Автор |
Съобщение |
DANAIL DELCHEV
|
Заглавие: СТРЕЛКАТА НА ТЕМПЕРАТУРАТА НА ВОДАТА Публикувано на: 26 Сеп 2009, 12:52 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2008, 15:30 Мнения: 90 Местоположение: София
|
Здравейте!СТРЕЛКАТА НА ТЕМПЕРАТУРАТА НА ВОДАТА ми играе постоянно и незнам какво да правя!МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ
|
|
|
|
|
m_ad
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Сеп 2009, 16:12 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 26 Мар 2007, 13:02 Мнения: 104 Местоположение: София
|
Най-вероятно ти е от лош контакт на клемата на датчика или някъде другаде. Провери кабелчетата, там където имаш снадки, както и дали нямаш оголено кабелче, което да ти дава на маса или пък да е прекъснало.
_________________ Lancia Dedra 1,9 td 160D.000. 1998
|
|
|
|
|
vin_d
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Сеп 2009, 21:35 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 29 Май 2009, 20:30 Мнения: 53 Местоположение: Търговище
|
както казва един колеге от фиат форума.
"Хм - абе малко ми е съмнително да е от датчика тая работа.
Прилича ми на въздух в системата...
Парното за пръв път го пущаш след лятото, нали?
ако е имало задържан въздух в парното като си го пуснал е тръган по системата - поне така си мисля.
Ако беше датчик - щеше да изгуби контакт и пак да възстанови - т.е. да падне до 0 градуса и са се вдигне пак до нормалното.
Ако самия датчик дефектира - той никога няма да даде лавиращи показания - може да се грашни ама ще са постоянни.
Поне аз така си мисля."
преди време и на мен ми праи така стрелката,преди седмица 2ве пак и си го оправих от кранчето за обвездупаване на радиатора спря да мърда ръзко.
|
|
|
|
|
spikeextreme
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Сеп 2009, 10:32 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 18 Яну 2009, 15:54 Мнения: 25 Местоположение: Бургас
|
Можеш да пробваш със смяна на датчика(който е от порядъка на 20тина кинта някъде) - лесно и евтино.
Ако не се оправи преглеждаш кабела да не е "ударен" някъде и да е полу-прекъснат => от 10тина жички в кабела да са останали 5-6 здрави, а другите да правят контакт когато си поискат и от там вече уреда да прай квот си иска.
P.S. Пробвай първо да си почистиш контактите по таблото със спрейче (5-10 кинта) и без това италианките страдат много от окисляване на контактите
_________________ Lancia Delta 2 1.6 (75hp)
BMW E39 (525TDS)
|
|
|
|
|
DANAIL DELCHEV
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Сеп 2009, 21:39 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2008, 15:30 Мнения: 90 Местоположение: София
|
Стрелката играе, когато си поиска и ту пада надолу, ту се заковава на едно положение.
|
|
|
|
|
vin_d
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Сеп 2009, 22:04 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 29 Май 2009, 20:30 Мнения: 53 Местоположение: Търговище
|
само като дадеш на контакт мърда ли.
|
|
|
|
|
atanasagg
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Сеп 2009, 11:15 |
|
Регистриран на: 04 Мар 2009, 22:34 Мнения: 502 Местоположение: Пазарджик
Кара: Toyota auris 2014
|
здравеи колега,и според менможе би имаш вьздух в системата и пробваи да обезвьздушиш от клапана,ако не е сигурно хлабава спика,успех.........
|
|
|
|
|
sclera_bg
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Сеп 2009, 13:53 |
|
Регистриран на: 22 Фев 2005, 13:24 Мнения: 709 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra
|
За да не отварям нова тема пиша тук - нали е за стрелки и датчици
Откакто взех колата ми направи впечатление, че много бавно достига работната температура (90 градуса) и трудно я я задържа - само в жегите и задръствания стоеше стабилно на 90 градуса. Затова смених термостата, но мисля че се набутах излишно със 70 кинта, защото стария си беше абсолютно изправен и поведението на стрелката не се промени. Тия дни се зачетох в една тема във Фиат форума, в която собственика описваше историята на колата си (Фиат браво) и между нещата, които е сменил беше и датчика за температурата, който се завива на термостата. И той споменаваше, че именно тоя датчик дава стойностите не само на уреда (стрелката), но и на ECU-то. Верно че споменатата кола беше с дизелов двигател, но би могла да се търси аналогия и за бензинов такъв.
Оттогава мисълта за тоя датчик не ми дава мира. Защото не съм слагал термометър за да измеря директно температурата на антифриза и вярвам на уреда, а иначе поне наглед двигателя си работи нормално, вентилатора си тръгва и спира и т.н. Днес сутринта беше малко по-хладно (9 градуса външна температура) и стрелката изобщо не достигна да 90 градуса по маршрута, който изминавам почти ежедневно и знам че за това време колата успява да загрее. И се замислих какво ли ще стане, като навън стане -10 например?
Дали наистина ECU-то получава данни от датчика, защото ако получава неверни данни си мисля че и двигателя ще харчи повече (повече време на смукач), че това обяснява опушения ауспух и изобщо не е добре да продължава така. Как да проверя дали датчика е в ред? Цената му е 20-ина лева, ама хич не ми се ще да сменявам (за пореден път) работеща част, а и не ми се сваля пак термостат.
_________________ ::::: Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
|
|
|
|
|
Amorphine
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Сеп 2009, 14:31 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2006, 11:10 Мнения: 1556 Местоположение: София
Кара: Lybra
|
Колега, карал съм четири Дедри. На моята специално съм й сменял и датчика й термостата - НЕ, НЕ и НЕ.
На тия Дедри се оказва, че работната им температура не е 90 градуса, а към 83 някъде !
И за да не съм голословен, ще кажа че това се получава и на четирите Дедри, които карах.
_________________ Lybra '2000 1.9 JTD 105h.p.Alfa Romeo '99 1.9 JTD 105 h.p..Dedra '95 1.6 90h.p. Lancia Dedra Combi 1.8 i.e. 8v , 74kw(101h) 95' SW - R.I.P.
|
|
|
|
|
Mupo
|
Заглавие: Публикувано на: 29 Сеп 2009, 15:08 |
|
Регистриран на: 10 Май 2007, 12:01 Мнения: 711 Местоположение: the entire fucking universe
|
sclera_bg специално при теб датчика на термостата дава показания към еку-то. Имаш датчик на блока (по-назад от термостата) който ти дава показанията към таблото. Не е нужно да четеш в фиат-а, аз имам една тема със сменени 3 термостата. Едния този с който съм в момента даже го приспособявах малко. Оказа се че и трите термостата си работят а един датчик за 10лв. е**ва цялата работа. Един термостат подарих един си оставих резерва, не тръгвай по моя път
_________________ http://hopenhagen.org/
Q: "So why did you buy it?"
A: "Because it's a Maserati"
|
|
|
|
|
DANAIL DELCHEV
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Окт 2009, 15:18 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2008, 15:30 Мнения: 90 Местоположение: София
|
Като друсне в дупка или като подам газ започва да играе в 95% от случайте!
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Окт 2009, 20:11 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
1. Термостат - за смяна
2. Недобра охладителна течност - имам в предвид, че е ПОВЕЧЕ вода.
3. Недобре работеща капачка на казанчето за охладителна течност - има клапанче в капачката.
Всичко изброено до тук може да е предпоставка за бавно вдигане на температурата до нормалните 82-84 градуса
и "играене" на показанията.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
DANAIL DELCHEV
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Окт 2009, 11:38 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2008, 15:30 Мнения: 90 Местоположение: София
|
КОЛЕГИ АМА СТРЕЛКАТА ТРЕПТИ НЕ СИ ИГРАЕ САМО НА ГОРЕ НА ДОЛУ!ПОДАВАШ ГАЗ КАЧВА СЕ НА ГОРЕ ТРЕПТЯЩА!
Писането с главни букви се приема за викане!
|
|
|
|
|
jorometala
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Окт 2009, 12:11 |
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:19 Мнения: 1692 Местоположение: София, Младост1
Кара: Lancia Kappa 20 20V VIS '97 Rover 416 GSI - на жената
|
DANAIL DELCHEV написа: КОЛЕГИ АМА СТРЕЛКАТА ТРЕПТИ НЕ СИ ИГРАЕ САМО НА ГОРЕ НА ДОЛУ!ПОДАВАШ ГАЗ КАЧВА СЕ НА ГОРЕ ТРЕПТЯЩА!
провери си кабелите на датчика !!!
_________________ Lancia Kappa 2.0 20v VIS 97г.+ ГИ AG Zenit - SHIT
|
|
|
|
|
DANAIL DELCHEV
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Окт 2009, 15:21 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2008, 15:30 Мнения: 90 Местоположение: София
|
КОЛЕГИ ОБАЧЕ ЗА ПЪРВИ ПЪТ СЕ РОВИЧКАМ ИЗ КОЛАТА И НЕЗНАМ КЪДЕ СЕ НАМИРА!ВИЖДАЛ СЪМ ЧЕ ИМА НА ТЕРМОСТАТА А ДРУГИЯ КЪДЕ Е ?
Писането с главни букви се приема за викане!
|
|
|
|
|
Jack
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Дек 2009, 16:43 |
|
Регистриран на: 26 Авг 2009, 23:46 Мнения: 60 Местоположение: София
|
Здравейте, извинявам се на колегата че пиша в темата му, но става въпрос за температурата на дедрата.
Тъй като карам много извънградско, температурата ми стои на 90-95 градуса че даже се качва и малко нагоре до втората чертичка след 90.
Според вас това нормално ли е. Колата си е Ок според мен. Нямам загуби на течност. Вентилатора си включва. скорост около 130-140 постоянно.
Дали проблема не е в самата стрелка да показва грешно? Колата е 1.9 тд комби
_________________
|
|
|
|
|
Amorphine
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Дек 2009, 21:39 |
|
Регистриран на: 04 Окт 2006, 11:10 Мнения: 1556 Местоположение: София
Кара: Lybra
|
За Дизела е нормално.
_________________ Lybra '2000 1.9 JTD 105h.p.Alfa Romeo '99 1.9 JTD 105 h.p..Dedra '95 1.6 90h.p. Lancia Dedra Combi 1.8 i.e. 8v , 74kw(101h) 95' SW - R.I.P.
|
|
|
|
|
slavi
|
Заглавие: Re: СТРЕЛКАТА НА ТЕМПЕРАТУРАТА НА ВОДАТА Публикувано на: 11 Сеп 2021, 17:53 |
|
Регистриран на: 14 Дек 2004, 00:14 Мнения: 1361 Местоположение: Пловдив
|
И аз да измъкна тая 12 годишна тема, как лети времето Абе колеги на бащата на дедрата стрелката се вдига две черти над 90 градуса , чак тогава отваря термостата, и стрелката веднага пада на 90, после пак същото, не помня аз на моята дедра така ли се държеше стрелката, но това е постоянно играене, от 90 две черти над него и падне. Перките се включват ако седи на място и вдигне пак тея две черти над 90. така ли нормално се държи? колата е 1,6 78 коня моно.
_________________ Правило № 1- Нещо, което работи не се пипа!!! Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!! Правило № 3- Винаги спазвай правило 1!!! DEDRA (EX) Bravo (EX) Lancya Y (ex) BMW X3 E83 3.0D 218hp-AT : Dedra 1,6i 78hp
|
|
|
|
|
|