|
Loading
Автор |
Съобщение |
sacrum
|
Заглавие: Капа 2000 20V Turbo Публикувано на: 08 Сеп 2009, 16:20 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
И аз се разболях кат някои хора от форума, обаче пък не ми ли е гот нямам много снимки на колата и на трансформациите които направих но каквото имам ще го покажа, ето как изглеждаше първоначално зверчето, бях с атмосферен двигател 155 кончета и си вървеше доста прилично за конете си, обаче в един момент свикваш и ти се струва, че вече не върви и особенно като се събереш с още по-болни от теб на тая тема и глей кво става
Прикачени файлове: |
14032008 [640x480].JPG [ 113.22 KiB | Прегледано 16469 пъти ]
|
01062008(002) [640x480].jpg [ 90.3 KiB | Прегледано 16466 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Последна промяна sacrum на 27 Сеп 2009, 22:10, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Сеп 2009, 16:31 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
Започна се един ден когато се видях с наш Ванко от Русе и не разбрах, че се продава една Капа комби с турбо мотор и след 2-3 дена размисли се реших и отидохме цяла делегация да я купуваме пътуването до Бургас и обратно беше доста тежко, особенно за БМВ-то което докара Капата, направо се изцъкли но в крайна сметка колата я докарахме в Русито и започнах да събирам инфо за двата мотора и електрониката на двете коли, не посмях да бутна нищо докато не се снабдих с необходимата литература за двете коли, за сега няма да изброявам хората, благодарение на които взех колата, събрах доста литература и акъли за да не пропусна някого
Прикачени файлове: |
Lancia Kappa 20VT 1 [640x480].jpg [ 71.46 KiB | Прегледано 16457 пъти ]
|
081 [640x480].jpg [ 76.21 KiB | Прегледано 16468 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Последна промяна sacrum на 11 Сеп 2009, 19:18, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Сеп 2009, 16:35 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Сеп 2009, 17:06 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
Броени дни ми трябваха и се реших да смъкна двигателя на комбито за една лека ревизийка, лошото е че го отворих само отдолу и му смених само едни биелни лагери след което беше затворен с чисто нов съединител на Закс, защото неговият си беше направо раздробен, явно някой ненормалник го е карал преди мен , но няма как, тези мотори се карат здраво, оставих го да стои настрана готов да се пуска в новият кош.
Нямаше и една седмица и разглобих и мойта кола, след като пуснах турбо мотора в коша се наложи да прехвърлям цялото предно окачване, единственото което си остана от моята кола това е магарето, там само разместих петите на радиаторите, като се слага още една допълнителна за кулера,скоростната кутия също е различна, на турбото кутията е шпер и е с обратен съединител, точно тук на тая трансформация нямам много снимки защото ми пушеше главата и не ми беше изобщо до фотоапарата, мислех си че всичко като части , захващане и т.н. е едно и също, но не е така, бях изпаднал в див ужас като видях колко разлики има м/у двата автомобила, нищо че са едни и същи на пръв поглед
Прикачени файлове: |
094 [640x480].jpg [ 89.82 KiB | Прегледано 16457 пъти ]
|
093 [640x480].jpg [ 102.74 KiB | Прегледано 16471 пъти ]
|
097 [640x480].jpg [ 110.94 KiB | Прегледано 16485 пъти ]
|
099 [640x480].jpg [ 110.45 KiB | Прегледано 16484 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Последна промяна sacrum на 08 Сеп 2009, 17:32, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Сеп 2009, 17:25 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
След като всичко беше наредено по ходовата част и двг-то се започна големият екшън с инсталацията, там беше най-готиното, само нерви да имаш и желание, на автомобила донор беше разплетена цялата инсталация зад таблото и всеки един кабел се описва откъде тръгва и къде отива и през колко надки минава и от тези надки накъде отива, това нещо ми коства два дена, изписах три листа със схеми, цветове и пътища на инсталацията, после по абсолютно същият път беше разплетена и инсталацията на другата кола, тук също два дена, бяха сменени екуто с цялата инсталация до мотора, блока, бобинката и чипа на имобилайзера и доста от кабелите отидоха на други места.
Най накрая след толкова пот и нерви двигателчето пламна, немога да ви опиша с думи какво е изживяването от резултатите, които може да постигне човек, ако иска нещо.
Лошото е че може да ми се наложи сега да сменям и АБС-а, защото в момента не работи, двата АБС-а са различни и има някъква несъвместимост м/у датчиците на колелата и компа на АБС-а, другото още по лошо нещо е че при старият мотор километража взима сигнал от привода на скоростната кутия за да работи, а при този не е така,скоростната кутия е друга и няма привод за километраж, тук взима сигнал от едно от крачетата на АБС-а и за сега си карам без километраж, но горе долу си смятам с каква скорост карам по показанията на оборотомера на 4-та и на 5-та
Прикачени файлове: |
110 [640x480].jpg [ 134.07 KiB | Прегледано 16472 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
Mupo
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Сеп 2009, 18:31 |
|
Регистриран на: 10 Май 2007, 12:01 Мнения: 711 Местоположение: the entire fucking universe
|
Ееее най-сетне се престраши и ти да пуснеш тема . Евала за труда и колицата .
_________________ http://hopenhagen.org/
Q: "So why did you buy it?"
A: "Because it's a Maserati"
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 08 Сеп 2009, 19:43 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
И сега става интерестно, минах около 400-500 км и колата започна да пуши, а си върви много здраво, вървеше много повече от 220 коня мотор, което беше много интерестно, понеже още нямах и буустметър не можех да проследя на колко надува турбото, започна и да хвърля масло в кулера , а от там ми омазняваше и дросела и то доста, чак си покапваше, махнах съединението от студената част на турбото, тази която отива към кулера и разклатих, направо ми се уплаши окото, освен аксиален имаше и около 5-6мм радиален луфт на турбинката
И така турбото замина за Варна на ремонт а аз си покарах 3-4 дни като атмосферка с колекторите от стариат мотор, след като го върнаха се оказа че са му сменили гейта и всички карантии вътре без вала, за един ден го сложих и отново я подкарах, пак вървеше учудващо много, а докато отпуши изпускателната генерация от маслото беше някакъв ад.
Пак я покарах 10-на дена и тогава стана каквото стана, счупих бутало на 1-ви цилиндър, както си вървеше на 4-та с около 4300-4400 об/мин в един момент нещо итрака отпред и започна страшно много да къди, за 10-на км ми изгори около 5л масло, на другият ден на канала я отворих и изненадаааааааааа
Прикачени файлове: |
134 [640x480].jpg [ 141.75 KiB | Прегледано 16476 пъти ]
|
136 [640x480].jpg [ 85.52 KiB | Прегледано 16454 пъти ]
|
137 [640x480].jpg [ 67.86 KiB | Прегледано 16461 пъти ]
|
141 [640x480].jpg [ 62.06 KiB | Прегледано 16466 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Последна промяна sacrum на 09 Сеп 2009, 18:50, променена общо 3 пъти
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Сеп 2009, 18:19 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
След като разглобих могора на съставните му части резултата беше едно счупено бутало и три криви биели на 1-ви, 3-ти и 5-ти цилиндър, като тая която беше на първи на счупеното бутало беше видимо крива и с много интерестна форма, утре ще пусна и нейна снимка, биелните лагери бяха горе долу добри, като се има в предвид че са на около 250-300 км, как да не го е яд човек.... Трябва да се радвам, че е счупила бутало вместо да ми излезе някоя мотовилка през блока и тогава да стане още по голям гювеча Друго всичко беше перфектно, цилиндрите нямаха надрано, сегментите си бяха перфектни.
Прикачени файлове: |
DSCI0004 [640x480].JPG [ 144.24 KiB | Прегледано 16470 пъти ]
|
DSCI0022 [640x480].JPG [ 109.52 KiB | Прегледано 16465 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
joro66
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Сеп 2009, 22:26 |
|
Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38 Мнения: 533 Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
|
А каква е причината да ги накриви през един цилиндър? Нещо хидравличен удар от вода ли е или масло да е влязло повечко от турбината ама във всмукателната и част и пак да е направело нещо като хидравличен удар? Нещо не мога да си обясня причината Другото което искам да питам, какъв е реда на работа на 5 цил. мотор? За да ги накриви така, нещо ги е срешнало отгоре. Опитай се да разбереш какво е.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 16VT Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP
|
|
|
|
|
Kamensky
|
Заглавие: Ред на работа на 5 -цил. мотор Публикувано на: 09 Сеп 2009, 23:02 |
|
Регистриран на: 01 Апр 2008, 15:56 Мнения: 351 Местоположение: Разград
|
– Firing order: 1 - 2 - 4 - 5 - 3
В книгата на Либрата дават този ред и за бензиновите, и за дизеловите
_________________ LYBRA SW 2,4 JTD 839A5.000 2000 Nero Paganini
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Сеп 2009, 23:03 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
Значи на 3-ти и на 5-ти цилиндър трябва да се загледаш за да ги видиш че са криви,налагах ги на права повърхност и там се вижда най-добре, докато на 1-ви откъдето и да я погледнеш е като крив макарон, има някакъв ел. проблем и той не е от сега, а е карана колата така доста преди да я взема, тя е с електронен буустконтролер с него имам проблем, от екуто идват два кабела, единият е с постоянен плюс, а по другият компютъра си играе с масата, но на него няма маса, а ми идва някакво напрежение от 7,5в. и дефакто няма какво да управлява този буустконтролер и няма какво да разтовари турбото и от там си представете на какъв надув е вървяла тази кола,може би около 1,6 - 1,7, а максимума по техн. характеристики е 1,2, това е причината да правя първият път турбо, мембраната на гейта беше скъсана и си мисля, че може да е причина за счупеното бутало, което е било пукнато още като купувах колата и просто съм го дочупил, ето и как са се укривили и мотовилките, но незнам защо през една, а реда на палене на петака е 1-2-4-5-3
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Сеп 2009, 17:21 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Сеп 2009, 17:29 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Супер! Публикувано на: 10 Сеп 2009, 17:40 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Сега остова някой да каже: "Продай ми я!"
А, и още нещо - дължиш едно возене на горкото BMW!
|
|
|
|
|
Mupo
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Сеп 2009, 18:15 |
|
Регистриран на: 10 Май 2007, 12:01 Мнения: 711 Местоположение: the entire fucking universe
|
Е*ати съединителя. Това се едно някой я е запрел в една стена и гассс . Сериозно как въобще се е движила тая кола преди това
_________________ http://hopenhagen.org/
Q: "So why did you buy it?"
A: "Because it's a Maserati"
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Сеп 2009, 18:50 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
Ето и продължението, от тук се почна търсенето на части, което беше доста трудно, защото като кажех в магазина че ми трябва нещо си за Капа 2.0 турбо и всичките ме гледаха като преродно изкопаемо, все едно не са чували за такава кола. В цяла България звънях по моргите пак за части и отговорът насреща беше отрицателен, докато един ден не се хванах да сравнявам частите на атмосферният петак с частите на турбото и хоп изненада, оказа се, че разликата в двата мотора не е толкова голяма, а тя е в буталата и коляновият вал Минах на варианта мотовилки от атмосферка с малко преработка, по височина са абсолютно едни и същи, единствената разлика беше във втулката на буталният болт и това, че атмосферните бяха с по 15-16 грама по тежки от тези на турбото, но пък ми изглеждаха по яки
Прикачени файлове: |
0029 [640x480].jpg [ 27.88 KiB | Прегледано 16470 пъти ]
|
DSCI0352 [640x480].JPG [ 91.65 KiB | Прегледано 16485 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Сеп 2009, 17:39 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
Първо дадох петте атмосферни биели на координатор да им разшири отворите за втулките на буталните болтове за да мога да сложа нови втулки, трябваше да се отнемат с по 1мм в диаметър за да дойде размерът който ми трябваше, втулките дойдоха от колегата "Svetoslavzas", благодаря ти Светли...! След това на всички мотовилки им се минаха отворите за биелните лагери по размер от каталога, също на координат, имаха разпъване във вертикала около 3-4 стотни, набихме новите втулки и биелите станаха като току що излезли от завода.
Сега остана и буталото от Mitaka_71, това беше човека, който ми намери буталото с доставка за 3 дена и на 4-тия беше при мен и то на много добра цена, благодарен съм ти чичка всички други ми даваха срокове за доставка не по-малко от един месец и едни космически цени от по 400-500 лв. за едно бутало луди, лудииии, кво да ви кажа, единствено с Ivanko_RS го намерихме на горе долу сносна цена, но шматките пак казаха един месец доставка, ма няма времееее, сърбат ме ръцетеееее
Ето и малко снимки на буталото, което дойде пълен комплект със зегерите, буталният болт и сегментите.....
Прикачени файлове: |
DSCI0008 [640x480].JPG [ 74.37 KiB | Прегледано 16465 пъти ]
|
DSCI0009 [640x480].JPG [ 92.15 KiB | Прегледано 16463 пъти ]
|
DSCI0010 [640x480].JPG [ 80.39 KiB | Прегледано 16464 пъти ]
|
DSCI0011 [640x480].JPG [ 79.73 KiB | Прегледано 16463 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Сеп 2009, 18:02 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
След като всичко вече беше при мен след толкова нерви и пари се започна с мерки и теглилки, трябваше да се изравнят всички бутала и мотовилки по грамаж за да не се получи някой дисбаланс на мотора, тук стана интерестно, буталото което дойде беше с около 13-14 гр по леко от другите, мислех да изравнявам буталата отделно от мотовилките, обаче беше голяма играчка, започнах да стържа едното бутало от вътрешната част със салията, но за около 30 мин смъкнах нищожните 2 гр. Нямаше как да се получи, за това сглобих цялата бутало-мотовилкова група и се наложи отвсяка една от 4-те биели на старите бутала да смъкна по 12-13 гр докато ги направя всичките на едни грамове, да не ви излъжа ма около 2-3 часа си играх де, но накрая всички тежаха по 1153 гр. , говоря бутало с мотовилка без сегменти и лагери
Прикачени файлове: |
DSCI0365 [640x480].JPG [ 116.87 KiB | Прегледано 16472 пъти ]
|
DSCI0361 [640x480].JPG [ 65.68 KiB | Прегледано 16469 пъти ]
|
DSCI0364 [640x480].JPG [ 117.89 KiB | Прегледано 16474 пъти ]
|
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Сеп 2009, 18:13 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
Чакай да прочета темата от начало ,че не мога да вдяна като отворите биелата с 5 стотни няма ли да хлопат черупките и как го улучихте на Митака буталото точно по размера на цилиндъра.
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Сеп 2009, 18:27 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
lubo_Y10 написа: Чакай да прочета темата от начало ,че не мога да вдяна като отворите биелата с 5 стотни няма ли да хлопат черупките и как го улучихте на Митака буталото точно по размера на цилиндъра. Аз не съм казвал, че ще отварям мотовилките с 5 стотни, чалосват се петата на мотовилката и самата мотовилка, след това се стягат двата болта на килограмите които им дават и се удря една стружка на отвора на размер по каталог, а в случая на 51,354 - 51,366 и стават като нови, размера си остава същият, просто я няма тая елипса, която се е образувала в следствие на натоварването, съжалявам че нямам снимки да покажа lubo_Y10 написа: ........и как го улучихте на Митака буталото точно по размера на цилиндъра.
Във вътрешната част на самото бутало има оригинален номер, а цилиндрите са като нови и нямат никакво износване, така че взехме стандартен размер
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Последна промяна sacrum на 11 Сеп 2009, 18:45, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|