www.lancia-bg.com https://lancia-bg.com/forum/ | |
Нов софтуер за диагностика FiatECUscan https://lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=20956 |
Страница 1 от 7 |
Автор: | pr_00f [ 05 Фев 2010, 11:55 ] | |||
Заглавие: | Нов софтуер за диагностика FiatECUscan | |||
Май само в Ланча форума не е анонсиран официално. Колега от Фиат форум се е заел с тази нелека задача. Основната дискусия е тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=50355 Анонс с Алфа форума : http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41265 Софтуера е наличен за сваляне от тук : http://www.fiatecuscan.net Проверявайте си за нови версии , автора работи доста бързо. Актуалната към момента версия е 1.6 За момента по силно са застъпени дизеловите двигатели, но има и поддръжка и на бензинови. Поддържат се също различни модели АБС и Еърбег , електрическото серво на Фиат групата както и селеспиид скоростни кутии. За да видите какво се поддържа за вашата кола, просто стартирайте софтуера и изберете модела. В менюто отдолу има списък на поддържаните ЕКУ-та и модули. Софтуера не изисква инсталация, просто теглите и стартирате. Нужно да имате инсталирана Microsoft .NET Framework Version 2.0. или по нова. (Сваля се безплатно от сайта на Майкрософт.) Списък на текущо поддържаните ЕКУ-та и функции: Цитат: Supported functions - Read ECU identification - Read fault codes. - Clear fault codes - Read diagnostic data. - Display diagnostic data in graph - Export diagnostic data to CSV file - Actuator tests - Detailed description of fault codes, parameters and actuators. - Reset/Programming functions Currentntly supported ECUs: - Bosch EDC15 Engine Management ECU - Bosch EDC15C7 Engine Management ECU - Bosch EDC16/CF3 Multijet Engine Management - Bosch EDC16/CF4 Multijet Engine Management - Bosch Motronic M1.5.5 Engine Management - Bosch Motronic ME7.3.1 Engine Management - Bosch Motronic ME7.3H4M Engine Management - Hitachi MPI Engine Management - Lucas DPNC TD100 Engine Management - Magneti Marelli IAW 5NF Engine Management - Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF Engine Management - Magneti Marelli IAW 49F Injection (1.6) (Experimental, Not tested yet) - Marelli SELESPEED CFC208F Automatic Gearbox - Marelli SELESPEED CFC209F Automatic Gearbox - Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC - Bosch ABS 8 VDC/ASR - Lucas EBC 430 ABS - TRW Electric Power Steering (needs connection to pin 9 of the OBD connector) - TRW MY97 Airbags (needs connection to pin 3 of the OBD connector) - TRW MY99 Airbags (needs connection to pin 3 of the OBD connector) - SIEMENS MY99 Airbags (needs connection to pin 3 of the OBD connector) - ALLIED MY97 Airbags (needs connection to pin 3 of the OBD connector) - BREED MY97 Airbags (needs connection to pin 3 of the OBD connector Какво ново можем да очакваме: - ABS 5.3 support - support for 1.3 multijet engines - ELM327 support - Service Reset - Support for ECUs connected to CAN network За диагностика на ЕКУто на двигателя ползвам VAG-COM KKL кабел - от този тип http://sklad66.com/cms/VAG-COM.html Забележка- линкът с кабелът е даден само като пример - цената на посоченият кабел в горният линк е леко завишена, от ибей можете да си намерите за около 25 лв с доставката. Понеже със стандартният VAG-COM може да се прави диагностика само на ЕКУто на двигателя , за да можем да се свържем към АБС и еърбег или ел. сервото централите е необходима лека модификация на кабела. Този кабел чете данни само от пин 7 от ОБД2 буксата. За да можем да се свържем към АБС и Еърбег или сервото е нужно да свържем пин номер 7 със пин номер 1 ,номер 3 или номер 9 Пин 1 - АБС Пин 3 - Еърбег Пин 7 - Главно еку на двигателя Пин 9 - ел. серво. Мислех си да вградя 3 или 4 позиционно ключе , но първо не можах да намеря толкова малко и второ все нещо ще стърчи от буксата. Примерно на Стило и Алфа 147 самата диагностична букса е забутана между два реда бушони и ако нещо стърчи от диагностичният кабел няма да можем да го закачим. Първоначалната ми идея беше да ползвам женска букса от ком порт или видео платка ( нещо от този вид http://www.f3j.com/images/dsub.jpg) и после да си окъсявам необходимите позиции с кламер. Но нещо неми хареса идеята и докато си ровех в компютърните отпадъци реших да ползвам захранващи букси от ИДЕ хард диск. За целта ми бяха нужни : 1 мъжка букса - четирите и кабела се запояват директно на пиновете от вътрешната страна на диагностичната букса. 3 женски букси - използвам ги като тапи. Всяка от тези букси осигурява следната връзка: Пинове 1-7 ( АБС) Пинове 3-7 ( Еърбег) Пинове 9-7. (Ел. Серво) От женските букси съм извадил ненужните пинове за да може да се слагат и махат по- лесно тапите. Необходимите 2 пина си ги окъсявам от задната страна и изолирам с изолирбанд. Цялата система изглежда ето така: Грубо и грозно, но пък здраво и ефективно. За кабела ви е необходим драйвер и ако нямате диск в комплект с кабела можете да го свалите от тук: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm Настройките на виртуалният ком порт са тук : Мисля че това е всичко което е необходимо за да тръгнат нещата. Успех на всички ентусиасти
|
Автор: | pr_00f [ 05 Фев 2010, 12:00 ] |
Заглавие: | |
Пропуснах да спомена за следенето на параметри в реално време. Може да се следят до 8 параметъра на двигателя ( примерно за моя дизеляк има налични около 50 ) в реално време, като колкото повече параметъра наблюдавате - толкова по бавно става опресняването на данните . 1 parameter - 200 per minute 2,3 parameters - 120 per minute 4 parameters - 80 per minute 5,6 parameters - 60 per minute 7,8 parameters - 30 per minute Софтуера чертае графики в реално време , но за по детайлен анализ можете да си запишете всичко в CSV файл и после с ексел да си начертаете доста по-детайлна графика. Друго за момента не се сещам , ако имате въпроси съм насреща. p.s Сетих се - ето списък на всичко което се поддържа за момента. http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx |
Автор: | Slav [ 06 Фев 2010, 22:55 ] |
Заглавие: | |
Вчера един колега от Алфа форума ми каза ![]() Останах приятно изненадан. Просто мога да кажа едно голямо БРАВО на @yani и да е жив и здрав ![]() Заслужава доживотно черпене с бира и мезета на форумните сбирки ![]() ![]() ![]() |
Автор: | Synthy [ 06 Фев 2010, 23:40 ] |
Заглавие: | |
Добре, тъй като никой не намерих отговор във фиатовият форум, тук ще те питам директно, в прав текст: мога ли да диагностицирам моята кола (МОЯТА - ЕКУ хитачи, 96г., това нещо от подписа) с въпросният софтуер? Кратичък отговор ще ми е повече от достатъчен (двубуквен). Благодаря за което! |
Автор: | Slav [ 07 Фев 2010, 00:05 ] |
Заглавие: | |
Ако няма разлика в моторите от 96г. до 98г включително и в електрониката, то ДА можеш |
Автор: | yani [ 10 Фев 2010, 10:23 ] |
Заглавие: | |
Synthy написа: Добре, тъй като никой не намерих отговор във фиатовият форум, тук ще те питам директно, в прав текст: мога ли да диагностицирам моята кола (МОЯТА - ЕКУ хитачи, 96г., това нещо от подписа) с въпросният софтуер?
Кратичък отговор ще ми е повече от достатъчен (двубуквен). Благодаря за което! Не, твоето Hitachi е стара версия и (поне засега) не се поддържа. |
Автор: | Synthy [ 10 Фев 2010, 10:49 ] |
Заглавие: | |
Много ти Благодаря. Най-после някой да ми отговори еднозначно ![]() |
Автор: | pr_00f [ 10 Фев 2010, 12:00 ] |
Заглавие: | |
Ами то освен автора нямаше кой друг да ти даде отговор за момента ![]() |
Автор: | Synthy [ 10 Фев 2010, 12:03 ] |
Заглавие: | |
еми аз точно на него се надявах да отговори ![]() |
Автор: | pr_00f [ 06 Апр 2010, 09:38 ] |
Заглавие: | |
Налична е вече версия 2.0 Лист на поддържаните еку-та : Engine Management - Bosch EDC15 - Bosch EDC15C7 - Bosch EDC16/CF3 Multijet - Bosch EDC16/CF4 Multijet - Marelli 6JF Multijet (1.3) - Marelli 6F3 Multijet (1.3) - Bosch Motronic M1.5.5 - Bosch Motronic ME7.3.1 - Bosch Motronic ME7.3H4M - Hitachi MPI - Lucas DPNC TD100 - Magneti Marelli IAW 5NF - Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF - Magneti Marelli IAW 49F (1.6) Gearbox Management - Marelli SELESPEED CFC208F - Marelli SELESPEED CFC209F ABS - Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC - Bosch ABS 8 VDC/ASR - Lucas EBC 430 ABS - Bosch ABS 5.3 Electric Power Steering - TRW Electric Power Steering - Delphi Electric Steering (Punto MK2) Airbags - TRW MY97 Airbags - TRW MY99 Airbags - SIEMENS MY99 Airbags - ALLIED MY97 Airbags - BREED MY97 Airbags Body/Dashboard/Misc. - Fiat Stilo Service Interval Reset - Marelli MF Body Computer Също така разбити по модели : http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx Софтуера вече има и платена версия с пълна функционалност, добрата новина е че с безплатната версия можете да правите всичко което ви трябва а, платената версия е насочена по скоро към професионалистите. п.с Пропуснах да спомена че версия 2.0 вече се нуждае от инсталация. |
Автор: | mr. rossi [ 06 Апр 2010, 10:10 ] |
Заглавие: | |
Колега, интересува ме дали този АБС - Lucas EBC 430 ABS - е като моя на колата от подписа, или пък на кои коли е монтиран? Миналия месец писах на автора на софтуера за моя АБС, ама нямам отговор досега. ![]() |
Автор: | pr_00f [ 06 Апр 2010, 12:56 ] |
Заглавие: | |
Докато чакам Яни да отговори изрових това: Dedra 1993 - 1999 ABS BOSCH 2E 1993 - 1999 ABS BOSCH 2SI 4x4 1995 - 1999 ABS BOSCH 5.3 Без никакви претенции за точност на информацията. |
Автор: | mr. rossi [ 06 Апр 2010, 16:06 ] |
Заглавие: | |
pr_00f написа: Докато чакам Яни да отговори изрових това:
Dedra 1993 - 1999 ABS BOSCH 2E 1993 - 1999 ABS BOSCH 2SI 4x4 1995 - 1999 ABS BOSCH 5.3 Без никакви претенции за точност на информацията. Добре, но това са на Дедри от 1.8 нагоре, нашите (1.6) са с двуканална Лукас-Гирлинг система, за която софтуера е много кът, по-точно няма никакъв. ![]() |
Автор: | pr_00f [ 13 Апр 2010, 12:44 ] |
Заглавие: | |
За съжаление нямам друга информация. Яни също не може да ти даде точен отговор. Защо не питаш Еньо - hf_hpe ? |
Автор: | pr_00f [ 13 Апр 2010, 12:45 ] |
Заглавие: | |
За съжаление нямам друга информация. Яни също не може да ти даде точен отговор. Защо не питаш Еньо - hf_hpe ? |
Автор: | mr. rossi [ 13 Апр 2010, 13:30 ] |
Заглавие: | |
pr_00f написа: Защо не питаш Еньо - hf_hpe ?
Дброе, ще го питам, това все пак е следа, благодаря ![]() |
Автор: | kalo_yan [ 13 Апр 2010, 19:28 ] |
Заглавие: | Re: Нов безплатен софтуер за диагностика FiatECUscan |
pr_00f написа: Този кабел чете данни само от пин 7 от ОБД2 буксата. За да можем да се свържем към АБС и Еърбег или сервото е нужно да свържем пин номер 7 със пин номер 1 ,номер 3 или номер 9 Пин 1 - АБС Пин 3 - Еърбег Пин 7 - Главно еку на двигателя Пин 9 - ел. серво. Мислех си да вградя 3 или 4 позиционно ключе , но първо не можах да намеря толкова малко и второ все нещо ще стърчи от буксата. Мисля, че ролята на ключе може да се изпълнява от аналогов мултиплексор-демултиплексор от типа на МС14051/2,3/В (http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... 4051B.html), който да се управлява софтуерно през свободните пинове на СОМ порта. За управлението му са необходими 2 пина. Не съм на "ти" с програмирането, но мисля, че няма да е проблем да се управляват 2 пина на СОМ-порта. |
Автор: | pr_00f [ 10 Май 2010, 18:37 ] |
Заглавие: | Re: Нов безплатен софтуер за диагностика FiatECUscan |
Вече е налична версия 2.2 Новости - Delphi/Marelli Body Computer (Punto MK2) - Marelli Instrument Panel (Punto MK2) - Visteon Instrument Panel (Stilo) - Delphi Electric Steering (non-CAN, Ypsilon, Panda) - Bosch ME3.1 EOBD (2.0, 2.4, 3.0 V6) - Valeo parking control - TRW MY 03 Airbag (CAN) - Support for the new Fiat Bravo 2007 - Service Interval Reset for Alfa 159/Brera, Fiat Bravo/Croma/Linea, Lancia Delta - Injector coding for JTD engines. Интересна нова функция за безплатната версия - имате възможност да правите тестови връзки към произволно ЕКУ, без да сте закачени към него или да имате нужда от кабел. ( симулационен режим) По този начин можете да видите какво се поддържа от програмата. |
Автор: | cmexypko [ 12 Май 2010, 16:48 ] |
Заглавие: | Re: Нов безплатен софтуер за диагностика FiatECUscan |
Да чакаме ли и за ЕКУ на Капа? M2.10.3 ? |
Автор: | SBANKOV [ 13 Май 2010, 08:23 ] |
Заглавие: | Re: Нов безплатен софтуер за диагностика FiatECUscan |
И е крайно време някой да измисли вече нещо за Хитачи ![]() |
Страница 1 от 7 | Часовете са според зоната UTC + 3 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |