечен ключ 17мм и чук- ключа се подпъхва подпластмасовия накрайк, така че да обхване лоста. Пластмасовия накрайник се пази, защото е със шлици, необходими за монтирането на новата топка, има и един жълт поцинкован пръстен, той също се запазва.
2-Отлива се от Алуминий подходяща по размер топка -
http://images13.snimka.bg/002215423-big.jpg -така изглежда отливката.
3.Отливката се обработва с ъгошлайф с подходящ диск до отстраняването на разните мустачки и груби дефекти-
http://images13.snimka.bg/002215424-big.jpg
4.Обработва се грубо пластмасовия накрайник, до получаване на що годе прилична форма за нуждите ни-
http://images13.snimka.bg/002215426-big.jpg
5.Топката се пробива от страната от която излизаше "чепа" при леенето със свредло с подходящ диаметър, така че после да монтираме Пластмасовия накрайник след повторна обработка
http://images13.snimka.bg/002215427-big.jpg
6.Топката се обработва с набор шкурки до полиране, а накрайника до подходящия диаметър, така че да влиза стегнато в топката. Бодра му се коригира, така че да може да му се нахлузи поцинкования пръстен останал от оригиналната топка.
7.Така изглеждат детайлите след финалната обработка, пръстена е нахлузен на пластмасовия накрайник.
http://images13.snimka.bg/002215482-big.jpg
8.Монтаж- монтира се първо пласмасата с пръстена чрез набиване, след това в/у накрайника се набива и алуминиевата топка, но се вземат необходимите мерки, така че да не се нарани
http://images13.snimka.bg/002215483-big.jpg
9. Резултат: