Автор |
Съобщение |
Jerry
|
Заглавие: Странен проблем с управлението на турбото 1.9JTD. Публикувано на: 06 Окт 2015, 02:48 |
|
Регистриран на: 13 Авг 2014, 03:05 Мнения: 23
Кара: Lancia Lybra
|
Здравейте, колеги !
Колата е Lybra 1.9JTD 116кс. Още като я взимах, преди малко над година, имаше лек проблем с турбото - почти не се развърташе. Като почистиха всмукателния колектор, интерколера и самото турбо се оправи, сега работи като часовник, но въпросния клапан за управление на вакума прави няква беля. Забива и бръжди нонстоп. Като го чукна и спира да бръжди.
Някой имал ли е подобен проблем? Не усещам загуба на мощност, върви супер, но клапана зацикля. Май губи вакум някъде, ще я гледам в други ден.
Снимката я намерих в нета и не знам дали е на абсолютно същия двигател, но това е клапана.
Прикачени файлове: |
Коментар на файл: Снимка на клапана.
riryg5.jpg [ 66.07 KiB | Прегледано 3612 пъти ]
|
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Странен проблем с управлението на турбото 1.9JTD. Публикувано на: 06 Окт 2015, 08:22 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
най-беглата проверка е при запалване на двигателя, трябва актуатора за управление на геометрията да се свива максимално при изгасяне на двигателят след около 5-10 секунди изключва главното реле и тогава актуатора трябва да отпусне рязко
електромагнитният клапан който си показал се управлява импулсно и е нормално да бръмчи
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Re: Странен проблем с управлението на турбото 1.9JTD. Публикувано на: 06 Окт 2015, 11:31 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Ако теста посочен от колегата преди мен покаже проблем, следва отваряне на клапана.
И аз Имах проблем с пренадуване преди години.
Клапана подлежи на отваряне, малко трудно но става. От вътре е напълно елементарно устроен. В моят случай имаше няколко миниатюрни язвички ръжда по оста.
Със безопасна игла я изтърках до блясък ( ако сте търкали гилзи и патрони от калашник като деца процедурата е ясна), след което си капнах една капка фино машинно масло на пръста и го размазах по оста. Последва сглобяване в обратен ред, като за да затворя клапана използвах червячна скоба за затягане на маркучи. Може да не е много красиво, но си работи от поне 3 години така и нямам грижи.
Чудя се дали нямаше тема по въпроса
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Re: Странен проблем с управлението на турбото 1.9JTD. Публикувано на: 06 Окт 2015, 14:10 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Ето това което търсех. За съжаление темата във Фиат форум е останала без снимков материал. Цитат: Ами то налягането си зависи от режима на двигателя и наизуст никой не може да ти каже. Но примерно при нормална нечипосана кола би трябвало да е 1 бар над атмосферното при пълен товар на мотора. Та според мен най-вероятно колата пренадува и си пише грешка P0235 И решението ти е тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63668Аз съвсем наскоро го минах това упражнение , скоро ще станат 3 седмици от почистването не съм имал проблеми а бая я тествам.
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Странен проблем с управлението на турбото 1.9JTD. Публикувано на: 06 Окт 2015, 20:31 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
|
|
|
|
|