Автор |
Съобщение |
The_Machine
|
Заглавие: В началото бе Фиат...(История в картинки за Фиат, ВАЗ и...) Публикувано на: 02 Юли 2006, 14:12 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
Откакто дядо ми ми завеща семейното Жигули започнах да се замисмям как аджеба да вземе да понавървява малко повече... започнах да се интересувам и чета книги , запознах се с много хора от Лада клуба и от дума на дума разбрах откъде идват Жигулите (Фиат 124) и сходността им с малко по-късните култови фиатови, ланчови и алфови резачки. Започнах още по-усърдно ровене и четене и намирането на 2.0 ТС мотор ми стана фикс идея... Това бе преди около 2 години - бях на 15 и като за начало започнах да я привеждам в малко по-добър вид.
Минаха се около две години в търсене на добър "донор" за умиращото вече 1300 кубиково сърчице на старата бабичка, през това време започнах работа и кътах финанси , продължавайки да търся.
Преди около месец (бе точно месец си беше - 1.06.2006 - сега съм на 17)приятел на мой колега спомена за подобен на неговата Арджента Фиат комби , който се продавал и бил 2000 кубика , намирал се някъде в Герман. Разпитах го горе-долу къде се намира , разбрах , че бил при някакъв тенекеджия на име Емил. Звъннах на приятели оттам и се качих в Герман да я видя. Еto какво открих там - Фиат 131 Панорама 2000 (Комби). Казах си , че ТОВА ще е донорът за баба Лада. Взех колата за 500 лв и я завлякох надолу към работата ми(Горубляне). Започнах работа. За около два дни купето изглеждаше така и така. Свалих скоростите и мотора. Оказа се , че е сглобка за Швеция със системи за рециркулация на изгорелите газоре и нагревател за охладителната течност за топъл старт, поради тази причина и климатика е пропуснат .
Когато отворих мотора се оказа истина това , което ми каза собственика - мотора е късал ремък и е на няколко часа работа от основен ремонт - нови бутала , сегменти , лагери , всмукателни клапани.
Щом видях главата и ми стана лошо - при трошенето на клапаните горивните камери са били начукани доста, затова започнах работа по главата - изравняване и полиране повърхностите на камерата , както и "освобождаване на клапаните". В днешни дни главата изглежда така , скоро ще карам главата и блока да ги челосат.
Същевременно купето вече е подредено и изправено до една ограда
Започнах работа и по блока . Търках , търках и след малко боя изглежда вече подобаващо . Цилиндрите нямат ръб - `арно бре, `Танасе.
Ето цялото албумче със снимките.
Засега толкова...
Замисли вбъдеще - олекотяване на маховика и последващ баланс, портване на главата и изработка на колектор(тръби де) за двойни карбуратори , както и закупуването на такива. Бутала 84,20 мм от Ритмо 1.6 - с изпъкнало чело са, както и шлайфане на блока по тях (в момента е на 84.00), изравняване по тегло до около 1/2 грам на буталата и мотовилките по отделно. Изработка на custom изпускателна система 4-2-1 със среден резонатор и крайно резонаторно гърне. Инсталиране на задния мост и скоростите от фиата (имам и още едни скорости с remote shifter,впоследствие ще видя с кои е по-добре) на ладата - по-здрав заден мост , комби е => е по-къс.
Малко молби - на някой да му се намира електронна везна?
А някой да си търси нови бутала със сегменти с плоско чело на 84 мм(не са български)?
To be continued...
|
|
|
|
|
Slav
|
Заглавие: Публикувано на: 02 Юли 2006, 15:41 |
|
Регистриран на: 25 Апр 2006, 19:07 Мнения: 1423 Местоположение: София/Перник
|
Колега, вкарал си се в страхотно приключение...направо ти завиждам на ентусиазма!
За везна...ще проверя, но нищо не обещавам.
Успех по-нататък!
_________________ == Fiat Stilo 1.6 (103 hp) ==
|
|
|
|
|
jamie
|
Заглавие: Публикувано на: 02 Юли 2006, 19:42 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 27 Мар 2005, 01:54 Мнения: 124
|
Епа везна такава имам :-)
А новите 84 бутала искам да ги видя.
|
|
|
|
|
The_Machine
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юли 2006, 19:22 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
Днес заработих по главата , но не направих и един порт докрай... засега
Трябваше да затваряме вече , забързах се да стигна до Сточна Гара да си купя бутала ,ама нъцки - били хората до 18:00...
Гледкайте в албумчето снимките най-отдолу
|
|
|
|
|
TRE GAZELE
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Юли 2006, 10:29 |
|
Регистриран на: 19 Окт 2005, 21:41 Мнения: 529 Местоположение: Варна
|
евала за ентусиазма... ,дано я стегнеш в най-скоро време
_________________ FORZA LANCIA
|
|
|
|
|
The_Machine
|
Заглавие: Публикувано на: 11 Юли 2006, 20:59 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
Яката закъсвация за бутала и карбуратори
Колеги , помагайте... трябват бутала нови или втора употреба с размер поне 84.2 мм , стават от Ритмо 1.6 2 вала , Регата 100S и подобни (буталото е с фаски за клапаните /може и да няма , ще се изкопаят нови/ и изпъкнало чело)
|
|
|
|
|
The_Machine
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юли 2006, 00:44 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
Хоп , чифте Weber DCOE 45 у джоба
Снимки като си дойде брат ми от морето.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юли 2006, 01:06 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
The_Machine написа: Хоп , чифте Weber DCOE 45 у джоба Снимки като си дойде брат ми от морето.
От де ги изкопахте бе, баси пича!:)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
The_Machine
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юли 2006, 17:29 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
Много благодарности на Jamie - той ми ги намери , 250 пара... продължавам напред!
|
|
|
|
|
The_Machine
|
Заглавие: Публикувано на: 27 Юли 2006, 22:47 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
Ето малко снимки от първа ръка
Некадърното сглабяне на двигателя е довело до удара на мотовилка на 2-ри цилиндър със оста , задвижваща маслената и бензинова помпа - снимка
Двамата големи Weber-ски ДЗВЕРА :twisted:
Разните му там ролки , щитчета , планки ... всичко лъснато и/или боядисано
|
|
|
|
|
EcoBoy
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Юли 2006, 09:40 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 12:25 Мнения: 736 Местоположение: София
Кара: Škoda Octavia
|
очертава се страшна машина!!!
Всички тръпнем да я видим по пътищата! Евала за ентусиазма!
_________________ Път без препятствия обикновено не води до никъде!
Имах Lancia Dedra 1,6 LE S.W. 159B9.000
|
|
|
|
|
The_Machine
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Авг 2006, 17:25 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
Дойде ми главата от шлайф - добри новини , само са изчистили остатъците от гарнитурата - идеално права
Дойдоха ми и буталата с изпъкнало чело , които замених за моите с плоско чело - на АЕ са , но за съжаление са на 84 мм и няма да има шлайф на блока - нови никъде няма
|
|
|
|
|
The_Machine
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Ное 2006, 22:48 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
Тук скоро не съм писал...
Пейст от някой и друг форум:
Цитат: Ето някои нови дреболии: дойде ми коланче от Щатите. А ето с какво се занимавах днес - обших от едната страна гредата с телоподаващото и подсилих чашката на амортисьора на лявата страница , както и я изтърках от транспортния грунд и измазах с Протекта (снимки ТУК , малко надолу) Онзи ден си накупих всичко необходимо за коша , а именно вече имам: лява и дясна страници , калници , предна маска , гредата , свързваща отпред роговете , магарето на предния мост , кутийките вътре в купето. Такаааам... Времето позастудя и реших да се захващам за работа - коша и тръбите отпадат за напролет... Сглобих пробно блока с новите бутала и старите лагери - е не съм очаквал да е толкова добре - фаските за буталата са от правилната страна (мислех , че са за ревърсед порт) , буталата идват на около 0.5 мм под ръба на блока... абе перфектни са Тези дни ще се разтърся за водачи на клапаните и започвам пластелин тунинг на буталата Ето малко снимки: http://bgphoto.net/photos/9559/o632983491386875000.JPGhttp://bgphoto.net/photos/9559/o632983491528593750.JPGhttp://bgphoto.net/photos/9559/o632983491708750000.JPGhttp://bgphoto.net/photos/9559/o632983491810468750.JPG - някой да помага - искам да запълня тез дупки във изпускателните портове http://bgphoto.net/photos/9559/o632983493403750000.JPGhttp://bgphoto.net/photos/9559/o632983493850625000.JPG
Бронзови водачи на изпускателните водачи - Тема турбо
Нови лагери
Още снимки на мотора ТУК
На работата по купето ТУК
Ама... парите яко свършихаа Набирам волни пожертвувания...
Иначе нещо удрям на камък с доста от частите... - водачите на всмукателните ми клапани са +0.20 в диаметър заради счупени клапани някъде в миналото, та такива оувърсайз не мога да намеря - айде , това един приятел стругар ще ми помогне и ще ги направим от бронз или по-добре фосфорен бронз
Водна помпа... е нещо не намирам , лагери за оста , движеща маслената и бензинова помпа, хубав фул гаскет кит - да НЕ е Гласиер... Спесо да речем ще ме радва - това май го намерих , ама пара няма... сегменти все имали номинал- аз пък искам 1-ви ремонт и да си пренапасна ключа - по-хубаво уплътняват...
Колкото и тривиално да звучи - 4 зегерки за буталата - при размяната с един познат изгубих моите 4 , пък те отделно без болтове и бутала не се продават...
|
|
|
|
|
zastava_gt55
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Апр 2007, 02:26 |
|
Регистриран на: 18 Фев 2007, 11:35 Мнения: 3 Местоположение: София
|
Здравей, видях че си нарязал купето, и предполагам че части като фаровете от пред са ти останали предполагам, ако са останали моляте драсни някои ред и ми кажи дали ги продаваш и ако ги даваш какви пари им търсиш
_________________ fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Апр 2007, 11:11 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
zastava_gt55 написа: Здравей, видях че си нарязал купето, и предполагам че части като фаровете от пред са ти останали предполагам, ако са останали моляте драсни някои ред и ми кажи дали ги продаваш и ако ги даваш какви пари им търсиш
Не знам дали колегата влиза тук, за това погледни темата му при лададжиите
http://forum.ladaclub-bg.com/viewtopic.php?t=7620
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
The_Machine
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Апр 2007, 11:24 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36 Мнения: 69 Местоположение: София
|
0883 353 299 , доста части ми седят
|
|
|
|
|
|