Автор |
Съобщение |
Sraaaaa
|
Заглавие: Supercharger??? Публикувано на: 07 Апр 2005, 01:25 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
|
|
|
|
vw_golf_2
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 18:03 |
|
Регистриран на: 24 Фев 2005, 02:16 Мнения: 511 Местоположение: София
|
Същестуват 2 вида нагнетители...
суперчарджър или на БГ Механичен компресор....който се задвижва от ремък...
другите са турбини но те се задвижват от изгорелите газове...и дават по-голяма мощност...защото не товарят мотора както компресорите....
което ще рече че мех. комп. смучат 10-тина к.с. от мощността...зависи де...
ГОЛФ Г60..е 160к.с....а без компресора е 115...
ОК?
_________________ Нека да ме мразят, стига да се боят от мен!
Ако избием будалите тарикатите сами ще умрат:)
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 19:50 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Ще визирам един модел на Ланчия покрай който се захласнах по supercharger-ите!;)
Lancia Beta Trevi VOLUMEX!;)
Компресора се върти с ремък от двигателя. За разлика от турбокомпресора при този модел, компресора "дърпа" горивна смес през 2 карбуратора и я нагнетява в смукателния колектор. При инжекционите естествено нещата са еднакви... и двата си нагнетяват само въздух!;)
Компресора е с 2 ротора, конструкцията му е абсолютно проста. Има 2 зъбни колела с които са зацепени 2-та ротора един към друг, 4 лагера в двата края на роторите и на единия зъбна шайба за ремъка, всичко това в общ корпус с размер на 5л. туба антифриз, образно казано!;)
Предимства: работи при значително по-ниски обороти от турбото, реагира абсолютно синхронно на оборотите на мотора - няма ЛАГ! За липсата на ЛАГ допринася и липата н а интеркулер, който удължава смукателния колектор. Интеркулерът е излишен тъй като компресора е студен - не се нагрява от изгорелите газове като турбото. Осигурява висок въртящ момент още от ниските обороти.
Недостатъци: гълта значителна мощност от двигателя!:( КПД-то пада!:(
Обаче си е мания!!!:)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
Sraaaaa
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Апр 2005, 21:28 |
|
Регистриран на: 18 Яну 2005, 20:19 Мнения: 2141 Местоположение: Ямбол, София
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Апр 2005, 11:02 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Ето и малко картинки на Volumex агрегата:
-разглобен
-сглобен към двигателя
Снимките са от книгата на Гай Крофт.
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
omegaart
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Мар 2009, 22:31 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 14 Дек 2007, 02:49 Мнения: 807 Местоположение: София
|
суперчадржър на всякакъв тип двигател ли би могъл да се монтира ... интересно ми е на бензинов двигател .. колко трябва да се преправя за да се монтира ?
съжалявам че будя тая стара тема ма ми е интересно
_________________ BMW e39 4.4 v8 98 / Lancia Kappa 2.0 20v 96 / [u]Lancia Dedra 1.6mi 92(продадена) [/u]
|
|
|
|
|
levent8181
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Мар 2009, 09:18 |
|
Регистриран на: 18 Апр 2008, 08:50 Мнения: 242 Местоположение: Търговище
|
Тъй или иначе колегата по-горе подхвана темата какво трябва да се преправя за да се сложи компресор примерно на бензинова каппа. Айде компетентните колеги да се изкжат!!!
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V V.I.S SW "PininFarina"
|
|
|
|
|
ludavoda
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Мар 2009, 13:23 |
|
Регистриран на: 10 Мар 2008, 02:26 Мнения: 564 Местоположение: София
|
Според мен в домашни условия няма да стане. Как ще си регулираш сместа?
Ако има нещо, като "Supercharger kit - Kappa" - тогава да...
Най-големият домашен тунинг, който можеш да си направиш е олекотяването...
_________________ Просто съм такъв - вечер ставам, сутрин лягам...
|
|
|
|
|
Villy
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Апр 2009, 22:13 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51 Мнения: 692 Местоположение: София
|
Мисля,че най-якият вариянт е компресор+турбо. Компреспрът тръгва почти от нула. Няма лаг,турбото развърта и компресорът се изключва Имах такива идеи за мойта дедра ама по финансови причини се отказах... Почти бях купил един компресор от мерцедес
_________________ Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г. http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg
|
|
|
|
|
koinov_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Апр 2009, 22:46 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 11 Окт 2008, 13:40 Мнения: 907 Местоположение: София
Кара: мерцедес
|
Villy написа: Мисля,че най-якият вариянт е компресор+турбо. Компреспрът тръгва почти от нула. Няма лаг,турбото развърта и компресорът се изключва Имах такива идеи за мойта дедра ама по финансови причини се отказах... Почти бях купил един компресор от мерцедес
Не съм много сигорен но така нареченото Би-Турбо не е ли точно това Компресор+Турбо,
Фолцфаген Гоуф с неговото 1.4 ГТ дизелово е извлякло 140 кончета ако не ме лъже памета.
Сина на мой колега има с Фиат 1.8 16в 115 коня,който е със компресор слаган в тук в България за скромната сума от около 3000-3500 с цялата преработка.По негови думи компресора му качвал около 70-75 конски сили.
Наистина фиата е много добре направен и много добре барнат като го видиш все едно завоцки така е излязъл.
Само момчето казва че след 5000-5500 об.м почва да си губи ефекта и двигателя да "тъпче" на едно място.
_________________ мерцедес!!!
http://www.sofiawars.com/register/146367/
|
|
|
|
|
Alpina
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Апр 2009, 00:22 |
|
Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23 Мнения: 2764 Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
|
koinov_bg написа: ...така нареченото Би-Турбо...
... са си два турбокомпресора.
В зависимост от целите, може да са два еднакви, или такива с тразлични размери.
Примерно малко+голямо - малкото развърта при по-ниски обороти, за да премахне турбодупката на голямото, след което се то се включва, "поема нещата" и малкото спира.
Може да са два големи и тогава е болница, може да са две малки... абе - "би"=2
_________________
|
|
|
|
|
Villy
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Апр 2009, 22:06 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51 Мнения: 692 Местоположение: София
|
Alpina написа: ... са си два турбокомпресора.
Аха
_________________ Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г. http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg
|
|
|
|
|
joro66
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Юни 2009, 22:56 |
|
Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38 Мнения: 533 Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
|
A при монтаж на механичния компресор на атмосферен мотор пак ли трябва да се намали степента на сгъстяване или трябва замо да се ограничи налягането, примерно на 0.4-0.5 бара за да няма детонации? (говоря принципно, като приемем че останалото като горивна система и електроника е пригодено). Значи говорим за не много голямо увеличаване на мощноста (примерно от 110 на 150-160 коня)
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 16VT Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 16:21 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Компресора си е компресор дали турбо или механичен какво е значението! Нещата стоят по един и същи начин, за степента на сгъстяване!
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 16:39 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
И за кулера - това че на "чарджъра" не му трябва кулер не е вярно. въздуха се нагрява при самото сгъстяване.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
cmok3
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 19:14 |
|
Регистриран на: 01 Юли 2007, 01:49 Мнения: 756 Местоположение: София, Кърджали
Кара: AR 156
|
Dezki написа: И за кулера - това че на "чарджъра" не му трябва кулер не е вярно. въздуха се нагрява при самото сгъстяване.
но в рамките на нормалното. Докато при турбото там студента и топлата част са лепнати и ако е без кулер... кел файда от количествтото въздух изтласкано в цилиндрите при положение, че няма кислород...
Пак и ако сложиш кулер на механичен компресор, ще получиш за бонус лагване, което според мен е единственото му предимство пред турбото
_________________ Lancia Dedra 1.6 i.e. MPI-Webber 65KW 835А1.000 1993г. A/C
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 20:39 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
cmok3 написа: Dezki написа: И за кулера - това че на "чарджъра" не му трябва кулер не е вярно. въздуха се нагрява при самото сгъстяване. но в рамките на нормалното. Докато при турбото там студента и топлата част са лепнати и ако е без кулер... кел файда от количествтото въздух изтласкано в цилиндрите при положение, че няма кислород... Пак и ако сложиш кулер на механичен компресор, ще получиш за бонус лагване, което според мен е единственото му предимство пред турбото
Не си съвсем наясно но да поясня - въздуха на морското равнище съдържа около 21 масови % кислород. Т.е. ако 100 кг газообразен въздух се намират при атмосверно налягане или сгъстени в съд под налягане в тях има 21 кг кислород, като само обема на цялата смес е различен. Да не навлизам в термодинамиката много, но при сгъстяване на газ, т.е. при намаляване на обема му, му се покачвва вътрешната енергия или с други думи, той се загрява, при загряването си, той затруднява своето сгъстяване и за това тази топлина трябва да се отвежда на някъде.
Интеркулерите при ДВГ с принудително пълнене се използват за да охлаждат вече сгъстения въздух поради 2 причини - по добро пълнене на цилиндрите и увеличаване на антидетонационните качества на горивната смес. При старите мотори не се ползват ИК заради по малкото им натоварване - ниска степен на сгъстяване, ниско надналягане. С напредването на технологиите са се появили и интеркулерите, които биват въздух-въздух и въздух-вода.
Самият турбокомпресор не заграва въздуха толкова от изгорелите газове, колкото маслото, преминаващо през лагерното тяло.
Чарджърите са с много разновидности, форми на роторите и тнт. Има и смесени конструкции като Компрекс на пример - възти се от ремък, но самото сгъстяване идва от кинетичната енергия на изгорелите газове. Ползва се при мазда дизел.
Центробежните компресори също имат турбодупка като турбокомпресорите.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
mravkata
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Апр 2010, 23:12 |
|
Регистриран на: 04 Юли 2007, 19:47 Мнения: 547 Местоположение: София
|
Колегата е прав , че интеркулера си трябва , но при правилно избран такъв забавянето е минимално , предимството на механичките компресори е ,че не им трябва време за " развъртане" . Практически 2те са едни и същи неща , разликата идва от задвижването и следователно от оборотите на които работят.
Предимства и недостатъци бол
А механичните компресори обикновенно се слагат на по големи двигатели , който "не ги усещат" и К.П.Д-то не е толкова повлияно от изразходваната мощност за въртенето на компресора.
Охлаждането трябва и в 2та случая , но решението не е голям интеркулер ,а правилно изчислен за да може хем да се изпълни бързо пълният му обем , хем да охлажда бързо (необходима охлаждаща (отдаваща топлина) площ ).
Като си направя дипломната ще мога да дам още повече информация , за сега главно чета и търся всякакви видове информация
_________________ Lancia Delta II 2.0 16v
200 лв. данък, 70 лв. винетка, 2.80 лв. бензин, 200лв. гражданска, ремонт на окачване 1000лв.--> Да караш в България .. Безценно!
|
|
|
|
|
bost
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Апр 2010, 02:06 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 04 Яну 2009, 19:38 Мнения: 27 Местоположение: Куманово
|
Здраво на сите
За појасно,ако на еден координантен систем по Х-оската се вртежите-Обороти,додека по Y-оската е моштноста тогаш во случај на компресор фунцијата на зависност е линеарна-права линија со конст. Y=КX или во случај на турбина функцијата на зевисност е екпоненцијална т.е. Y=(X)2.
Поздрав.
_________________ 2.0 16v turbo
|
|
|
|
|
juli_1
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Апр 2010, 00:09 |
|
Регистриран на: 28 Мар 2008, 22:02 Мнения: 232 Местоположение: София
|
Ето един пример как в БГ на турбо кола се слага и компресор... http://www.performance-bg.org/forum/vie ... &start=975
А ето и схемата...
Прикачени файлове: |
tsi_airflow.png [ 162.67 KiB | Прегледано 8240 пъти ]
|
_________________ Lancia Delta HF 1.6 Turbo-Х...сега 2000 турбо
|
|
|
|
|
|