Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Тунинг




Автор Съобщение
 Заглавие: Supercharger???
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 01:25 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19
Мнения: 2141
Местоположение: Ямбол, София
Mожете ли да ми кажете какво е "Supercharger"?

_________________
Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)

Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят :?


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 18:03 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 24 Фев 2005, 02:16
Мнения: 511
Местоположение: София
Същестуват 2 вида нагнетители...
суперчарджър или на БГ Механичен компресор....който се задвижва от ремък...
другите са турбини но те се задвижват от изгорелите газове...и дават по-голяма мощност...защото не товарят мотора както компресорите....
което ще рече че мех. комп. смучат 10-тина к.с. от мощността...зависи де...

ГОЛФ Г60..е 160к.с....а без компресора е 115...

ОК?

_________________
Нека да ме мразят, стига да се боят от мен!
Ако избием будалите тарикатите сами ще умрат:)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 19:50 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Ще визирам един модел на Ланчия покрай който се захласнах по supercharger-ите!;)
Lancia Beta Trevi VOLUMEX!;)
Компресора се върти с ремък от двигателя. За разлика от турбокомпресора при този модел, компресора "дърпа" горивна смес през 2 карбуратора и я нагнетява в смукателния колектор. При инжекционите естествено нещата са еднакви... и двата си нагнетяват само въздух!;)
Компресора е с 2 ротора, конструкцията му е абсолютно проста. Има 2 зъбни колела с които са зацепени 2-та ротора един към друг, 4 лагера в двата края на роторите и на единия зъбна шайба за ремъка, всичко това в общ корпус с размер на 5л. туба антифриз, образно казано!;)
Предимства: работи при значително по-ниски обороти от турбото, реагира абсолютно синхронно на оборотите на мотора - няма ЛАГ! За липсата на ЛАГ допринася и липата н а интеркулер, който удължава смукателния колектор. Интеркулерът е излишен тъй като компресора е студен - не се нагрява от изгорелите газове като турбото. Осигурява висок въртящ момент още от ниските обороти.

Недостатъци: гълта значителна мощност от двигателя!:( КПД-то пада!:(

Обаче си е мания!!!:)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2005, 21:28 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19
Мнения: 2141
Местоположение: Ямбол, София
Мерси за светлината в тъмнината колеги cheers

_________________
Вече Знаем Какво Ще Стане ...Но Не Можем Да Го Предотвратим... (В памет на братчеда...)

Италианските коли са като жените - само фасони и номера ти правят :?


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2005, 11:02 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Ето и малко картинки на Volumex агрегата:
-разглобен
Изображение
-сглобен към двигателя
Изображение

Снимките са от книгата на Гай Крофт.

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Мар 2009, 22:31 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49
Мнения: 807
Местоположение: София
суперчадржър на всякакъв тип двигател ли би могъл да се монтира ... интересно ми е на бензинов двигател .. колко трябва да се преправя за да се монтира ?

съжалявам че будя тая стара тема ма ми е интересно :)

_________________
BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Мар 2009, 09:18 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 18 Апр 2008, 08:50
Мнения: 242
Местоположение: Търговище
Тъй или иначе колегата по-горе подхвана темата какво трябва да се преправя за да се сложи компресор примерно на бензинова каппа. Айде компетентните колеги да се изкжат!!!

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V V.I.S SW "PininFarina"

Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Мар 2009, 13:23 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 10 Мар 2008, 02:26
Мнения: 564
Местоположение: София
Според мен в домашни условия няма да стане. Как ще си регулираш сместа?

Ако има нещо, като "Supercharger kit - Kappa" - тогава да...

Най-големият домашен тунинг, който можеш да си направиш е олекотяването...

_________________
Просто съм такъв - вечер ставам, сутрин лягам...


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 20 Апр 2009, 22:13 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51
Мнения: 692
Местоположение: София
Мисля,че най-якият вариянт е компресор+турбо. Компреспрът тръгва почти от нула. Няма лаг,турбото развърта и компресорът се изключва :idea: :D Имах такива идеи за мойта дедра ама по финансови причини се отказах... Почти бях купил един компресор от мерцедес :mrgreen:

_________________
Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г.
http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 20 Апр 2009, 22:46 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 11 Окт 2008, 13:40
Мнения: 907
Местоположение: София
Кара: мерцедес
Villy написа:
Мисля,че най-якият вариянт е компресор+турбо. Компреспрът тръгва почти от нула. Няма лаг,турбото развърта и компресорът се изключва :idea: :D Имах такива идеи за мойта дедра ама по финансови причини се отказах... Почти бях купил един компресор от мерцедес :mrgreen:



Не съм много сигорен но така нареченото Би-Турбо не е ли точно това Компресор+Турбо,
Фолцфаген Гоуф с неговото 1.4 ГТ дизелово е извлякло 140 кончета ако не ме лъже памета.

Сина на мой колега има с Фиат 1.8 16в 115 коня,който е със компресор слаган в тук в България за скромната сума от около 3000-3500 с цялата преработка.По негови думи компресора му качвал около 70-75 конски сили.
Наистина фиата е много добре направен и много добре барнат като го видиш все едно завоцки така е излязъл.
Само момчето казва че след 5000-5500 об.м почва да си губи ефекта и двигателя да "тъпче" на едно място.

_________________
мерцедес!!!


http://www.sofiawars.com/register/146367/


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 21 Апр 2009, 00:22 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
koinov_bg написа:
...така нареченото Би-Турбо...


... са си два турбокомпресора.
В зависимост от целите, може да са два еднакви, или такива с тразлични размери.
Примерно малко+голямо - малкото развърта при по-ниски обороти, за да премахне турбодупката на голямото, след което се то се включва, "поема нещата" и малкото спира.
Може да са два големи и тогава е болница, може да са две малки... абе - "би"=2

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 21 Апр 2009, 22:06 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51
Мнения: 692
Местоположение: София
Alpina написа:
... са си два турбокомпресора.

Аха 8)

_________________
Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г.
http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 03 Юни 2009, 22:56 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 533
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
A при монтаж на механичния компресор на атмосферен мотор пак ли трябва да се намали степента на сгъстяване или трябва замо да се ограничи налягането, примерно на 0.4-0.5 бара за да няма детонации? (говоря принципно, като приемем че останалото като горивна система и електроника е пригодено). Значи говорим за не много голямо увеличаване на мощноста (примерно от 110 на 150-160 коня)

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Юни 2009, 16:21 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Компресора си е компресор дали турбо или механичен какво е значението! Нещата стоят по един и същи начин, за степента на сгъстяване!

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Юни 2009, 16:39 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54
Мнения: 1375
Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
И за кулера - това че на "чарджъра" не му трябва кулер не е вярно. въздуха се нагрява при самото сгъстяване.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Юни 2009, 19:14 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 01 Юли 2007, 01:49
Мнения: 756
Местоположение: София, Кърджали
Кара: AR 156
Dezki написа:
И за кулера - това че на "чарджъра" не му трябва кулер не е вярно. въздуха се нагрява при самото сгъстяване.


но в рамките на нормалното. Докато при турбото там студента и топлата част са лепнати и ако е без кулер... кел файда от количествтото въздух изтласкано в цилиндрите при положение, че няма кислород...
Пак и ако сложиш кулер на механичен компресор, ще получиш за бонус лагване, което според мен е единственото му предимство пред турбото

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. MPI-Webber 65KW 835А1.000 1993г. A/C punk

Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Юни 2009, 20:39 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54
Мнения: 1375
Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
cmok3 написа:
Dezki написа:
И за кулера - това че на "чарджъра" не му трябва кулер не е вярно. въздуха се нагрява при самото сгъстяване.


но в рамките на нормалното. Докато при турбото там студента и топлата част са лепнати и ако е без кулер... кел файда от количествтото въздух изтласкано в цилиндрите при положение, че няма кислород...
Пак и ако сложиш кулер на механичен компресор, ще получиш за бонус лагване, което според мен е единственото му предимство пред турбото


Не си съвсем наясно но да поясня - въздуха на морското равнище съдържа около 21 масови % кислород. Т.е. ако 100 кг газообразен въздух се намират при атмосверно налягане или сгъстени в съд под налягане в тях има 21 кг кислород, като само обема на цялата смес е различен. Да не навлизам в термодинамиката много, но при сгъстяване на газ, т.е. при намаляване на обема му, му се покачвва вътрешната енергия или с други думи, той се загрява, при загряването си, той затруднява своето сгъстяване и за това тази топлина трябва да се отвежда на някъде.

Интеркулерите при ДВГ с принудително пълнене се използват за да охлаждат вече сгъстения въздух поради 2 причини - по добро пълнене на цилиндрите и увеличаване на антидетонационните качества на горивната смес. При старите мотори не се ползват ИК заради по малкото им натоварване - ниска степен на сгъстяване, ниско надналягане. С напредването на технологиите са се появили и интеркулерите, които биват въздух-въздух и въздух-вода.
Самият турбокомпресор не заграва въздуха толкова от изгорелите газове, колкото маслото, преминаващо през лагерното тяло.
Чарджърите са с много разновидности, форми на роторите и тнт. Има и смесени конструкции като Компрекс на пример - възти се от ремък, но самото сгъстяване идва от кинетичната енергия на изгорелите газове. Ползва се при мазда дизел.
Центробежните компресори също имат турбодупка като турбокомпресорите.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2010, 23:12 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 04 Юли 2007, 19:47
Мнения: 547
Местоположение: София
Колегата е прав , че интеркулера си трябва , но при правилно избран такъв забавянето е минимално , предимството на механичките компресори е ,че не им трябва време за " развъртане" . Практически 2те са едни и същи неща , разликата идва от задвижването и следователно от оборотите на които работят.
Предимства и недостатъци бол :)
А механичните компресори обикновенно се слагат на по големи двигатели , който "не ги усещат" и К.П.Д-то не е толкова повлияно от изразходваната мощност за въртенето на компресора.
Охлаждането трябва и в 2та случая , но решението не е голям интеркулер ,а правилно изчислен за да може хем да се изпълни бързо пълният му обем , хем да охлажда бързо (необходима охлаждаща (отдаваща топлина) площ ).
Като си направя дипломната ще мога да дам още повече информация , за сега главно чета и търся всякакви видове информация :mrgreen:

_________________
Lancia Delta II 2.0 16v

200 лв. данък, 70 лв. винетка, 2.80 лв. бензин, 200лв. гражданска, ремонт на окачване 1000лв.--> Да караш в България .. Безценно!


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 09 Апр 2010, 02:06 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 04 Яну 2009, 19:38
Мнения: 27
Местоположение: Куманово
Здраво на сите
За појасно,ако на еден координантен систем по Х-оската се вртежите-Обороти,додека по Y-оската е моштноста тогаш во случај на компресор фунцијата на зависност е линеарна-права линија со конст. Y=КX или во случај на турбина функцијата на зевисност е екпоненцијална т.е. Y=(X)2.
Поздрав.

_________________
2.0 16v turbo


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 10 Апр 2010, 00:09 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 28 Мар 2008, 22:02
Мнения: 232
Местоположение: София
Ето един пример как в БГ на турбо кола се слага и компресор... http://www.performance-bg.org/forum/vie ... &start=975

А ето и схемата...


Прикачени файлове:
tsi_airflow.png
tsi_airflow.png [ 162.67 KiB | Прегледано 8240 пъти ]

_________________
Lancia Delta HF 1.6 Turbo-Х...сега 2000 турбо
Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 22 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Тунинг


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов