|
Loading
Автор |
Съобщение |
Kukurun
|
Заглавие: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 26 Ное 2020, 06:13 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Здравейте, купих Капа 2000, 155 к.с., разкошна кола за без пари. Много е запазена, накефи ме и поех риска да я взема с два проблема. 1. След палене на бензин за около 10 - 15 секунди всичко е наред. След това започва да киха, да прекъсва, да мени обороти (около ниските). Със загряването започва да изглажда всичко. Колата е с газ, при преминаване на газ (35 С) не работи равномерно - започва да мени обороти, от около 400 до 900 периодично, нагоре - надолу. Докато не е загряла, при движение гасне, когато оборотите паднат. Високите са добре, има ускорение. Проблемни са ниските. 2. След запалване, успоредно с горните симптоми се чува чукане от двигателя (в горната част ми се струва), което е кратно с оборотите, и с напредване на загряването и то изчезва. При напълно загряла кола, се чува едва едва доловимо глухо, като неравномерна работа на двигателя. При загряла кола (минимум 40 мин. след запалване) колата е разкош, с леко ниски обороти. Ако можете да помогнете със съвет, благодаря предварително.
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 26 Ное 2020, 10:43 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Фокусиран съм върху всички елементи по приготвяне на сместа - дебитомер, регулатор налягане, стъпков мотор. Това е температурно зависим симптом и молбата ми е ако някой е препатил с такъв да ме посъветва. А чукането се надявам да е вариатор. Какви са симптомите на неработещ добре вариатор?
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 26 Ное 2020, 19:12 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Моето мнение е че има проблем със запалителните бубини.
Потърси си други бубини - по възможност с най-голям номер намиращ се в горната част на бубината.
По подобни причини имам вече повече от три комплекта с бубини.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 28 Ное 2020, 14:48 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Проверявам ги като вадя буксите последователно. Но ти си прав, не съм го направил това веднага при запалване. Тествах ги при загрял двигател. Благодаря за идеята. Днес ще тествам...
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 28 Ное 2020, 16:06 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Kukurun написа: Проверявам ги като вадя буксите последователно. Но ти си прав, не съм го направил това веднага при запалване. Тествах ги при загрял двигател. Благодаря за идеята. Днес ще тествам... За да добиеш по-ясна представа извади и прегледай свещите - по състоянието им ще разбереш.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 29 Ное 2020, 11:03 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Бобините мисля работят, но с 5 цилиндъра нямам опит. Тук, като извадя една букса, например на трети цилиндър, няма промяна в оборотите. При другите има малък ефект. Свещите бяха черни с нагар, само на една на върха на кривия електрод имаше здрав кафяв цвят. Смених ги. Но пак пука и леко гърми в колектора при студен двигател. Не намирам сензор за налягане на горивото на рейката . Планирам компютърна диагностика на студено и сваляне на пластмасовия колектор и обмазване със силикон. Все ми се струва, че дърпа въздух след дросела.
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 29 Ное 2020, 21:16 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Kukurun написа: Бобините мисля работят, но с 5 цилиндъра нямам опит. Тук, като извадя една букса, например на трети цилиндър, няма промяна в оборотите. При другите има малък ефект. Свещите бяха черни с нагар, само на една на върха на кривия електрод имаше здрав кафяв цвят. Смених ги. Но пак пука и леко гърми в колектора при студен двигател. Не намирам сензор за налягане на горивото на рейката . Планирам компютърна диагностика на студено и сваляне на пластмасовия колектор и обмазване със силикон. Все ми се струва, че дърпа въздух след дросела. Тази бубина - третата - която казваш, че след като изключиш - няма промяна е проблемната. Ако нямаш друга бубина - смени мястото на тази бубина - постави я на 5-ти цилиндър. Така работата на двигателя ще бъде малко по-добра.
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 07 Дек 2020, 07:45 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Благодаря на Маниака. Преместих я. Свалих и колектора - има скъсано уплътнение между двете пластмасови половини на колектора. Силикон и е готов. Има и теч на въздух от клапа, между възд. филтър и фдросела (явно за АГУто е слаган.). И там силикон. Не съм сглобявал - нов проблем - при запалване при -9С свири хидравликата. Слизам и - изтекло е хидравличното масло. Дано не се налага рейка да правя. Но действам. Искам да се порадвам на колата.
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 08 Дек 2020, 17:24 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Според мен е нещо по газоразпределението или кофти зацепен ангренаж. Няма как да чука от бобини
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 08 Дек 2020, 23:58 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
lancia207BS написа: Според мен е нещо по газоразпределението или кофти зацепен ангренаж. Няма как да чука от бобини Не става въпрос за чукане!
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 15 Дек 2020, 06:08 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Занимавам се сега с теча от рейката. Колектора съм силиконирал, очаква сглобяване. Чукане има, но и до там ще стигна. Нека да сглобя и я подкарам. Ангренажа смених преди месец. Не може да е от там. Една от хипотезите ми е прегорял клапан, но не е ясно. Благодаря за включването от колегите.
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 19 Дек 2020, 22:11 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Да се похваля, теча на хидр. масло не е от рейката. Тече от маркуч между корм. кутия и тръбичка водеща към радиатора. Радвам се, че не е голям ремонт. Сглобявам и подкарвам като имам време.
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 09 Яну 2021, 12:28 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Италианския Мерцедес вече върви. Искам да попитам колегите следното: става ли всмукателния колектор (кутията по-точно) от Капа 146 коня на 155 коня двигател. От кола без VIS на кола с VIS? Благодаря предварително.
|
|
|
|
|
i_v_ivanov
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 09 Яну 2021, 23:45 |
|
Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36 Мнения: 2804 Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799 http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
|
Kukurun написа: Италианския Мерцедес вече върви. Искам да попитам колегите следното: става ли всмукателния колектор (кутията по-точно) от Капа 146 коня на 155 коня двигател. От кола без VIS на кола с VIS? Благодаря предварително. Със сигурност става ... ама що тва?!?
_________________ ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 10 Яну 2021, 17:03 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Kukurun написа: Италианския Мерцедес вече върви. Искам да попитам колегите следното: става ли всмукателния колектор (кутията по-точно) от Капа 146 коня на 155 коня двигател. От кола без VIS на кола с VIS? Благодаря предварително. Не смяташ ли за нужно да споделиш къде беше проблема за да може и други колеги при нужда да знаят? Не бих казал, че е коректно само да задаваш въпроси и да черпиш информация от колегите без да споделяш когато си решил проблема. П.С. Това с кутията е безсмислено !! Какво целиш с тази подмяна ?
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 11 Яну 2021, 18:18 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Напълно приемам критиката. Мисълта ми беше, ,,малко колеги се включиха в темата, не съм интересен, а и още имам проблем с кихането. Предстои ми явно още експеримент ,,. Затова не обяснявам ситуацията. Но сега подробно. 1. Смених първия маркуч на хидравликата и сглобих всичко по всмукването. Запалих колата, веднага изби втори маркуч от хидравликата, който свързва тръбичката с охлаждането на хидравличното масло. Сложих масло на Mannol за хидравлика (не Dexron 2). 2. Смених и втория маркуч. Реших,че щом втори се пука, това масло не е подходящо. Смених го с Mannol Dexron 2. Проверявах в нета вискозитета и на двете - Dexron2 е по малко вискозно при ниски температури. Запалих я отново. При запалването хидравликата (може би помпата) свири за около 10-15 секунди и спира (При всяко палене е така вече). При запалване отново има кихане и неравномерна работа на ДВГ . Със загряването всичко се нормализира. Значи пак съм на изходна позиция, както при закупуване на колата. При тази ситуация реших да изолирам картерните газове, които влизат след дроселовата клапа. Запуших тръбата. Колата взе да пали по-добре, но пак киха и пука. Мисля си, че може да имам теч на въздух отново. Силиконирал съм, но може да има пробив.Затова пуснах въпроса за колектора. Поръчах си от Мегапартс колектор за Капа без VIS за 8 л. Той е метален, и ако става ще отстраня варианта с въздуха. Освен всичко друго , имам едно отчетливо чукане, което със загряването изчезва. Имам хипотеза, че имам проблем с всм. клапан. Колата пали добре, но след 5 -6 секунди започва да гъгне и киха и пука. Когато разглобих колектора, видях, че има клапан на картерните газове (влизащи след дроселовата) който при малко налягане е затворен. Отваря се след по силно надуване с уста. Това означава, че ако има повече картерно налягане, този клапан се отваря и променя сместа. А щом имам пукане, значи сместа гори в тръбата. Но защо е така не знам. След цялата ми занимавка с колата видях, този двигател е много усложнен (за любител монтьор като мен) и че вероятно оттам и капризен. Дросела е BOSCH, с електронен модул. Демек много различен от това с което съм се сблъсквал. Сега колата върви, всички проблеми търпят каране. Решил съм да карам, да и се кефя, а пък с времето ще отстранявам каквото мога сам. На майстори не искам да я водя. Всеки иска за два часа да вземе 300 лева и не е ясно има ли яснота какво да пипне.
|
|
|
|
|
lancia207BS
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 13 Яну 2021, 19:04 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 26 Ное 2015, 21:12 Мнения: 61
Кара: Lancia
|
Kukurun написа: Напълно приемам критиката. Мисълта ми беше, ,,малко колеги се включиха в темата, не съм интересен, а и още имам проблем с кихането. Предстои ми явно още експеримент ,,. Затова не обяснявам ситуацията. Но сега подробно. 1. Смених първия маркуч на хидравликата и сглобих всичко по всмукването. Запалих колата, веднага изби втори маркуч от хидравликата, който свързва тръбичката с охлаждането на хидравличното масло. Сложих масло на Mannol за хидравлика (не Dexron 2). 2. Смених и втория маркуч. Реших,че щом втори се пука, това масло не е подходящо. Смених го с Mannol Dexron 2. Проверявах в нета вискозитета и на двете - Dexron2 е по малко вискозно при ниски температури. Запалих я отново. При запалването хидравликата (може би помпата) свири за около 10-15 секунди и спира (При всяко палене е така вече). При запалване отново има кихане и неравномерна работа на ДВГ . Със загряването всичко се нормализира. Значи пак съм на изходна позиция, както при закупуване на колата. При тази ситуация реших да изолирам картерните газове, които влизат след дроселовата клапа. Запуших тръбата. Колата взе да пали по-добре, но пак киха и пука. Мисля си, че може да имам теч на въздух отново. Силиконирал съм, но може да има пробив.Затова пуснах въпроса за колектора. Поръчах си от Мегапартс колектор за Капа без VIS за 8 л. Той е метален, и ако става ще отстраня варианта с въздуха. Освен всичко друго , имам едно отчетливо чукане, което със загряването изчезва. Имам хипотеза, че имам проблем с всм. клапан. Колата пали добре, но след 5 -6 секунди започва да гъгне и киха и пука. Когато разглобих колектора, видях, че има клапан на картерните газове (влизащи след дроселовата) който при малко налягане е затворен. Отваря се след по силно надуване с уста. Това означава, че ако има повече картерно налягане, този клапан се отваря и променя сместа. А щом имам пукане, значи сместа гори в тръбата. Но защо е така не знам. След цялата ми занимавка с колата видях, този двигател е много усложнен (за любител монтьор като мен) и че вероятно оттам и капризен. Дросела е BOSCH, с електронен модул. Демек много различен от това с което съм се сблъсквал. Сега колата върви, всички проблеми търпят каране. Решил съм да карам, да и се кефя, а пък с времето ще отстранявам каквото мога сам. На майстори не искам да я водя. Всеки иска за два часа да вземе 300 лева и не е ясно има ли яснота какво да пипне. 1.Като смени хидравличната течност обезвъздуши ли системата 2. Запушването на картерната вентилация е голяма глупост не само, че няма да ти е от полза ами е и вредно за двигателя 3. Ако смучи въздух може да пали по-трудно и ще държи високи обороти 4. Колегата по-горе ти каза как да провериш бубините 5. Ако мислиш че имаш проблем с клапани провери си компресията 6. 100% не ти е зацепен правилно ангренажа. 7.Може и да имаш запушени бензинови дюзи ! 8. Следи си антифриза!
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 13 Яну 2021, 22:07 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Благодаря за съветите. 1. Как се обезвъздушава хидравликата? Това сигурно е причината за виенето на помпата при палене. Дано не съм я прецакал. Така виеше като изтече маслото. 2. Не съм запушил картерните газове. От главата излизат два маркуча от два щуцера, които са един до друг. Единия води в колектора след Дросела през клапан, а другия води към тръбата между възд. филтър и Дросела. Затворих този след Дросела. Палих и със затворени магистрали към колектора, и със отворен поток навън на всички картерни и пак гъгне. Сега целия поток сега влиза преди Дросела в тръбата. Мислих, че ако е издухана и от това има силни картерни газове, това може да влияе на паленето. А знаеш ли защо са две възд. магистрали на картерни газове преди и след Дросела. 3. Бобините съм пробвал, има промяна в оборотите при вадене при всички цилиндри, като при трети цилиндър е по-малък ефекта. Мисля, че са ок като цяло. 4. Компресията ще измеря също. Ако имаш още забележки към подхода ми пиши. Не се сърдя, радвам се, че научавам в дълбочина процесите.
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 13 Яну 2021, 22:17 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
Още: 1. Ангренажа майстор го сменя, в Люлин 2 в сервиз за италианки за 600 лв. Ако са сгрешили там... 2. Дюзите с добавка чистят ли се? Или да ги кисна в нещо? 3. Антифриза да следя защо? Съмняваш се да не е за гарнитура ли? Може и да губи малко антифриз, но я карам само от 1000 км и не съм сигурен. Сменях изпарителя и доливах, и не мога да съм сигурен.
|
|
|
|
|
Kukurun
|
Заглавие: Re: Ланчия Капа, киха след палене, при загряване изчезва Публикувано на: 13 Яну 2021, 22:23 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2020, 04:27 Мнения: 21
Кара: Lancia Kappa
|
За проверка дали е зацепен коректно ангренажа къде препоръчваш да отида? Преди да го сменя симптоматиката беше същата. А сервиза е за Фиат, Ланчия...
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|