Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Тунинг




Автор Съобщение
 Заглавие: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2013, 16:02 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48
Мнения: 201
Местоположение: София
Първо да отбележа, че проекта е ниско бюджетен и не се търсят високи постижения, колкото - толкова.
Става въпрос за засилване на ланчия капа 2.0 20V 146 к.с. с механичен компресор(суперчарджер).

Както знаете нашите коли непрекъснато поевтиняват и стават непродаваеми,за това реших да сложа обикновенна газова уредба и да се возя.И така до септември 2012 г.Когато в английски форум видях проект фиат мареа 2.0 20V със суперчарджер и ми дойде музата :D
Така или иначе колата си остава вечно моя, реших да експериментирам и да я "компресирам". :?:

След известно търсене намерих компресор от ebay.co.uk - eaton м45 от мерцедес, който е подходящ за двигатели до 2-3 литра.
Компресорът беше със счупена пружина-съединител.Изготвиха ми по мои размери нова пружина и сглобих компресорът.

Прикачени файлове:
s_1.jpg
s_1.jpg [ 102.05 KiB | Прегледано 15358 пъти ]


Започнах да набавям и други чарколяци:
интеркулер, вентилатори, маркучи

Прикачени файлове:
s_2.jpg
s_2.jpg [ 64.38 KiB | Прегледано 15358 пъти ]


малко силиконови маркучи и тръба ф54 от стария ми ауспух за турбо пътища(нали е ниско бюджетен проект) :mrgreen:

Прикачени файлове:
s_3.jpg
s_3.jpg [ 100.96 KiB | Прегледано 15358 пъти ]


Определих мястото на суперчарджера, а именно на мястото на компресора за климатика, който след три
пълнения пак изпусна от някъде и си карам 2-3 години без него.
Компресорът за климатика и радиаторът му,тръбите и филтър дехидратора бяха премахнати.

Прикачени файлове:
s_4.jpg
s_4.jpg [ 129.95 KiB | Прегледано 15358 пъти ]


Направих стойка на компресора от подръчни материали - г-образен винкел.

Прикачени файлове:
s_5.jpg
s_5.jpg [ 127.52 KiB | Прегледано 15358 пъти ]



..............................................

_________________
Lancia Lybra SW 1,9 JTD
Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail)
Fiat Punto II 1.2 8V parts
Lancia Kappa 2.0 20V scrap
Lada Samara 1.3 scrap


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2013, 16:12 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48
Мнения: 201
Местоположение: София
Започна напасването на компресорът към пистовия ремък, който се наложи да сменя с малко по-къс.

Прикачени файлове:
s_6.jpg
s_6.jpg [ 142.7 KiB | Прегледано 15355 пъти ]


Я, кой е тоя където ми разглабя колата img181

Прикачени файлове:
s_7.jpg
s_7.jpg [ 80.08 KiB | Прегледано 15355 пъти ]


Монтирах суперчарджера без входящи и изходящи маркучи за въздуха.Запалих двигателя за проба.
До тук добре.

Монтирах интеркулера и по-малкия вентилатор, защото за стария вече нямаше място.

Прикачени файлове:
s_8.jpg
s_8.jpg [ 106.92 KiB | Прегледано 15355 пъти ]
Прикачени файлове:
s_9.jpg
s_9.jpg [ 91.67 KiB | Прегледано 15355 пъти ]


Интеркулера, маркучите излизащи от него и вентилаторът за водния радиатора са от фиат брава ТД.
Подвеждането на компресирания въздух от компресора е реализирано с стоманена пластина 4 мм и заварена към нея свивка от ауспух. img181

Прикачени файлове:
s_10.jpg
s_10.jpg [ 104.88 KiB | Прегледано 15355 пъти ]



............................................

_________________
Lancia Lybra SW 1,9 JTD
Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail)
Fiat Punto II 1.2 8V parts
Lancia Kappa 2.0 20V scrap
Lada Samara 1.3 scrap


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2013, 16:20 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48
Мнения: 201
Местоположение: София
Тук вече навързани входа и изхода на суперчарджъра.

Прикачени файлове:
s_11.jpg
s_11.jpg [ 108.08 KiB | Прегледано 15354 пъти ]


А ето как изглежда двигателя в атмосферен вариант.

Прикачени файлове:
s_12.jpg
s_12.jpg [ 145.73 KiB | Прегледано 15354 пъти ]


Тук вариант с двубутален блоу оф клапан, който изпуска излишния въздух в атмосферата при празен ход и пускане на газта.

Прикачени файлове:
s_13.jpg
s_13.jpg [ 129.11 KiB | Прегледано 15354 пъти ]


В този случай имах лош празен ход и непрекъснато давене с бензин,гаснене по сфетофарите като явно
дебитомера не се разбираше с блоу офа и еку-то пускаше много гориво на празен ход.
За това минах на вариант с рециркулационнен клапан(връщта излишния въздух обратно на входа на компресора).

Прикачени файлове:
s_14.jpg
s_14.jpg [ 132.8 KiB | Прегледано 15354 пъти ]


След ресетване на еку-то и малко каране из квартала да се обучи нещата заспаха.

Схемата на свързване е :
въздушен филтър - дебитомер - компресор - интеркулер - блоу оф - дроселова клапа.
Преместих и датчика за температурата на входящия въздух след интеркулера, защото беше веднага след дебитомера.
Двигателят не е разреждан - CR 10:1, със стандартни дюзи и дебитомер, няма ремап на еку-то.

Прикачени файлове:
s_15.JPG
s_15.JPG [ 21.53 KiB | Прегледано 15354 пъти ]


А ето как се движи налягането в оборотите:

обороти/мин налягане/бар
...1000 ........... 0,15
...2000 ........... 0,25
...3000 ........... 0,30
...3500 ........... 0,30
...4000 ........... 0,25
...5000 ........... 0,20
...6000 ........... 0,20

Този тип компресори - руутс дават по-скоро въртящ момент, а не коне и правят ниско налягане, но от малки обороти.

Колата се чувства по-силна от преди, но не е някаква бегачка.
Най-интересното е че може да се кара като трактор - от 1000 оборота на практика може да се кара на 5-та предавка.

Ами за сега толкова cheers
Предстои подкарване на АГУ.

_________________
Lancia Lybra SW 1,9 JTD
Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail)
Fiat Punto II 1.2 8V parts
Lancia Kappa 2.0 20V scrap
Lada Samara 1.3 scrap


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 22 Яну 2013, 20:44 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Мар 2009, 21:53
Мнения: 302
Местоположение: Русе
Кара: Delta 2
Евала за труда , колега. На дино ще я мериш ли ? или гори-доли колко коня би трябвало да е?

_________________
Има ли бензин, има и адреналин.
2.0 16v - Delta2 - продава се: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=24045
Тише едешь - хрен приедешь !
http://www.3na100.com/ - за всеки, който иска да пътува ефтино.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 23 Яну 2013, 14:25 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48
Мнения: 201
Местоположение: София
За сега не съм мислил за дино тест, може би по-нататък.
Теоритично, по калкулатор от нета излиза около 175 к.с. при 6000 об/мин и 0,2 бар.

_________________
Lancia Lybra SW 1,9 JTD
Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail)
Fiat Punto II 1.2 8V parts
Lancia Kappa 2.0 20V scrap
Lada Samara 1.3 scrap


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 23 Яну 2013, 15:46 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:04
Мнения: 119
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Еваля много яката работа :) Само вярно по натам да видиме динито кво ще рече :)

_________________
Изображение
Lancia Kappa 2.0k V.I.S. 155hp.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 23 Яну 2013, 20:02 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Какво значение има диното ако те кефи?:)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 24 Яну 2013, 13:41 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2007, 10:38
Мнения: 1487
Местоположение: София, The Camp
Кара: Octavia 2016 2.0 tdi DSG
Delta написа:
Какво значение има диното ако те кефи?:)


cheers Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността.

За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор?

_________________
2016 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Combi
2015 Peugeot Vivacity 0.05 2V
2005 Mercedes-Benz C180 Kompressor Sportcoupe LPG
1997 Citroen Berlingo 1.8 LPG
Ex: W211, 147, 159 SW, Delta GT, Dedra, Lybra SW, C2, Vectra


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 24 Яну 2013, 13:52 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 01 Мар 2009, 21:53
Мнения: 302
Местоположение: Русе
Кара: Delta 2
LYBRAtor написа:
Delta написа:
Какво значение има диното ако те кефи?:)


cheers Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността.

За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор?



Практическо ... Примерно да мога аз да си преценя дали да си слагам ;)
Със здраве и Поздрави

_________________
Има ли бензин, има и адреналин.
2.0 16v - Delta2 - продава се: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=24045
Тише едешь - хрен приедешь !
http://www.3na100.com/ - за всеки, който иска да пътува ефтино.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 24 Яну 2013, 17:57 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48
Мнения: 201
Местоположение: София
LYBRAtor написа:
Delta написа:
Какво значение има диното ако те кефи?:)


cheers Напълно подкрепям. И моята либра е ремапната от BO и само БОг знае каква е мощността.

За да не е спам: Какво се случва с разхода? Колко е максималното налягане, на което може да работи този компресор?


От скоро съм в движение и не съм засичал разход.
Предполагам 0,8 - 1,0 бар може да направи, но не и на 2.0 литра двигател.
Ролката на компресора е 72 мм, стандартната ролка на каппата задвижваща пистовия ремък е 145 мм,т.е. предавателното отношение ~ 2.Така при 7000 обр. на двигателя компресорът е на 14000 обр., което му е максимума.Но при високи обороти не е ефективен.
По някакви сметки при 6000 обр. трябваше да прави 0,4 - 0,5 бар, да ама не :D

_________________
Lancia Lybra SW 1,9 JTD
Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail)
Fiat Punto II 1.2 8V parts
Lancia Kappa 2.0 20V scrap
Lada Samara 1.3 scrap


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 24 Яну 2013, 21:51 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
На мен пък звука ми е интересен!;)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 24 Яну 2013, 22:22 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48
Мнения: 201
Местоположение: София
Delta написа:
На мен пък звука ми е интересен!;)

Е, добре де.Има и звук :auto:
http://www.youtube.com/watch?v=oncPczFHvps
Еnjoy the sound!

_________________
Lancia Lybra SW 1,9 JTD
Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail)
Fiat Punto II 1.2 8V parts
Lancia Kappa 2.0 20V scrap
Lada Samara 1.3 scrap


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 24 Яну 2013, 23:03 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
кулера не идва ли повече и само да пречи в случая
играл ли си да мериш температура преди и след него?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 25 Яну 2013, 23:22 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48
Мнения: 201
Местоположение: София
hf hpe написа:
кулера не идва ли повече и само да пречи в случая
играл ли си да мериш температура преди и след него?

Днес я закачих на fiatecuscan и температурата на входящия въздух варираше от 30 до 40 градуса (датчика е след кулера и точно преди блоу оффа).Преди кулера не съм мерил.
Като атмосферка най-високото показание на дебитомера беше 398 kg/h , а сега беше 473 kg/h :D , т.е. имаме едни 19 % по-вече въздух.Така теоритичните 175 к.с. май са вярни.

_________________
Lancia Lybra SW 1,9 JTD
Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail)
Fiat Punto II 1.2 8V parts
Lancia Kappa 2.0 20V scrap
Lada Samara 1.3 scrap


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 26 Яну 2013, 09:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2560
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
Пробвай да премериш след компресора преди кулера. Според мен на това налягане няма да е необходимо охлаждане, а пък и колата ще тръгва по-бързо

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 27 Яну 2013, 12:31 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38
Мнения: 533
Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
И аз съм чувал, че най-голямото предимство на механичните компресори е липсата на нужда от охлаждане на въздуха след тях, от което следва - както каза колегата по горе - по малък лаг. Ако имаш подгряване на дросела го разкарай.

_________________
Човекът е човек, когато е на път.
Tempra 2.0 16VT
Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 01 Фев 2013, 19:51 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Колега,

След като имаш вече резултата, обърни малко повече внимание на стойката. Малко по-сериозна ще дойде супер. Да не прецакаш ремъка така, от не стабилно разположение на шайбата. На него (ремъка) не седи само чарджера cheers

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 01 Фев 2013, 21:56 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 20:48
Мнения: 201
Местоположение: София
koceto_8 написа:
Колега,

След като имаш вече резултата, обърни малко повече внимание на стойката. Малко по-сериозна ще дойде супер. Да не прецакаш ремъка така, от не стабилно разположение на шайбата. На него (ремъка) не седи само чарджера cheers

Може би стойката изглежда малко паянтова, но всъщност компресорът е захванат и за трите си опорни точки, както е фабрично.За сега няма проблем.

Сега за интеркулера.
Днес го откачих и прекарах въздуха директно.Закачих fiatecuscan и направих малко тестове.
Въпреки, че времето е хладно температурата на входящия въздух се покачи двойно и достигна до около 75 градуса :o .Представям си лятото в жегите как положението става критично.
Най-високото налягане беше 0,35, а с интеркулер е 0,3 img181
Изводът е - въпреки че тези компресори правят ниско налягане загряват въздуха доста и интеркулер е задължителен.И пад на налягането почти няма, лаг също :D

_________________
Lancia Lybra SW 1,9 JTD
Lancia Kappa 20VT (piston rod and crankshaft fail)
Fiat Punto II 1.2 8V parts
Lancia Kappa 2.0 20V scrap
Lada Samara 1.3 scrap


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 02 Фев 2013, 12:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2560
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
Ако наистина е 75 градуса интеркулера е задължителен.

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ланчия Капа с компресор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2013, 19:59 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
да това е направо нереално виска температура
ако входящият въздух при сегашните температури с кулер е 30-40 градуса не е хич добре
защото в жегите ще се качи доста
само за пример пунто ГТ на 1.4 бара и челен кулер като теб
при външна температура 38 градуса отчитеше в колектора 58-59 градуса

а принципно всичко над 60 е неприемливо
може ли да има проблем в компресора?


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 39 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Тунинг


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов