Автор |
Съобщение |
Villy
|
Заглавие: Налягане на турбо-реглаж Публикувано на: 16 Май 2007, 23:49 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51 Мнения: 692 Местоположение: София
|
Здравейте.Вчера сложих манометър на налягането на въздуха/турбото и открих,че с триста зора и газ до дупка едвам вдига 0.5 бара Оттам послесва натягане на Wastegate-а(доста зор видях,че и скъсах шпилка) и сега при яко "пришпорване" вдига до 1.5 + бара
Има ли опасност за Мап-а? Да не заме да гръмне,да го е..?
_________________ Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г. http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg
Последна промяна Villy на 17 Май 2007, 00:58, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
Abarth
|
Заглавие: Re: Налягане на турбо-реглаж Публикувано на: 17 Май 2007, 00:00 |
|
Регистриран на: 23 Окт 2005, 17:22 Мнения: 1348 Местоположение: София
|
Villy написа: Здравейте.Вчера сложих манометър на налягането на въздуха/турбото и открих,че с триста зора и газ оу дупка едвам вдига 0.5 бара Оттам послесва натягане на Wastegate-а(доста зор видях,че и скъсах шпилка) и сега при яко "пришпорване" вдига до 1.5 + бара Има ли опасност за Мап-а? Да не заме да гръмне,да го е..?
Човек ше направиш мотора на сол с това налягане
_________________ ex: | Fiat Tipo DOHC,Lancia Dedra 2.0 LS,ALFA 155 1.7TS,Lancia Dedra 1.9td SW,ALFA 164 2.0TS,Lancia Delta 1.6i | Fiat Coupe 1.8 16V VFD | Fiat Bravo 2.0 20V HGT
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 08:05 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
kak си натегнал уестгейта
по-принцип дедровия е без възможност за реглаж
другото МАР-а на дедрата мери до 200кПа или по друг начин казано до 1 бар свръх пълнене
така, че за всичко над това ЕКУ-то управлява двигателя "по-спомен"
и колегата ти е посочил вероятният изход
|
|
|
|
|
grale
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 10:11 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 20:46 Мнения: 2319 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra Integrale
|
hf hpe написа: kak си натегнал уестгейта по-принцип дедровия е без възможност за реглаж
другото МАР-а на дедрата мери до 200кПа или по друг начин казано до 1 бар свръх пълнене така, че за всичко над това ЕКУ-то управлява двигателя "по-спомен" и колегата ти е посочил вероятният изход
аз до колкото знам на Дедрата е до 2 бара , а на Делта е 3бара
поне тука така пише
_________________ Lancia Dedra Integrale
|
|
|
|
|
EcoBoy
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 10:35 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 12:25 Мнения: 736 Местоположение: София
Кара: Škoda Octavia
|
hf hpe написа: другото МАР-а на дедрата мери до 200кПа или по друг начин казано до 1 бар свръх пълнене
както и да го погледнеш, 200 кПа са си 2 бар налягане
_________________ Път без препятствия обикновено не води до никъде!
Имах Lancia Dedra 1,6 LE S.W. 159B9.000
|
|
|
|
|
the fan
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 11:12 |
|
Регистриран на: 28 Яну 2005, 13:50 Мнения: 404 Местоположение: София, Гео Милев
|
С такова високо налягане на турбината , без да си пипнал ECU-то т.е. без чип , рискуваш да постъпва в цилиндрите бедна смес (много въздух малко гориво) , а при наще коли това води до детонации. Резултатитр са изплюти гарнитури на главата , нащърбени бутала и недай си боже да завлече основни и биелни лагери.
Аз съм със чип и пак не карам на такова високо налягане на турбината , при мен овърбуста е 1.4 ,а холдбуста ми е 1.2 (ако е верен манометъра)
и ако си решил да си правиш експерименти , по-добре си купи един буустконтролер(ръчно настойване) и с него се заигравай , по лесно е.
_________________ Lancia Dedra Integrale HF
Lancia Dedra 1.6 16v SW
|
|
|
|
|
Abarth
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 12:55 |
|
Регистриран на: 23 Окт 2005, 17:22 Мнения: 1348 Местоположение: София
|
pirlo написа: hf hpe написа: kak си натегнал уестгейта по-принцип дедровия е без възможност за реглаж
другото МАР-а на дедрата мери до 200кПа или по друг начин казано до 1 бар свръх пълнене така, че за всичко над това ЕКУ-то управлява двигателя "по-спомен" и колегата ти е посочил вероятният изход аз до колкото знам на Дедрата е до 2 бара , а на Делта е 3бара поне тука така пише
Пробвай на 2 бара,покарай една седмица и пиши какво е станало
_________________ ex: | Fiat Tipo DOHC,Lancia Dedra 2.0 LS,ALFA 155 1.7TS,Lancia Dedra 1.9td SW,ALFA 164 2.0TS,Lancia Delta 1.6i | Fiat Coupe 1.8 16V VFD | Fiat Bravo 2.0 20V HGT
|
|
|
|
|
grale
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 13:17 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 20:46 Мнения: 2319 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra Integrale
|
Abarth написа: pirlo написа: hf hpe написа: kak си натегнал уестгейта по-принцип дедровия е без възможност за реглаж
другото МАР-а на дедрата мери до 200кПа или по друг начин казано до 1 бар свръх пълнене така, че за всичко над това ЕКУ-то управлява двигателя "по-спомен" и колегата ти е посочил вероятният изход аз до колкото знам на Дедрата е до 2 бара , а на Делта е 3бара поне тука така пише Пробвай на 2 бара,покарай една седмица и пиши какво е станало
За да я карам на 2 бара първо ще трябва да сменя турбината с малко по голяма.Но нямам такова желание да я карам на 2 бара най много на 1-1,3 бара бих я крал
_________________ Lancia Dedra Integrale
|
|
|
|
|
Abarth
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 13:41 |
|
Регистриран на: 23 Окт 2005, 17:22 Мнения: 1348 Местоположение: София
|
pirlo написа: Abarth написа: pirlo написа: hf hpe написа: kak си натегнал уестгейта по-принцип дедровия е без възможност за реглаж
другото МАР-а на дедрата мери до 200кПа или по друг начин казано до 1 бар свръх пълнене така, че за всичко над това ЕКУ-то управлява двигателя "по-спомен" и колегата ти е посочил вероятният изход аз до колкото знам на Дедрата е до 2 бара , а на Делта е 3бара поне тука така пише Пробвай на 2 бара,покарай една седмица и пиши какво е станало За да я карам на 2 бара първо ще трябва да сменя турбината с малко по голяма.Но нямам такова желание да я карам на 2 бара най много на 1-1,3 бара бих я крал
На един бар ще имаш недостиг на горивото
_________________ ex: | Fiat Tipo DOHC,Lancia Dedra 2.0 LS,ALFA 155 1.7TS,Lancia Dedra 1.9td SW,ALFA 164 2.0TS,Lancia Delta 1.6i | Fiat Coupe 1.8 16V VFD | Fiat Bravo 2.0 20V HGT
|
|
|
|
|
grale
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 13:53 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 20:46 Мнения: 2319 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra Integrale
|
Abarth написа: На един бар ще имаш недостиг на горивото
мойта е чип и няма да има проблеми
_________________ Lancia Dedra Integrale
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 13:58 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
това за баровете е обща заблуда
за това и характеристиките ги дават в кПа
атмосферното налягане на морското равнище е 1 бар
и за това по някога МАР-овете когато ги дават в барове има недоразумения
примерно 200кПа са 2 бара, но абсолютно налягане, сиреч базовото от атмосферата 1 бар + свръхпълненето от турбото 1 бар
примерно има електроники които измерват и външното налягане и налагат кореккци според него
|
|
|
|
|
Villy
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 16:59 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51 Мнения: 692 Местоположение: София
|
Абе хич не гърми,да ви кажа.Само дет върви Значи атмосферното налягане е 1 бар да,но при всички уреди се приема за 0 . Както например манометъра. Като е изклчен си е на нулата. А турбината според Бобо е сменяна с по-голяма. Аз мисля така да си карам,засега няма проблеми. Пък и само на яка "ръчка" вдига толкова налягане. Има една дълга гайка с лява-дясна резба с две контра гайки.която като се върти променя дължината на рамото,дето отваря/затваря дросела след топлия охлюв.
_________________ Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г. http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg
|
|
|
|
|
Ice Man
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Май 2007, 19:03 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 31 Мар 2006, 11:14 Мнения: 387 Местоположение: Русе
|
Извинявай, би ли бил така добър да пуснеш снимки къде и как си закачил манометрите и какви са ти манометрите?!
Благодаря ти предварително!
_________________ Lancia DEDRA 2.0 TDI
Има два вида автомобили: LANCIA и останалите
|
|
|
|
|
Villy
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Май 2007, 21:14 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2004, 15:51 Мнения: 692 Местоположение: София
|
Ето малко картинки.Манометърът е от ТopSpeed - най евтиният - 45 лв. Включва тройника и шлауха.
Прикачени файлове: |
img357.jpg [ 92.8 KiB | Прегледано 6469 пъти ]
|
img364.jpg [ 134.89 KiB | Прегледано 6467 пъти ]
|
_________________ Lancia Dedra 2000 turbo,170hp, 835A8000,VIN: ZLA83500000177028, 1991г. http://i142.photobucket.com/albums/r98/vvv73/2000t2.jpg
|
|
|
|
|
Ice Man
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юни 2007, 10:44 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 31 Мар 2006, 11:14 Мнения: 387 Местоположение: Русе
|
Ха сега малко помогнете!
Мойта кола е Дедра 2.0 ТДИ - вземах си манометър (-1бар) но кайете къде да го закача? Виждам, че този има за - т.е. вакуум и + т.е. налягане. Кое какво определя? Но основният ми въпрос е кой маркуч да прекъсна, защото аз нямам такъв клапан (поне не го виждам).
Благодаря ви!
_________________ Lancia DEDRA 2.0 TDI
Има два вида автомобили: LANCIA и останалите
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юни 2007, 11:16 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
на един маркуч м/у ГНП и всмукателния колектор
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
Ice Man
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Юни 2007, 09:14 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 31 Мар 2006, 11:14 Мнения: 387 Местоположение: Русе
|
Абе момчета, при мен ли нещо не е наред - само дебели маркучи виждам. Можете ли да ми обясните малко по-подробно на кой маркуч да се закача, или ако някой има снимка да покаже. Ще пътувам в петък и бих искал да видя как работи Предварително ви благодаря!
_________________ Lancia DEDRA 2.0 TDI
Има два вида автомобили: LANCIA и останалите
|
|
|
|
|
ivanko_rs
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Юни 2007, 13:37 |
|
Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41 Мнения: 1169
|
Ice Man написа: Абе момчета, при мен ли нещо не е наред - само дебели маркучи виждам. Можете ли да ми обясните малко по-подробно на кой маркуч да се закача, или ако някой има снимка да покаже. Ще пътувам в петък и бих искал да видя как работи Предварително ви благодаря!
Колега ела в сряда на Стреет пъба(старото Кино Здавец) и ще ти покажа нагледно.
_________________ Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
|
|
|
|
|
|