Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2




 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Спукан бензинопровод - ремонт с подръчни средства?
 Мнение Публикувано на: 05 Юли 2020, 13:55 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
Привет!

Днес реших да запаля дедрата (която си стои пред блока от поне месец и половина без двигателя да е пускан, последното беше минаването на преглед) - да видя дали ще запали и да поработи малко. Запали от четвърт оборот и с леко натиснат педал на газта я подържах на 1500 оборота 20-25 минути. Пуснах и вентилацията и климатика и ми се видя много странно че мирише силно на бензин. И така докато накрая отворих предния капак и (с ужас) установих че единия от бензинопроводите (ако се съди по маркировката върху щуцерите на рейката - входящия) е спукан и пръска бензин върху смукателния колектор. Така хубавичко можех да се подпаля, просто не ми се мисли, но за щастие не се случи.

Прикачени файлове:
20200705_112455a.jpg
20200705_112455a.jpg [ 504.13 KiB | Прегледано 4227 пъти ]
Прикачени файлове:
emaps.jpg
emaps.jpg [ 174.81 KiB | Прегледано 4227 пъти ]


Налага се да подменя маркучите - като го направя самият аз, пред блока - защото колата няма валидна гражданска (обявил съм я за продажба, не се кара) и не мога да я откарам при майстора ми. Не мога да оставя колата в това състояние или да правя някакъв колхоз защото искам ако някай вземе колата да я вземе изправна.

Пак от схемата в ePER и от малко търсене и четене във форума разбирам че цялата тръба от помпата в резервоара до нагнетателната рейка е един заводски детайл и въпросния маркуч е неделима част от него и не подлежи на замяна само той.

Тази тема с десетгодишна давност ми помогна да се ориентирам горе-долу какво трябва да се направи (нищо че дедрата е с друг двигател, основното е същото) и ми се струва че в моя случай е най-добре да подменя цялото парче маркуч от "керновката" до щуцера (където е хванат със скоба).

Имам няколко въпроса:
1. Как с подръчни средства да махна заводската керновка на маркуча? Автомобила е паркиран пред блока, но мисля че няма как да докарам ток до него (ако е необходима флекса например).
2. Какъв точно маркуч е необходим (диаметър външен/вътрешен), къде да търся? (не искам засега да режа маркуча и да измеря защото в това състояние все още мога да намотая малко изолирбанд и колата да стигна на собствен ход до сервиз, а като срежа - мача е свирен ;) )
3. Някакви по-специални скоби ли са необходими или може с такива, каквито имам (с винт)?

Това е засега, наздраве!
cheers

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Спукан бензинопровод - ремонт с подръчни средства?
 Мнение Публикувано на: 06 Юли 2020, 08:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36
Мнения: 2804
Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799
http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
Този филм съм го играл няколко пъти!

За прихващането не се притеснявай - обикновени скоби с винт ще вършат работа.
Налягането което е в системата е 1.5 - максимум до 3 бара.

За маркуча, който ти трябва - обикновен маркуч за БЕНЗИН 8мм. - щом ще я продаваш.
Всичко това се случва заради качеството на продаваните по родните ни бензиностанции
течности като биват наименовани БЕНЗИН - но всъщност са повече РАЗРЕДИТЕЛИ или РАЗТВОРИТЕЛИ.
Три помпи в резервоара съм сменил и маркучи - разпадащи се за няколко месеца.

Последното което съм направил и не е мръднало от вече 3 години е
да купя от някаква Пловдивска фирма прозрачен - силиконов маркуч
за СИЛНО АГРЕСИВНИ СУБСТАНЦИИ.
За лаборатории го произвеждат.
Понеже силиконовия маркуч не може да издържа на такива налягания
го облякох в стоманена оплетка - взех я от гъвкавите маркучи за вода
- дето се поставят по казанчетата в тоалетните.

Премахването на тая кернировка ще трябва да се извърши внимателно
за да не се наруши повърхността на стоманената тръба и без да се използва
ъглошлайф - за да не се взривите.

УСПЕХ!

_________________
Изображение
Изображение
ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Спукан бензинопровод - ремонт с подръчни средства?
 Мнение Публикувано на: 06 Юли 2020, 08:29 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
i_v_ivanov написа:
Този филм съм го играл няколко пъти!

...
Премахването на тая кернировка ще трябва да се извърши внимателно
за да не се наруши повърхността на стоманената тръба и без да се използва
ъглошлайф - за да не се взривите.

УСПЕХ!


Леле, аз се бях засилил да търся акумулаторен ъглошлайф под наем 8O ! Благодаря за напомнянето!
Ще пробвам с ножовка лека полека.

Вчера цял следобед се рових за видовете маркучи и си набелязах няколко търговеца, само трябва да науча размерите. (а стария - браво на производителя, щом издържа 25 години ;) )

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Спукан бензинопровод - ремонт с подръчни средства?
 Мнение Публикувано на: 22 Юли 2020, 04:34 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Здравей колега. С малко закъснение и аз да се включа, макар и вече може да си решил проблема.
Преди около година ми се сцепи единия и се разду другия маркуч от твърдия бензинопровод до инжекциона и обратно. Моята е моно инжекцион, но вероятно диаметрите са им еднакви.
За кернировката - алуминиева е и я резнахме с един приятел зад блока с малък флекс. Верно - опаковах около зоната на рязане с мокри парцали, и пожарогасителя ни беше в краката. Искри не излезнаха въобще, НО НЕ ПРЕПОРЪЧВАМ (не викам, искам да наблегна).
По същество - за последните 4-5 години сменях по няколко пъти маркучи от помпата в резервоара, през гъвкавите връзки на горивния филтър, до въпросните маркучи към инжекциона. И в сервиз, и сам съм сменял. Пред мене познат майстор отряза и сложи марков маркуч, и се разкапа след около година. Аз съм си слагал и маркови скъпи, и по- евтини, и български и вносни, все тая - стават на парцал горе-долу за едно време.
Преди 2 или 3 години в железария попаднах на едни прозрачни, в магазина го водят бензинов шлаух, мисля полско производство, с маркировка за бензин и масло. Не е силиконов, прилича малко на градинските за поливане, но не е армиран. Най-напред сложих от него на помпата в резервоара. Преди това беше сменян веднъж, гумен - не знам дали изкара и година.
Миналото лято пак отварях резервоара заради тампона на помпата, дето я фиксира в кошницата, просто го нямаше, изкарах една шепа гумени парченца. Изкара по-малко от 2 години. Но пък шлауха не беше мръднал, само леко се беше втвърдил. За всеки случай го подмених. Там се слага с вътр. диаметър 8 мм. Ама за да се подсигуря, тоя 8 мм-я го намазах леко със силиконова смазка и го напъхах в още един 10 милиметров. Отрязах ги до нужната дължина, и на помпата.
В магазина ми казаха, че му дават до 3 bar, ама не можеха да гарантират. Мойта помпа е на 1 bar, ама предпочитам да си спестя евентуални бъдещи гимнастики (който е отварял резервоара, знае за какво говоря).
На горивния филтър 3 или 4 пъти са сменяни маркучи. Последно го смених аз, като тука шлауха го наврях в гумен армиран маслоустойчив маркуч, пак със смазка. Става малко по-трудно, но маркуча да пази от раздуване в жегите, и най-вече от механично увреждане.
По същия начин правих и маркучите към инжекциона, като и тук, мисля, слагах 8 мм шлаух в 10 мм маркуч. Захвата е с обикновени винтови скоби, и за подсигуряване- по една свинска опашка до скобата.
Трудно е напъхването на шлауха в маркуча, и на щуцерите, ако е топъл - доста омеква. Ако решиш да пробваш тоя вариант, след като напъхаш шлауха го отрежи с няколко милиметра по-дълъг от маркуча, стопи със запалка краищата, така,че леко да се удебелят, и да не могат да потъват в маркуча като ги надяваш на щуцерите.
Цената - последно като взимах - около 2 лв./м за маркуча, и под 1лв./м на шлауха.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Спукан бензинопровод - ремонт с подръчни средства?
 Мнение Публикувано на: 24 Авг 2020, 18:55 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24
Мнения: 709
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
Почти два месеца по-късно дойде ред и на замяната на маркучите. 8)

Оказа се че дявола изобщо не е толкова чер и в рамките на 20 лева (маркуч 1м - 8.82, 10 скоби (продаваха се само пакетирани по 10 ;) ) - 5.41 и една някаква ножовчица (пластмасова с малък лист за да е удобно да се реже на място) за 6 и нещо) и с много ентусиазъм ремонта стана факт в рамките на един час (вчера свалих спукания маркуч за да има от какво да меря, днес купих маркуча и скобите и след това свалих и другия маркуч и монтирах новите).

Прикачени файлове:
20200824_164022a.jpg
20200824_164022a.jpg [ 509.5 KiB | Прегледано 3785 пъти ]


Самото срязване на керновката става изключително лесно, не знам дали съм рязал повече от половин минута. Повече ме измъчиха скобите от страната на рейката, защото не знаех как се демонтират (така и на разбрах как е "правилния" начин) и се опитвах с тънки клещи, с дебели клещи, с плоска отверка и т.н., но накрая ги свалих. От там нататък стана лесно :) .

На оригиналния маркуч имаше едва четими надписи, единия от които беше 7.2mm; външния диаметър беше 14 mm (оказа се че няма значение освен може би за стягащата скоба) а вътрешния мерен в двата края беше от порядъка на 8 mm, но беше разхалтавен от щуцерите, затова реших да търся маркуч 7.2 mm. Оказа се че мога да избирам между маркучи с вътрешен диаметър 7.0 или 8.0mm - в магазина ме посъветваха да взема по-малкия. И така взех маркуч GATES 3225 с вътрешен диаметър 7mm и се надявам да издържи известно време (въпреки многото негативни отзиви в мрежата точно за макучи Gates).

Колата запали от половин оборот (не беше палена от 5 юли, от първия пост в темата), подържах я 20 минути на 1500-1600 оборота и не възникнаха никакви въпроси. Доволен съм че успях наистина с подръчни средства (единственото по-засукано е че болта с който е фиксиран пластмасовия водач на двата маркуча към смукателния колектор се развива/завива с торкс (Т27), но пък свалянето на този водач не е задължително).

Колеги, както знаете Dedra-та се продава. След смяната на маркучите съм спокоен че евентуален купувач ще получи технически изправен автомобил. По този повод обявявам нова по-ниска цена от 1000 (хиляда) лева за това, каквото е написано в обявата. Засега няма да редактирам самата обява и нейното копието във FIAT форума - нека засега това да е обявено само тук.

_________________
::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::


::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Dedra/Delta2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов