Автор |
Съобщение |
Villy
|
Заглавие: Охлаждане на смукателния колектор Публикувано на: 06 Мар 2007, 22:26 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51 Мнения: 692 Местоположение: София
|
Здравейте фенове.От известно време насам мисля да вкарам малко свеж въздух с един заборник на предния капак да охлажда смукателния колектор,който така се загрява,че можеш яйца да опържиш ла него.А студеният въздух е по-богат на кислород,както знаем.Ще се радвам на мнения и коментари.
_________________ Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г. http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg
|
|
|
|
|
Paco_76
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Мар 2007, 13:22 |
|
Регистриран на: 14 Сеп 2005, 15:21 Мнения: 1503 Местоположение: София
Кара: Lancia dedra HF turbo integrale
|
Ще трябва да режеш капака а това на мен не ми харесва като идея ,защото после ще тръгнат от там едни ръжди.А и капака е с разни ребра отдолу.Иначе добре си го замислил,но трябва да го прави някой с мерак.
_________________ ИТАЛФЕСТ-2007 Драг с две шапки. Lancia Dedra HF turbo integrale Тоyota Rav 4
|
|
|
|
|
idm
|
Заглавие: Re: Охлаждане на смукателния колектор Публикувано на: 07 Мар 2007, 14:04 |
|
Регистриран на: 24 Юли 2006, 13:10 Мнения: 758 Местоположение: Русе
Кара: Киа
|
Villy написа: Здравейте фенове.От известно време насам мисля да вкарам малко свеж въздух с един заборник на предния капак да охлажда смукателния колектор,който така се загрява,че можеш яйца да опържиш ла него.А студеният въздух е по-богат на кислород,както знаем.Ще се радвам на мнения и коментари.
колега фабрично колектора си има подгрев така че ако започнеш да охлаждаш мисля че ефекта ще бъде обратен!
колкото до кислорода повече количество е по добре да има но вътре в колектора не около него поради тази причина повечето от нашите автомобили имат изнесени въздухозаборници отпред на решетката и с едно шнорхелче тоя свеж въдух влиза в филтърната кутия а от там в двг.
да речем че докато си писал си се объркал примерно и си искал да кажеш за ИЗПУСКАТЕЛНИЯ колектор не за СМУКАТЕЛНИЯ но и от това няма да има ефект а пак точно обратното!
поради тази причина на повечето състезателни автомобили изпускателния колектор е изолиран с вата за да може да задържа по висока температурата което ще спомогне до бързо отвеждане на газовете!
поне така си мисля аз ако греша някои да ме поправи!
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Мар 2007, 14:50 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Това с подгрева на смукателите е за слабите атмосверки сутрен на студа да не им се кондензира горивната смес по стените на колектора. Всумкателния наистина не трабва да се нагорещява - на мойта например понеже колекторите са един над друг има ламарина-топленен щит над изпускателите.Така, че Вили - действай.
|
|
|
|
|
kolev81
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Мар 2007, 15:40 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 05 Юни 2006, 13:51 Мнения: 75 Местоположение: Асеновград
|
Колега Вили, по принцип твоите колектори имат ли подгряване? Ако да защо първо не отрежеш него (ако не си го вече направил разбира се ).
_________________ Delta 1.6ie 835C1.000
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Мар 2007, 18:02 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Подгряването около дроселовата клапа наистина е с цел при студен двигател
да не кондензира горивото по стените на колектора
относно охлаждането на смукателният колектор
каквото и да направиш няма да има ефект
установено е, че скороста на потока в колектора е такава
че няма възможност за топлообмен между колектора
и въздушната струя
|
|
|
|
|
Villy
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Мар 2007, 19:30 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51 Мнения: 692 Местоположение: София
|
hf hpe написа: ... относно охлаждането на смукателният колектор каквото и да направиш няма да има ефект установено е, че скороста на потока в колектора е такава че няма възможност за топлообмен между колектора и въздушната струя
Ето това ме интересуваше.Мерси бат' Еньо
-----------------------
ПС. Струва ми се ,че колата върви най-яко като е току-що загряла като отивам към офиса,на втората половина от пъря.Тогава хем е загряла,хем колектора е студен.Та затова се размислих...
_________________ Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г. http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Мар 2007, 11:18 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
само да допълня, че за да няма топлообмен между главата и смукателният колектор
при 8 клапановият мотор гарнитурата е текстолитова с дебелина
около 2-3 милиметра
|
|
|
|
|
|