www.lancia-bg.com
http://lancia-bg.com/forum/

Турбиниране на двигател
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=9835
Страница 1 от 3

Автор:  VET [ 10 Яну 2008, 18:10 ]
Заглавие:  Турбиниране на двигател

Здравейте колеги, искам да получа Вашите мнения и съвети, тъй като виждам, че тук има доста хора, които са доста на ясно с интересуващите ме въпроси.
Става дума за Фиат Типо 2,0 16 клапана 148 конски сили. След като за пореден път смлях двигателя, реших да набутам малко повече средства в него. И така купих нов колянов вал, нови биелни и основни лагери, ревизирах маслената помпа, нови разпределителни валове/втора употреба/, нови сегменти, нови водачи на клапаните, нови клапани, нови лагери и втулки на баланс валовете, нови гарнитури ролки ремъци и тн. Тъй като обаче все ми се струва че Типото върви по-малко от Ритмото/130 ТС/, реших да му сложа и турбина. За целта си взех турбина с колектор и бутала от Тема 2,0 16 клапана турбо, и разпределителни валове от Капа 2,0 16 клапана турбо. Махнах охладителя на маслото на Типото и сложих маслен термостат и маслен радиатор от Ритмо 130 ТС. Блока е шлайфан по турбо буталата, леглата на клапаните са шлайфани, и т.н. Двигателя ще го събера събота и неделя и го качвам.
Та въпроса ми е, какви проблеми ще имам с управлението на двигателя след тази промяна и как да ги разреша.
Предварително благодаря за всяка помощ и съвети.

Автор:  ivanko_rs [ 10 Яну 2008, 19:05 ]
Заглавие: 

Колега тръгнал си по един доста дълъг път и доста работа те чака.Поглени тука колегата какво е правил http://performance-bg.org/forum/viewtop ... 53&start=0 ,а също така виж и мойта тема в раздел "Тунинг" - "Пърформанс тунинг на Дедрата ми" ,понеже сменях цял мотор и съм с такъв от Фиат Купе 2.0 16 Турбо.С електрониката ще си имаш главоболия,ако можеш вземай цялата електроника от Капа-та от която си взел валовете,а според мене като по-евтино и по-лесно за преправяне е да си намериш ЕКУ от 2.0 16 Турбо от Фиат Купе или Ланча Делта ХФ ХПЕ.Но първо прегледай темите и после ще отговаряме ако имаш въпроси.
Успех :wink:

П.П.Преди да си се захванал да качваш мотора си сложи детонационния датчик отзад на блока,ще ти е по лесно.

Автор:  hf hpe [ 11 Яну 2008, 01:52 ]
Заглавие: 

аз пак да вметна, че можеш да минеш по тънко
намери си ЕКУ от дедра турбо, което е много по лесно
даже щом си 109 киловатовто типо можеш да смениш само софтуера
НО задължително трябва да си прекараш кабели за
детонационият датчик,
желателно е да си изкараш и буст контрола

друго важно, не спомена да си сменил дюзите

П.П. да ти кажа за валовете, тези на 109kW типо
особенно смукателният са най търсени за пърформанс
на турбо мотори :D

Автор:  VET [ 11 Яну 2008, 15:23 ]
Заглавие: 

Здравейте колеги, благодаря за съветите. Електрониката на Капата не мога да я взема защото колегата продаваше само валовете.
Колега hf hpe, какъв е варианта да се пипне моята електроника и да се прекарат допълнителни кабели и от какъв автомобил да търся дюзи. Какво значи да си прекарам буст контрола? Питам защото не са ми ясни тези неща, тъй като по образование съм ветеринарен лекар, а не инженер. Трябва някой ден да мина към теб и да си поговорим ако нямаш нищо против. Вече знам къде да те открия, защото бях с Асен когато ти върна коляновия вал. За съжаление, те нямаше и не можахме да се запознаем. Надявам се, че няма да се обидиш, че ти говоря на ти, въпреки че не се познаваме.

Искрено се извинявам на модераторите, че пак не уцелих раздела, но повече възприемах темата като технически проблем от колкото като тунинг - за което сте абсолютно прави.

Лек и успешен ден на всички.

Автор:  hf hpe [ 11 Яну 2008, 22:51 ]
Заглавие: 

ми нашите марелита имат електронен контрол на налягането(буста) в смукателният колектор
за типо както казах е най лесно да се ползва окабеляване и ЕКУ от дедра турбо
или от 8 клапанови делти 1
а за дедра вече се намират много части

иначе ако сложиш в твоето ЕКУ софтуер от дедра турбо няма да има проблем
само незнам дали ще има в него драйвери точно за буст контрола

дюзи зависи от това какви коне гониш
и трябва да се съобразиш с импенданса
което пък зависи от драйверите на ЕКУ-то
като 380 кубика стигат(грубо) за около 220 коня

Автор:  ivanko_rs [ 11 Яну 2008, 22:54 ]
Заглавие: 

Колега ,много се радвам че още един наш съмишленик се е впуснал по този път :wink:
По въпроса ти за бустконтролера,бате Еньо е искал да каже че трябва да пуснеш от ЕКУ-то двата кабела които го управляват,ама трябва да си купиш и соленоидчето,самия бустконтрол де.Второто което трябва да изкараш като кабели от ЕКУ-то са и кабелите за детонационния датчик.Бате Еньо също е прав че ще минеш и доста по безболезнено с ЕКУ от Дедра Турбо.Погледни мобиле.бг там има един пич който продава Дедра Турбо на части и Дедра Интеграле Турбо(тя си е ОК) .От него можеш да си вземеш детонационния датчик,ЕКУ-то,бустконтролера,МАП сензора друго за сега не се сещам.
Ще ти следя развитието с интерес.

Автор:  grale [ 11 Яну 2008, 22:59 ]
Заглавие: 

няма ли да му свърши повече работа ЕКУ от фиат купе турбо 16v от колкото от Дедра све пак Дедрата е 8v,а май
колегата иска Типото да е 16v

Автор:  VET [ 29 Яну 2008, 16:05 ]
Заглавие: 

Здравейте отново, имам няколко нови въпроси. Ако само сменя ЕКУ-то от Дедра турбо която е 162 коня, дали ще има някакъв ефект при положение че моя двигател си е 148 конски сили. Другия въпрос е дали някой може де смени софтуера на моето ЕКУ за да стане пригодно за турбото и съответно колко пари ще струва-това правено ли е до сега с успех?
Имам и още една идея, тъй като не гоня някакви големи коне, дали мога да мина и по-тънко без сериозни промени. Идеята ми идва от следното, мой приятел има Сеат Ибиса 1,5 систем Порше, на която в Италия е монтирана турбина. По двигателя са сменени буталата и са монтирани маслен радиатор и кулер. Единсвеното което е направено по електрониката е това че е монтиран един клапан, който при 0,3 атмосфери налягане в колектора подава информация към компютъра, че клапата на дебитомера е отворена напълно т.е. да хвърля бензин колкото може. Трябва да Ви кажа че колата се изстрелва като куршум.
Та идеята ми е да монтирам такъв клапан, но въпроса е на коя верига, т.е. за кой датчик да лъже. Дали да е на дросел потенциометъра или на мап сензора. Питам защото тези неща не са ми ясни - кое подава информация към компютъра колко бензин да дава.

Нещо удрям на камък с намирането на ЕКУ от турбо двигател, а и не знам какви други датчици ще трябва да сменя впоследствие.

Лек и успешен ден на всички.

Автор:  ivanko_rs [ 29 Яну 2008, 20:04 ]
Заглавие: 

http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_10076_0.html - Виж тука,питай колегата за ЕКУ.Ако си намериш ЕКУ от Дедра турбо,ще ти трябва и МАП-а и няко датчици ще се наложи да смениш.Така ще е най-добре по принцип.За смяна на на софтуера на твойто ЕКУ питай hf hpe.
Ти нямаш дебитомер ,а МАП сензор.

Автор:  ici [ 31 Яну 2008, 01:06 ]
Заглавие: 

Как върви проекта?

Да напиша и аз моите виждания, според мен са два вариантите.

Със ЕКУ от турбо италианка - 8 клапанова :
Ще трябва да му побае някой мапер, понеже дебита на 16 клапановата глава е доста по-голям, а ЕКУ-то от 8 клапановата няма как да го разбере това.
Ако не се мапне ще беднее доста на висок бууст, а това е много опасно. Ако пък се коригира само чрез вдигне налягането на бензина (сиромашко мапване :lol: ), колата няма да има добра икономичност най-вероятно и вървеж също така.
Ще си спестиш пари от окабеляване, няма да сменяш делко и бобина, но пък ще се охарчиш за мапване, което няма да е хич малко, ако трябва да стане както си му е реда.


Най-точния вариант ще е с ЕКУ от турбо 16 клапанова италианка - от Фиат Купе 16ВТ най ще се намери.
Ще ти трябват: фазовия датчик (това дето е като делко без капачка за палец), МАП 250 КПаскала, Вебер дюзите IW058 или IW158, съответният за ЕКУ-то детонационен датчик, бууст соленоида, двете двойни бобини с двата комутатора и допълнително окабеляване на всичко това.

И трябва да си намериш точното Т3 турбо, то май беше ТБ28 - не съм сигурен. Ако е различно пак ще трябва ремап на ЕКУ-то, така че гледай хубаво по номера.
Та по тоя начин ще си имаш абсолютно вървяща без никакви ядове колица със 190 к.с.
А за в бъдеще ако решиш може да и сложиш голям кулер и блоуофче, с хубав изп. колектор, без катализатор, с проходни гърнета на 63мм и чип може да скокне до към 260 кончета :D

Автор:  VET [ 31 Яну 2008, 17:36 ]
Заглавие: 

Благодаря за съветите, хайде тогава от къде да намеря ЕКУ от турбо 16 клапана, помагайте. Кое подава информация към ЕКУ-то колко бензин да подава-МАП или ТПС?
Ако някой може да даде номер на ЕКУ от 2,0 16 винтила турбо, ще съм благодарен.

И още един въпрос, колегата Бобо от Алфа форума си е преработил Алфата от атмосферна в турбо и то доколкото разбирам успешно. Той сменял ли е ЕКУ и всичките останали неща?

Автор:  ivanko_rs [ 31 Яну 2008, 20:05 ]
Заглавие: 

VET написа:
Благодаря за съветите, хайде тогава от къде да намеря ЕКУ от турбо 16 клапана, помагайте. Кое подава информация към ЕКУ-то колко бензин да подава-МАП или ТПС?
Ако някой може да даде номер на ЕКУ от 2,0 16 винтила турбо, ще съм благодарен.

И още един въпрос, колегата Бобо от Алфа форума си е преработил Алфата от атмосферна в турбо и то доколкото разбирам успешно. Той сменял ли е ЕКУ и всичките останали неща?


Колега ето звънни на тоз пич http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details продава го цялото.Има всичко каквото би ти трябвало.
На Бобо алфата е с Бош Мотроник и само е премапвана понеже позволява.

Автор:  VET [ 01 Фев 2008, 12:08 ]
Заглавие: 

Здравейте, тази обява я знам, но искат 2000 лв за мотора с компютъра. Започвам да се замислям дали си струва да си стопя двигателя с тези преработки с неясен край.
Иначе на турбината която имам пише следното: GARRETT M4 A/R36 OH 1-4
Ето и малко снимки на турбината и на главата след като си поиграх с портовете.

Автор:  VET [ 01 Фев 2008, 12:11 ]
Заглавие: 

Ето и още няколко:

Автор:  ici [ 01 Фев 2008, 20:10 ]
Заглавие: 

VET написа:
Здравейте, тази обява я знам, но искат 2000 лв за мотора с компютъра. Започвам да се замислям дали си струва да си стопя двигателя с тези преработки с неясен край.
Иначе на турбината която имам пише следното: GARRETT M4 A/R36 OH 1-4
Ето и малко снимки на турбината и на главата след като си поиграх с портовете.

A/R36 на чугунената част ли? Това ще да е от Тема. На Фиат Купе и Интеграле Ево е с А/R 0.48
При Темата нещата са доста затапени, с това турбо ползва и обратна глава-малки всм.клапани и големи изп. Не е добра идея за твоето.
Портовете са станали хубави, заострил ли си сплитерите?
Турбо бутала намерил ли си?

ОП, сега ти погледнах първият пост и видях за буталата.Я им виж врязовете - от коя страна са, да не са за варианта с обратните клапани.

Автор:  racer666 [ 03 Фев 2008, 22:02 ]
Заглавие: 

Пък мойта Тема си е с голями всмукателни и малки изпускателни клапани.Аз като ги видях неговите и ми се сториха 1:1 с моите - и турбината и буталата. 8)

Автор:  VET [ 04 Фев 2008, 11:22 ]
Заглавие: 

Здрасти, какво значи "сплитери" и как да ги заостря? Главата ми е от Типото 2,0 16 винтила. Да на чугунената част пише A/R 36. Това за обратните бутала е доста интересен въпрос. Даже не съм се и замислял за такава възможност.
Какво ще кажете ако сложа още един ред дюзи, които да се включват при 0,3 налягане. Това дали ще ми реши проблема с бедната горивна смес във високите обороти, и какви проблеми могат да възникнат от това. Друго, какво ще стане в момента в който МАПа отчете че вече няма вакуум а има налягане? Какво ще стане ако при 0,3 налягане, клапана който ще включва допълнителните дюзи, в същото време изключва МАПа? Знам че при изключен МАП сместа става по-богата, това го установих докато берях ядове с Типото. След като турбината е слаба, дали да не си оставя моите бутала, и турбинката да надува до 0,5 атмосфери? И още един въпрос как стоят нещата с промяната на предварението, ще имам ли проблем с това?

И един страничен въпрос, някой може ли да ми намери ел. схема на окабеляването на ЕКУ на Ланча Делта 1,6 Турбо карбуратор.
Това ми е за другия проект. Имам двигателя от Ланчата ЕКУ-то и окабеляването, обаче три кабела не знам къде отиват. ЕКУ-то е MAGNETI MARELLI microplex MED 600 B.
Предварително благодаря за всеки съвет и помощ. Лек и успешен ден.

Автор:  ici [ 04 Фев 2008, 20:37 ]
Заглавие: 

Здрасти, какво значи "сплитери" и как да ги заостря? Главата ми е от Типото 2,0 16 винтила.

Разделящото ребро на смукателните портове му викат сплитер, виж моите на снимката.Виж също как съм си направил клапаните :wink:

Да на чугунената част пише A/R 36.

Това значи че турбото ще се развърта малко по-рано и ще прави по-голямо обратно налягане в сравнение с А/R .48, което се ползва при Интеграле Ево и Фиат Купе. Ако избереш най-разумния вариант с ЕКУ от Купе, ще трябва да смениш и турбото.

Какво ще кажете ако сложа още един ред дюзи, които да се включват при 0,3 налягане. Това дали ще ми реши проблема с бедната горивна смес във високите обороти, и какви проблеми могат да възникнат от това.
Друго, какво ще стане в момента в който МАПа отчете че вече няма вакуум а има налягане? Какво ще стане ако при 0,3 налягане, клапана който ще включва допълнителните дюзи, в същото време изключва МАПа? Знам че при изключен МАП сместа става по-богата, това го установих докато берях ядове с Типото. След като турбината е слаба, дали да не си оставя моите бутала, и турбинката да надува до 0,5 атмосфери? И още един въпрос как стоят нещата с промяната на предварението, ще имам ли проблем с това?


С Типовските бутала си на 10,5 степен на сгъстяване, не става изобщо за надуване, твърде е висока. Хм, не се сещам буталата на Тема-та каква степен на сгъст. правят.Би трябвало да са 8:1, но провери за по-сигурно.
Защо се чудиш на такива заобиколни варианти, при които резултата ще е незадоволителен и в крайна сметка може би ще ти излезе и по-скъп? Направи си я със степен на сгъстяване 8:1 с турбо ЕКУ и ще видиш, че резултата ще е пълна лудница като за сток мотор.
Ето примерно на ivanko-rs след чипването почва да си стъпва на гумите по-убедително чак на четвърта :!:

Това с втори ред дюзи с ключе за налягане е много кофти елементарен похват. Ако трябва да си ползваш Типовското ЕКУ може да си смениш дюзите с по-големи, да сложиш МАП който може да отчита бууста и да ти поставят примерно СМТ 6 пиги бег система. Тя се мапва така че да се преобразуват по подходящ начин сигналите от сензорите на мотора. Недостатъка ще е че няма да имаш детонационен датчик, който е твърде важен за сигурността на мотора.Тук вече всичко ще зависи от мапера.

Прикачени файлове:
Коментар на файл: Изчистен е материала над контактната ивица на фаската на клапана
IMGP1115.jpg
IMGP1115.jpg [ 329.53 KiB | Прегледано 5650 пъти ]
Коментар на файл: приблизително 30 градуса скосяване под Работната фаска на всм. кл.
IMGP1116 500px.jpg
IMGP1116 500px.jpg [ 42.64 KiB | Прегледано 5647 пъти ]
Picture 131.jpg
Picture 131.jpg [ 310.47 KiB | Прегледано 5646 пъти ]
Picture 123.jpg
Picture 123.jpg [ 275.53 KiB | Прегледано 5645 пъти ]
Picture 119.jpg
Picture 119.jpg [ 310.59 KiB | Прегледано 5646 пъти ]

Автор:  VET [ 05 Фев 2008, 17:18 ]
Заглавие: 

Здравейте отново, има вариант да си взема електроника от Тема 2,0 16 клапана турбо, но тя е БОШ. Каква е възможността да се монтира в моята кола? Ще имам ли някакви проблеми и как да я подвържа?

Лек ден.

Автор:  ivanko_rs [ 05 Фев 2008, 23:00 ]
Заглавие: 

Слагаш си електрониката без проблеми,но ще преправяш ел.инсталацията.Все пак ако можеш да намериш ЕКУ Вебер-Марели ,демек от Купе Турбо или Делта ХФ ХПЕ или Интеграле е по-добрия вариянт.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/