 |
Loading
Автор |
Съобщение |
Деян
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 24 Ное 2020, 16:20 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1539 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
След първите около 1000км запазвам положителното си мнние за този вариант на Голф. Все пак колата още мирише на ново. На 5 години е. Разход по колонка ми даде 4,7/100. Като това е движение предимно Ихтиман-София-Ихтиман. VAG са дали предписание за смяна на ремък и ролки на 210 000км. Което за мен е страшно много. На други места казват 5 години или 210 000км (което дойде първо). Та започнах да се оглеждам как вървят частите. Изненадата, е че само водната помпа струва колкото цели ангренажен комплект при Либра. Вагините са измислили някакво електронно шунтиране на лопатките докато колата е студена. Да няма циркулация. Допълнителна изненада е изпълнението на маслената помпа. А именно задвижване с зъбен ремък от коляновия вал. Този зъбен ремък се къпе постоянно в масло. VAG не го дават да се сменя за целия живот на колата, но четох че е имало случай на разтегнати ремъци. Та това са някои дребни неща, които не ми развалят общото впечатление. Усетих и предимството на допълнителния подгрев. Толкова пъти четох темата на Yorri и все не се навивах да го направя. Но тук изпълнението не е електрическо. Чиста нафтова печка като при големите камиони. Която при пуснато парно и студено купе се включва. Може да се пусне и отдалечено с дистанционно. Още не съм засякъл разхода на гориво на тази екстра, а и какво причинява на акумулатора.
За сега толкова. Като събера още впечатление ще споделя пак.
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа  VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge 
|
|
 |
|
 |
megadef
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 10 Яну 2021, 22:54 |
|
 |
Чел списания |
 |
|
Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40 Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD LYBRA 2.0 154 ALFA 166 2.5 Sportronic
|
И аз да се включа в темата.След раждането на втората ми дъщеричка либрата ни отесня срашно много и с много болка се наложи да я пусна за продажба.На третия ден от решението ми (недомислено до някъде) либрата имаше нов дом.Купих си федра.Знам, че не е италианска, но беше колата която отговаряше на изискванията ни.Месеците минаваха а аз бях доволен от новата кола която е идеална за голямо семейство, но тази либра си остана в сърцето ми.Не спрях да си мисля за нея и да ми е супер мъчно, все едно съм се раделил с близък роднина.Преди няколко седмици обаче моята либра се оказа в моите ръце отново по много дълго стечение на обстоятелствата.Старата любов се запали на ново и не можах да се разделя отново с нея и вече си е при мен и тя.И може би ще е последния неудошевен предмет с които бих се разделил. https://photos.google.com/share/AF1QipN ... U0b0w4TkhB
|
|
 |
|
 |
replayko
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 31 Мар 2021, 07:35 |
|
 |
Виждал Lancia |
 |
|
Регистриран на: 15 Мар 2010, 17:20 Мнения: 29 Местоположение: Костинброд
|
Аз избрах субару легаси Н6 2005г за заместник на либрата. В някои отношения е супер, но е доста по-постна отвътре. Автомата е малко муден, а динамиката, въпреки по-мощният двигател е по-кофти. Иначе е широка, удобна и маневрена. Въпреки всичко и либрата си седи вкъщи и се подкарва от време на време.
|
|
 |
|
 |
stoian55
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 31 Мар 2021, 22:58 |
|
Регистриран на: 12 Ное 2015, 23:34 Мнения: 110 Местоположение: Пазарджик
Кара: Lancia lybra 1.9jtd 116hp [url=http://forum-lines.ru/][img]http://forum-lines.ru/rez/ab286350.gif[/img][/url]
|
колкото и да ми е неприатно и аз смених любимата либра с много мъка ,и след много дилеми размисли и страсти се насочих към френската секта а именно рено лагуна 2 фаза 2 комби.Няколко бяха причините да избера тази марка и модел а именно заради това че е много широка удобна и с голям багажник и заради мотора защото смятам че след jtd-то именно dci-то е най добрия вариант на дизела ,моят мотор е най мощният в гамата на лагуна 2ра генерация 2.0 173 коня но мотора е муден и тромав ускорява плавно и няма динамиката на жтд-то няма го и ефекта на така нар.кик даун при който турбината те лепи за седалката , возията е много по твърда и директна от на либрата няма я тази мекота и еластичност но пък е много по тиха , dci-to е много по обезшумен двг от жтд на празен ход въобще не се чува и усеща че работи
_________________ Lancia Lybra 1.9 jtd 116 hp (шосеен бегач) 
|
|
 |
|
 |
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 31 Мар 2021, 23:03 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1320 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
stoian55 написа: колкото и да ми е неприатно и аз смених любимата либра с много мъка ,и след много дилеми размисли и страсти се насочих към френската секта а именно рено лагуна 2 фаза 2 комби.Няколко бяха причините да избера тази марка и модел а именно заради това че е много широка удобна и с голям багажник и заради мотора защото смятам че след jtd-то именно dci-то е най добрия вариант на дизела ,моят мотор е най мощният в гамата на лагуна 2ра генерация 2.0 173 коня но мотора е муден и тромав ускорява плавно и няма динамиката на жтд-то няма го и ефекта на така нар.кик даун при който турбината те лепи за седалката , возията е много по твърда и директна от на либрата няма я тази мекота и еластичност но пък е много по тиха , dci-to е много по обезшумен двг от жтд на празен ход въобще не се чува и усеща че работи Щом смяташ че е куц кон пред 1.9,представям си ако караше 2.4  .Петака ако е в кондиция до 120-140 почти не се чува вътре
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
 |
|
 |
stoian55
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 01 Апр 2021, 00:29 |
|
Регистриран на: 12 Ное 2015, 23:34 Мнения: 110 Местоположение: Пазарджик
Кара: Lancia lybra 1.9jtd 116hp [url=http://forum-lines.ru/][img]http://forum-lines.ru/rez/ab286350.gif[/img][/url]
|
viktorsterev написа: stoian55 написа: колкото и да ми е неприатно и аз смених любимата либра с много мъка ,и след много дилеми размисли и страсти се насочих към френската секта а именно рено лагуна 2 фаза 2 комби.Няколко бяха причините да избера тази марка и модел а именно заради това че е много широка удобна и с голям багажник и заради мотора защото смятам че след jtd-то именно dci-то е най добрия вариант на дизела ,моят мотор е най мощният в гамата на лагуна 2ра генерация 2.0 173 коня но мотора е муден и тромав ускорява плавно и няма динамиката на жтд-то няма го и ефекта на така нар.кик даун при който турбината те лепи за седалката , возията е много по твърда и директна от на либрата няма я тази мекота и еластичност но пък е много по тиха , dci-to е много по обезшумен двг от жтд на празен ход въобще не се чува и усеща че работи Щом смяташ че е куц кон пред 1.9,представям си ако караше 2.4  .Петака ако е в кондиция до 120-140 почти не се чува вътре ами да за 2.4 съм слушал че наистина е много бръз мотор за съжеление нямах удоволствието да го карам но със сигурност жтд е много по добър мотор от дци откъм здравина и еластичност а може би най добрия дизелов агрегат за времето си просто разликата в двата мотора е в концепсията лагуната голяма широка и тежка кола даваща усещане на лукс и комфорт и няма как да искаш да ти откъсне главата дет се вика, мотора започва да се развърта на много по виски обороти,тягата започва да се усеща едва след 140-150км ,предавките са дълги и ускорението е равномерно и плавно за разлика от жтд където има рязко и бързо ускорение,но извода е че по добра кола от либра няма това е
_________________ Lancia Lybra 1.9 jtd 116 hp (шосеен бегач) 
|
|
 |
|
 |
nasty
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 17 Май 2023, 13:30 |
|
Регистриран на: 21 Яну 2006, 02:54 Мнения: 158 Местоположение: Костинброд
|
Aз смених либрата преди месец и нещо с пежо 508 комби гт 2011г. Наблъскано е с екстри като цяло - печка ,стъклен таван музика jbl 500вата.автоматик айсин 6скорости парктроници отпред отзад ,кожени седалки с погряване с памет и масаж на шофиорската седалка.4 зонен климатроник.евро 5.Та има глезотийки ,вози си добре. Не ми се разделяше с италянските коли ,ама нямат нищо читаво.Либрата ще я пускам за продажба
_________________ Lybra 2.4jtd 06.2002 intensa
|
|
 |
|
 |
Деян
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 05 Юни 2023, 13:06 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1539 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
Лошото е, че италиаското автомобилопроизводство много се сви. Почи не излизат нови модели. А от съществуващите няма кой знае какъв избор. Много се старая да поддържам моята Либра в добър вид. Нотова ще става все по-трудно. Частите изчезват прогресивно. И защото отскоро съм във ВАГ отбора си задавам въпроси. Защо немците си подържат части за коли отдавна снети от производство, а италианците не могат?
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа  VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge 
|
|
 |
|
 |
KoCMoHaBTa
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 10 Юни 2023, 18:40 |
|
Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31 Мнения: 470 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
|
Щото, както каза един познат, "ВАГ не са в бизнеса с автомобили, а в бизнеса с авточасти"  Ще си търкаляме либрите докато можем и докато има донори по моргите - после нз, сигурно ще сменяме през 2-3 години колите (като телефоните) щото ще им се скапват батериите. Може би е добре да почнем лека полека да споделяме какво не сме успяли да намерим. Аз лично до момента не съм имал проблеми с намирането на конкретни части, освен с прахоуловителите за предните амортисьори, но все пак след няколко телефонни разговора - успях да си ги намеря (благодарение на Виктор). Пък и нищо друго не ми се е налагало да правя последните 2-3 години освен обслужване. Най-странно ми е че тая година станаха 10 години от както търкалям либрата
|
|
 |
|
 |
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 15 Юни 2023, 17:41 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1320 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
KoCMoHaBTa написа: Щото, както каза един познат, "ВАГ не са в бизнеса с автомобили, а в бизнеса с авточасти"  Ще си търкаляме либрите докато можем и докато има донори по моргите - после нз, сигурно ще сменяме през 2-3 години колите (като телефоните) щото ще им се скапват батериите. Може би е добре да почнем лека полека да споделяме какво не сме успяли да намерим. Аз лично до момента не съм имал проблеми с намирането на конкретни части, освен с прахоуловителите за предните амортисьори, но все пак след няколко телефонни разговора - успях да си ги намеря (благодарение на Виктор). Пък и нищо друго не ми се е налагало да правя последните 2-3 години освен обслужване. Най-странно ми е че тая година станаха 10 години от както търкалям либрата  Те бяха супер лесни за намиране
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
 |
|
 |
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 09 Авг 2023, 22:11 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2872 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Пък аз още съм с опела  ...щото сега и на него не мога да намеря достоен заместник
|
|
 |
|
 |
pr_00f
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 14 Авг 2023, 14:28 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
А аз пък съм пак с Либра  Е то скоро ще стане година де ама ...
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001  - Lybra  - Alfa 147
|
|
 |
|
 |
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 30 Яну 2025, 14:56 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2872 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
10 и повече години след като пуснах тази тема, от днешна гледна точка, отново съм на мнение, че Либра няма достоен заместник... не само с марката Ланча, но и въобще като аналог. След либрата минах през Опел Астра с 1.9 милтиджет, Ланча Делта 3, Мерцедес ЦЛК, за да стигна до Ауди А4 В9 2.0 TDI и отново съм на това мнение! Тук следва да кажа, че немските варели, въобще на се на нивото на славата си... Въобще съвременните автомобили са тотален ШИТ. Ето например, една гадна помпа на Бош създава адстки проблеми на широк спектър съвременни дизели - разпространена е сред европейски, корейски и американски двигатели (дори при Шеви, Фирд и Рам). Та тази въпросна помпа високо налягане има склонност да прави стружки, които ебават мамата на дюзите и всичко в горивната система. Ремонта излиза над 10000 лева  За това се препоръчва смяна на помпата на 150000 км, а цената и е 1600 лева... Умната при избора на наследник на Либра!
|
|
 |
|
 |
donnna
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 31 Яну 2025, 09:41 |
|
Регистриран на: 14 Сеп 2010, 13:22 Мнения: 1031 Местоположение: до плажа
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 115 hp Alfa romeo 147 1.9 jtdm 120hp
|
D. Stanev написа: 10 и повече години след като пуснах тази тема, от днешна гледна точка, отново съм на мнение, че Либра няма достоен заместник... не само с марката Ланча, но и въобще като аналог. След либрата минах през Опел Астра с 1.9 милтиджет, Ланча Делта 3, Мерцедес ЦЛК, за да стигна до Ауди А4 В9 2.0 TDI и отново съм на това мнение! Тук следва да кажа, че немските варели, въобще на се на нивото на славата си... Въобще съвременните автомобили са тотален ШИТ. Ето например, една гадна помпа на Бош създава адстки проблеми на широк спектър съвременни дизели - разпространена е сред европейски, корейски и американски двигатели (дори при Шеви, Фирд и Рам). Та тази въпросна помпа високо налягане има склонност да прави стружки, които ебават мамата на дюзите и всичко в горивната система. Ремонта излиза над 10000 лева  За това се препоръчва смяна на помпата на 150000 км, а цената и е 1600 лева... Умната при избора на наследник на Либра! Този филм с помпата го играхме с една служебна Шкода Супърб 1,9 ТДИ 2008-9г. - чистене на цялата горивна система + резервоар, май излезе под 10 бона, ама няма толкова голямо значение... Да не е оффф по темата - преди седмица оглеждах една Алфа 166 2,4 140 кс, ама жената каза, че не ми е нужна...
_________________ Alfa Romeo 147 1.9 jtdm 120hp 2006г. Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115hp + 2003г. Lancia Lybra SW 2.4 JTD, 134HP - Самолета! RIP - на части...
|
|
 |
|
 |
LYBRAtor
|
Заглавие: Re: Накъде след Либра? Публикувано на: 29 Май 2025, 21:44 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2007, 10:38 Мнения: 1488 Местоположение: София, The Camp
Кара: Octavia 2016 2.0 tdi DSG
|
Спомних си с носталгия за форума и викам да ъпдейтна темата. След почти 50000км с октавия 2.0тди 2016та, преди година и половина я продадох. С времето обаче се запалих по ВАГ и по конкретно двигател 2.0 тси 3та генерация, след 2014та. Исках отново средно голямо комби, но и много да върви. И да има много екстри. И така, от 18 месеца имам Сеат Леон Купра ST300 4x4. 2019та е колата. Аз купих през 2023та края, на 79000км. Върви като бясна, под 5сек от 0 до 100км/ч. Има адаптивно окачване, вози страхотно за кола базирана на Голф 7. Има страхотна музика, панорама, дистроник и какво ли оше не. Няма нищо общо с Либрата, освен може би спомена за пъргава кола, стабилна и алкантарата по седалките
_________________ 2019 Seat Leon 2.0 TSI ST300 4drive DSG7 2015 Peugeot Vivacity 0.05 2V 2005 Mercedes-Benz C180 Kompressor Sportcoupe LPG Ex: W211, 147, 159 SW, Delta GT, Dedra, Lybra SW, C2, Vectra
|
|
 |
|
 |
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |