Жегите започнаха, работата в офиса намаля и като следствие започнах да си мисля за глупости

. При усиленото ми ровене из мрежата и гледане на youtube попаднах на този продукт на Mannol -
Catalytic System Cleaner, и се оказа че може да се закупи тук.
Dedra-та от подписа навърши 23 години и откакто я имам (11-та година) винаги е получавала похвали при минаване на ГТП по отношение на изгорели газове. С оригиналния катализатор си е и никога не е карана на друго гориво освен бензин. Нямам никакво намерение да я сменям за нещо друго и искам да и продължа живота колкото се може повече... Тази добавка би могла да ми помогне за това.
Питах във FIAT-форума дали някой е ползвал това чудо на химията и за някакви отзиви от прилагането му - без особен резултат Не намерих отзиви при ровенето ми в интернет, само едно видео как се ползва.
От една страна мога да се доверя на производителя (Mannol), (над 5 години ползвам [за Fiat-чето вече трета] добавката им "Motor Doctor" при всяка смяна на маслото на дигателя и смятам да продължавам така), от друга (според мен) съществуват известни рискове при ползването на този препарат (очевидно се развива много висока темперaтура на изгорелите газове, защото е написано процедурата да се прекрати, ако изпускателния колектор почервенее...) и исках да събера мнения от първа ръка.
Така или иначе поръчах препарата, доставиха ми го и преди три дни проведох операцията без никакви (лоши) последици. Дали има ефект - един господ знае. Субективно (може би си внушавам) усещането е за добре работещ катализатор - не мирише почти на нищо от ауспуха при работещ и загрял двигател.
Прилагам няколко снимки:

това е системата за вливане на препарата в двигателя

това е преди да започна процедурата, оставил съм двигателя да позагрее.

така се забожда иглата в бутилката

другия край (с нещо като разпръсквател е) го поставих съгласно инструкциите - след въздушния филтър. В моя случай отхлабих скобата, поиздърпах въздухопровода от накрайника на кутията на филтъра и можах да набутам накрайника.

това е "модифицирания" вид на установката, с която всъщност завърших процедурата. Реших, че е по-добре да скъся маркучите, защото са прекалено дълги и (според мен) течността не тече със скоростта, която исках.
Самата течност е силно летлива, почти без мирис. След като почнах да я "вливам" във въздуховода нищо в работата на двигателя не се промени. Повечето време оборотите бяха на празен ход (850-900), около 10 минути я държах на 1500. Не съм доволен от самите маркучета и чатите по тях - много "афиф" са. Игличката (на снимка 3) е като за подкожна инжекция на бебенца. Самата игличка е с едно тънко маркуче завършващо с пластмасов накрайник, в който влиза филтърче (бялото нещо на последната снимка) и след него диаметъра на тръбичката е като на медицинска система за вливане. Докрая си е като такава система.
Не можах да завърша процедурата за 45 минути, както пише в упътването - отне ми поне час и половина. Отдавам го на тънката игличка и маркученце. Ако някога повтарям процедурата - със сигурност ще си купя една медицинска система от аптеката - със сигурност ще изтича по-бързо, а на самата система си има устройство за регулиране на скоростта на изтичане (капане).
Както казах по-горе - обективно не мога да кажа нищо за ефекта от препарата. Иначе съм доволен, имам чувството че върши работа.
Наздраве!