www.lancia-bg.com
http://lancia-bg.com/forum/

Турбиниране на двигател
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=9835
Страница 3 от 3

Автор:  VET [ 24 Юни 2008, 16:02 ]
Заглавие: 

Здрасти, значи искам да си запазя двигателя на Типото без промени, тоест ще го сглобя с неговите си бутала. Имам и едни турбо бутала с биели от Тема 2,0 16 турбо, но те са стандартни-84,0 мм. Сега като отворя двигателя от купето и видя какъв е проблема, се чудя какво да правя, дали да купя буталата на Лукан -180 лв + 100лв сегменти и да шлайфам блока + още 120 лв , или да набия едни ризи в блока и да ползвам старите бутала от Купето, което ще ми струва 200 лв ризи + шлайф + 100 лв сегменти. Това всичко в случай че блока на Купето е износен. Най-добрия вариант е да мина само с едни сегменти ако блока е в допуските. До няколко дни ще съм наясно, само да намеря малко свободно време.

Ако някой има идея за тези бутала нека да сподели.

Лек и успешен ден на всички.

Автор:  ivanko_rs [ 24 Юни 2008, 22:42 ]
Заглавие: 

В никакъв случай недей да си правиш опити с набиване на ризи точно на турбо мотор,особено като имаш два блока :idea:
Както каза и Ици,шлайфай и си огън :wink:

Автор:  VET [ 25 Юни 2008, 09:51 ]
Заглавие: 

Здравейте, значи в интерес на истината имам три блока, но не виждам проблем и в набиването на ризи. Правил съм десетки дизелови двигатели с набити ризи и никога не съм имал проблем, въпреки че доста от тях са били с турбини и дизела работи на 33 атмосфери компресия и степен на сгъстяване около 22. Така че във всички случаи ще издържи. Плюс това съм набивал ризи и на бензинови двигатели като по-евтино решение и също не съм имал проблеми. Но първо да видим какво е състоянието на блока и тогава ще реша какво да правя.

Мерси за съветите и лек и успешен ден.

Автор:  VET [ 30 Юни 2008, 10:12 ]
Заглавие: 

Здравейте съмишленици, значи в петък отивам да взема двигателя от Купето, слагам официалните дрехи и започвам да разкачам. Разкачих целия двигател и изведнъж "ГРЕДА", какво се наведох и погледнах към турбината и ми спря сърцето. Някой италиански гений докато си е играл по двигателя, по някакъв начин е изтървал гайка или болт в маркуча между турбото и кулера, и се сещайте как изглежда алуминиевата перка в момента. Тоест турбина нет. Поговорихме малко с колегата nikola nikolov и накрая се спазарихме да взема от мотора всичко което ми трябва, да преработя моя двигател. Така че в момента имам ЕКУ, ел. системата, смукателния колектор с дюзите, всички датчици, масления радиатор заедно с филтъра и цялата лапа на двигателя, кулера с всичките въздуховоди, клапанчето на турбото, бубини, комутатори и т.н. Само не свалих шайбата на коляновия вал и не съм сигурен дали е като моята-трябва пак да отида и да сверя. Също така не взех и маховика, защото се разсеях, но ще отида и ще се разберем нещо с Никола. В последствие отворихме капака на клапаните и се оказа че на 3-ти и 4-ти цилиндър изпускателния вал няма гърбици. Така че имам и един изпускателен вал по който да сверя дали типовския вал е със същия прорез в който се зацепва фазовия датчик, както е при Купето. Сега мисля да сменя ел системата на Типото с тази от Купето, но имам някои притеснения, а те са следните: като свалях ЕКУ-то, от снопа излиза един двоен кабел който отива някъде към таблото, но не можах да го проследя, и второ точно зад бубините от снопа на двигателя излизат два куплунга които влизат в другия сноп кабели - еднато кабелче отива в някакви релета и бушони на които са нарисувани перки и предполагам че е сигнал за климатика, но другия двоен кабел къде отива един господ знае.
Ако някой има идея за тези два двойни кабела къде отиват ще съм много благодарен ако сподели. Всъщност предполагам че единия двоен кабел би трябвало да е информация за релето на бензиновата помпа.
Ще ми трябва и някаква схема за подвързването на маркучетата на клапанчето на турбото, защото разкачах много бързо и не ги отбелязах.
Предварително благодаря за всяка помощ.
Лек и успешен ден

Автор:  ici [ 01 Юли 2008, 18:03 ]
Заглавие: 

изтегли си това
http://www.fiat-bg.org/Downloads/Books/ ... ce_Manual/

иначе двата кабела дето отиват под таблото сигурно са за оборотомера и бутона за климатика.

Автор:  VET [ 02 Юли 2008, 09:49 ]
Заглавие: 

Много благодаря за инфото.

лек и успешен ден

Автор:  VET [ 07 Юли 2008, 16:58 ]
Заглавие: 

Здравейте, оня ден отидох и взех маховика с феродовия и притискателния диск от Купето. Оказа се че притискателния диск заедно с лагера и феродовия диск са чисто нови. За притискателния знаех че няма да ми върши работа, защото е обратен на моя, тоест моя е на натискане а този от Купето на дърпане. Много се зарадвах на новия феродов диск, обаче пак проблем, като се прибрах и го наложих на притискателя който купих от Рацера666, се оказа че не влиза в притискателя. Оказа се че притискателя и феродовия диск са на 235мм, а мойте са на 230мм. Така че сега имам един комплект за продаване на 235мм.
Сега от къде да си взема читав феродов диск.

Страница 3 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/