Автор |
Съобщение |
Delta
|
Заглавие: Аеродинамиката - теория и практика Публикувано на: 21 Авг 2006, 16:24 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
отделено от темата за "300км/ч с Опел Вектра"
От една страна... сега 20 км/ч на въпрос ли ще ги правите..... от друга... при тези скорости, още 20км/ч отгоре баси и мощността още се иска поради въздушното съпротивление...
Бях смятал за Делта 1 , 105 коня... по опростена формула , с коефицент на въздушно съпротивление 0,45 (такова има Жигулито, Делтата не я знам) и излезе че тези коне покриват силата на съпротивлението до 180км/ч .... толкова и дават и като максимална скорост долу горе!;) А съпротивлението нарастваше май по експонента, не линейно...
_________________ LANCIA - начин на мислене
Последна промяна Delta на 24 Авг 2006, 13:06, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
yossta
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Авг 2006, 19:04 |
|
Регистриран на: 28 Юли 2006, 14:46 Мнения: 1330 Местоположение: London UK +447845319992 paunovwork@gmail.com
Кара: comming soon......:):)
|
Delta написа: От една страна... ся 20 км/ч на въпрос ли ще ги правите..... от друга... при тези скорости, още 20км/ч отгоре баси и мощността още си искат поради въздушното съпротивление... Бях смятал за Делта 1 , 105 коня... по опростена формула , скоефицент на въздушно съпротивление 0,45 (такова има Жигулито, Делтата не я знам) и излезе че тези коне покриват силата на съпротивлението до 180км/ч .... толкова и дават и като максимална скорост долу горе!;) А съпротивлението нарастваше май по експонента, не линейно...
Брат моята едно време си обръщаше километража без проблем .....ма едно време!
_________________ ///X-DELTA GT///X-DELTA HF///X-DEDRA 2.0 i.e///X-ZETA 2.0 turbo///COMMING SOON...///
|
|
|
|
|
shopoff
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Авг 2006, 13:53 |
|
Регистриран на: 10 Ное 2005, 17:02 Мнения: 22 Местоположение: Севлиево
|
В допълнение на Delta да кажа само, въздушното съпротивление може да се приеме приблизително, че нараства с квадрата на скороста
_________________ Dedra 1.8 i.e. '91
|
|
|
|
|
EcoBoy
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Авг 2006, 14:05 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 12:25 Мнения: 736 Местоположение: София
Кара: Škoda Octavia
|
Delta написа: А съпротивлението нарастваше май по експонента, не линейно...
На квадрат, а не експоненциално...
_________________ Път без препятствия обикновено не води до никъде!
Имах Lancia Dedra 1,6 LE S.W. 159B9.000
|
|
|
|
|
Disco
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Авг 2006, 22:13 |
|
Регистриран на: 06 Ное 2004, 17:01 Мнения: 264 Местоположение: Пазарджик
Кара: FiatSedici 1,9td, Lancia Dedra 1,9 td
|
Хе-хе, ако му разграфи километража на 400, може и 400км/ч да вдигне. На тия вектри мисля че е 220 на оригиналния километраж, пък как е направил да съвпада с такъв от 280 не е много ясно. Ако въобще го е правил. Преди гледах едно филмче с мотор който се набира над 300км/ч, ама там като погледнеш другите коли в платното изглеждаха, сякаш се движеха срещу него. А тук нещо ми се вижда много менте работата.
_________________ Fiat Sedici 1,9 td 2007 Lancia Dedra SW 1.9 TD, 1998 ex - Lancia Dedra 2.0ie, 1990 ex - Fiat Regata 85, 1.5 1986 http://www.magazinbilka.com
|
|
|
|
|
Metko
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 10:05 |
|
Регистриран на: 26 Дек 2005, 20:22 Мнения: 374 Местоположение: Перник
|
Като съм чул за възможностите на човека и като знам колко труд е вложен в тази кола просто съм сигурен ,че клипа не лъже тея постове от сорта на "тоя па как е напаснал километража , как 6 скорости има !?" са напълно безмислени все пак това 2.0 16в турбо 4x4 204к.с. като се налеят пари става самолет
_________________ Дедра Турбо Homeedition
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 13:32 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Delta написа: От една страна... ся 20 км/ч на въпрос ли ще ги правите..... от друга... при тези скорости, още 20км/ч отгоре баси и мощността още си искат поради въздушното съпротивление... Бях смятал за Делта 1 , 105 коня... по опростена формула , скоефицент на въздушно съпротивление 0,45 (такова има Жигулито, Делтата не я знам) и излезе че тези коне покриват силата на съпротивлението до 180км/ч .... толкова и дават и като максимална скорост долу горе!;) А съпротивлението нарастваше май по експонента, не линейно...
Колега може ли да пуснеш тук тази опростена формула, понеже не я знам и ми стана интересно. 10х предварително
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 16:45 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
pr_00f написа: Колега може ли да пуснеш тук тази опростена формула, понеже не я знам и ми стана интересно. 10х предварително
Ще я потърся, отдавна беше!;)
А някой да има коефицентите на въздушно съпротивление на Делтите, Дедрите и т.н. ?
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 17:16 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Дедрата е 0.29 ако не се лъжа.
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 17:44 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Днес като видях темата се заприказвахме с търтея от Алфа форума и той наново пусна малко инфо по въпроса
@Търтей
накратко колко коньеве са нужни за да се преодоле съпротивлението на въздуха при определена скорост
1. отваряме Гидродинамика на Л.Д.Ландау, Е.М.Лифшиц и четем:
понеже сички са на ясно кое как е направо:
4. резултат от:
v 50 80 105 145 193 240 320
hp 1.16 7.14 11.8 31.3 74.2 145 344
Та това ми се стори доста сложновато Та ако твоята е по лесничка Той даже беше дал и кое какво значи ама нещо се поизнерви и си изтри мненията по темата.
@ racer666 Дедрата е 0.29 ако не се лъжа.
0.29 е доста нисък коефициент и малко коли могат да се похвалят с такъв. От това което съм чувал алфа 155 и опел калибра
са с подобен, е дано и при дедрата е така
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 17:49 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
клипа е истински
че има разни измамници има, но и нашето неверие и подигравка е толкова голяма
че поради тази причина и собственика на колата не публикува често данни за нея
но пък срещу пари е винаги готов да демонстрира възможностите на всеки заблудил се
|
|
|
|
|
Pepko_Bepko
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 19:48 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2004, 19:04 Мнения: 1893 Местоположение: Варна, Ямбол
|
hf hpe написа: клипа е истински че има разни измамници има, но и нашето неверие и подигравка е толкова голяма че поради тази причина и собственика на колата не публикува често данни за нея
но пък срещу пари е винаги готов да демонстрира възможностите на всеки заблудил се
Ами аз го имам този клип.Гледал съм го доста внимателно и долния километраж които е за дневния пробег километрите му се движат много бавно /ама наистина много бавно/за тези 280-300километра в час.
_________________ Голяма бела!!! В памет на FOKO!!!
Lancia Delta HF turbo
Lancia Thema хубава ама дърта
Lancia Дедра друсаща доста 159B9000
Lancia Delta2 835C1000
Lancia Kappa 838А1000 това е колата за мен
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD сегашната любовница
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 22:01 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Това е формулата!:) От хидродинамиката за обтичане на тяло!:)
F=S.Ro.Cx.v^2 / 2
S - напречно сечение на тялото (гледаш колата отпред и по контурите и смяташ лицето!:) )
Ro - плътност на флуида, в случая въздух
v - скорост в m/s
Но ще е трудничко да сметнеш силата F която е периферната сила на двигателните колела (трябва да сметнеш въртящия момент на двигателя по предавателните числа на скорости и диференциал, колко отива до гумите и от там като знаеш радиуса им F=M/R ). Но мисля че по лесно ще стане от P=F.v -> F=P/v
=> P=S.Ro.Cx.v^3/2
Който не го мързи да смята!:)
П.С. и на мен ми е малко подозрително 0,29 за Дедрата!:(
П.С.2 - напомниха ми да включим и триенето в цялата работа!:)
Ама него направо го сметнах ориентировъчно около 19.6kW при 180km/h , тоест при 180км/ч отиват 19,6кВ мощност за преодоляване на триенето... ( Ftr=m x g x k , където: м- масата, g=9,8m/s сещате се, k e коефицент на триене, за коли около 0.04 )
_________________ LANCIA - начин на мислене
Последна промяна Delta на 23 Авг 2006, 22:25, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
bebop
|
Заглавие: Публикувано на: 23 Авг 2006, 22:12 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 30 Окт 2004, 23:22 Мнения: 154 Местоположение: Варна
|
Delta написа: Това е формулата!:) От хидродинамиката за обтичане на тяло!:)
F=S.Ro.Cx.v^2 / 2
S - напречно сечение на тялото (гледаш колата отпред и по контурите и смяташ лицето!:) ) Ro - плътност на флуида, в случая въздух v - скорост в m/s
Но ще е трудничко да сметнеш силата F която е периферната сила на двигателните колела (трябва да сметнеш въртящия момент на двигателя по предавателните числа на скорости и диференциал, колко отива до гумите и от там като знаеш радиуса им F=M/R ). Но мисля че по лесно ще стане от P=F.v -> F=P/v => P=S.Ro.Cx.v^3/2
Който не го мързи да смята!:)
П.С. и на мен ми е малко подозрително 0,29 за Дедрата!:(
http://www.autozine.org/technical_schoo ... h_aero.htm
Малко по темата.
_________________ Tipo DGT, 1.6 DOHC
Dedra SW, LS
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Авг 2006, 00:06 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
bebop написа:
Направо култов сайт!!! Евала!!!
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Авг 2006, 08:56 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
# 0.29 - Porsche Boxster, 2005
# 0.29 - Chevrolet Corvette, 2005
# 0.29 - Mazda RX-7 FC3S Aero Package, 1986-91
# 0.29 - Lancia Dedra, 1990-1998
# 0.29 - Honda Accord Hybrid, 2005
# 0.29 - Lotus Elite, 1958
за справка - http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Авг 2006, 09:41 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
10х за инфото. Но дори и простата формула си остава прекаленно сложна за мен
Ама така е то който си е роден тъп си остава такъв до края
Сорри че така отклоних темата от оригиналния замисъл. Ако се прецени може да се раздели тази част за аеродинамиката .
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
bebop
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Авг 2006, 11:10 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 30 Окт 2004, 23:22 Мнения: 154 Местоположение: Варна
|
racer666 написа: # 0.29 - Porsche Boxster, 2005 # 0.29 - Chevrolet Corvette, 2005 # 0.29 - Mazda RX-7 FC3S Aero Package, 1986-91 # 0.29 - Lancia Dedra, 1990-1998 # 0.29 - Honda Accord Hybrid, 2005 # 0.29 - Lotus Elite, 1958 за справка - http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient
По-надолу в картинките я има и дедрата. 0.29 Аз много се изненадах на коефициента на супер колите. Ф50, Ф40, Контач.
_________________ Tipo DGT, 1.6 DOHC
Dedra SW, LS
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Авг 2006, 11:13 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Тва е заради притискателната сила май.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Авг 2006, 13:12 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Абе това беше най-показателно:
"If we need to raise the top speed of Ferrari Testarossa from 180 mph to 200 mph like Lamborghini Diablo, without altering its shape, we need to raise its power from 390 hp to 535 hp. If we would rather spend time and money in wind tunnel research, decreasing its Cd from 0.36 to 0.29 can do the same thing. "
За се повиши максималната скорост на Ферари тестароса с 20 мили/час са нужни 145 коня допълнителна мощност, другия вариант е да се намали коефицента му на въздушно съпротивление от 0,36 на 0,29 !:) Кой каквото си избере!:) 20 мили/ч ~ 27км/ч
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
|