Автор |
Съобщение |
chenka
|
Заглавие: Щит под картера Публикувано на: 28 Юли 2007, 15:45 |
|
Регистриран на: 02 Ное 2005, 13:04 Мнения: 794 Местоположение: София, Лом
Кара: Citroen C5 III '11 2.0 HDI 163 HP
|
Днес с любезното съдействие на Dezki ( всъщност той направи всичко ), ми беше монтирана нова кора под мотора. Малко стесни просвета отдолу, но определено картера сега е добре защитен. Ето снимки:
Прикачени файлове: |
New Image1.JPG [ 903 KiB | Прегледано 5195 пъти ]
|
New Image.JPG [ 907.76 KiB | Прегледано 5221 пъти ]
|
_________________ Kappa '96 2.4TDS-ex Lybra '03 2.4 JTD 150 HP-ex
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Юли 2007, 16:03 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Колко струва това "удоволствие" и може ли да се приложи на ДЕДРА ?
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Юли 2007, 17:58 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Малко пояснения - щита представлява рамка от стоманена шина 40х3 и от долу е облицована с лист рифелова алуминиева ламарина, на снимките се вижда само ламарината. Освен това на едно място има и допълнително усилване със стоманена ламарина.
Теглото на щита е около 6 кг. Възможно е да се направи и с Стоманена ламарина, вместо с алуминиева, но смятам че така е по удачно и по-красиво.
Закрепването на щита ползва местата на закрепване на оригиналната кора под мотора, но в конкретния случай преправихме 2 от резбите за болтовете от М6 на М8 чрез нови нит-гайки. Покрива напълно двигателя и скоростната кутия.
Щита не запечатва моторния отсек- от страни има просвет през който може да преминава въздуха. Само отпред под радиатора, е долепен до гредата.
Резониране на ламарината е избегнато - няма площ, която да се усуква при вибрациите.
Предполагам че в сряда присъстващите на Еко-то Ланчоводи ще успеят да го видят и на живо
За цена и оферти на ЛС или 0885 202 603
За Дедра не съм правил проект, но скоро ще има изпълнение и за Дедра ТД.
Следващата седмица правя още един, пак за Капа ТДС.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Юли 2007, 22:26 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
оригиналната кора няма ли отвор за обдухване на картера
който пък е оребрен и алуминиев с цел по добро охлаждане
|
|
|
|
|
chenka
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Юли 2007, 00:00 |
|
Регистриран на: 02 Ное 2005, 13:04 Мнения: 794 Местоположение: София, Лом
Кара: Citroen C5 III '11 2.0 HDI 163 HP
|
Има, но решихме, че масленият топлообменник е достатъчен.
_________________ Kappa '96 2.4TDS-ex Lybra '03 2.4 JTD 150 HP-ex
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Юли 2007, 00:19 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
chenka написа: Има, но решихме, че масленият топлообменник е достатъчен.
да де ма за колко време го решихте
защото си мисля, че някой инжинер е загубил поне 5 пъти повече време
за да сметне площа на картера, как да е оребрен
и къде точно да поставят отвора в кората за да има добро обдухване
при тия 38-40 грдусови жеги да не даде нещо фира
|
|
|
|
|
chenka
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Юли 2007, 00:40 |
|
Регистриран на: 02 Ное 2005, 13:04 Мнения: 794 Местоположение: София, Лом
Кара: Citroen C5 III '11 2.0 HDI 163 HP
|
По принцип си прав, така е. Според мен обаче оребренията на картера са един вид презапасяване и нямат кой- знае какъв ефект, особено в задръстванията в София, където на практика обдухване на картера няма. Та затова решихме да го направим така.
Пък и в крайна сметка тази кора се сваля за по- малко от 2 минути
_________________ Kappa '96 2.4TDS-ex Lybra '03 2.4 JTD 150 HP-ex
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Юли 2007, 08:02 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Оригиналната кора няма никакъв отвор за обдухване, сигурен съм , защото мойта е такава. Има само един кръгъл отвор от долу , в които можеш да си пъхнеш пръста за да я захванеш при демонтажс/монтажа.
Освен това ауспуха минава точно под картера и няма термощит.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
Miro
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Юли 2007, 12:09 |
|
Регистриран на: 23 Авг 2005, 11:18 Мнения: 639 Местоположение: София
|
А защо не го наприхте като на полския Фиат p125 там са само 2 железа които го предпазват и няма да попречат на въздуха да си охлажда картера!
_________________ Dedra 1.6 бившата
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V
Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Юли 2007, 13:17 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Защото не е достатъчно като защита и картера на капа-та си е бая картер- шината сама по себеси се огъва. За да се направи евективно, то трябва шината първо да се огъне, след това да се закали и да се загрее допълнително за да се отвърне частично, колкото да се понижат собствените и напрежения.
В нашия случай се получава здрав пакет от стоманена рамка и ламарина.
А който си мисли че оригиналната кора има отвори за обдухване е в голяма грешка- ето как изглежда тя:
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
chenka
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Юли 2007, 22:52 |
|
Регистриран на: 02 Ное 2005, 13:04 Мнения: 794 Местоположение: София, Лом
Кара: Citroen C5 III '11 2.0 HDI 163 HP
|
Моята кора имаше отвор за картера. Имаше и люк за сваляне на масления филтър.
_________________ Kappa '96 2.4TDS-ex Lybra '03 2.4 JTD 150 HP-ex
|
|
|
|
|
ilkomotor
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Авг 2007, 09:37 |
|
Регистриран на: 18 Сеп 2006, 15:36 Мнения: 96 Местоположение: Пазарджик
|
....на колите от WRC -ралитата ..,да видите кви предпазители сериозни имат???? малииййй...,ама и те правят по 10 метра..летежи на някой участаци.../требва си такъв щит..особенно за наще пътища....,дето са като на западняците - черните пътища
_________________ 0888/327-337
|
|
|
|
|
pinko
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Авг 2007, 21:52 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 19:07 Мнения: 539 Местоположение: София
|
Искам и аз такава за Алфата задължително е при 2,4 ЖТД
Но не е ли възможно да се направи като тази - това е при Алфа 156 V6
_________________ Volvo XC90 D5 '06
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99
|
|
|
|
|
Dezki
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Авг 2007, 09:04 |
|
Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54 Мнения: 1375 Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
|
Toва оригинална кора ли е?
Като я гледам е само ламарина, за огъването на кято е ползвана матрица. Т.е. копие на този щит е изключитено трудно да се направи без подходяща машина. Особено цялостното заобляне и изтумване на ламарината. А ако го няма, самата ламарина ще вибрира и ще дрънчи, отделно че така огъната, тя е доста по здрава от равен лист и до някъде спестява рамка на кората, но най вече е направена така за да е максимално лека.
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol
|
|
|
|
|
|