Автор |
Съобщение |
rufss
|
Заглавие: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 28 Авг 2010, 19:38 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 05 Сеп 2008, 11:23 Мнения: 333 Местоположение: Силистра
Кара: Lancia Libra 5.20
|
Колеги, имам следния проблем. Изгоряха ми намотките на ротора. След частично разглобяване установих, че поне 2 от 4-те транзистора също са заминали. Ротора в понеделник отива на пренавиване, но евентуално ако не стане имате ли идея с коя друга марка са взаимозаменяеми? Че не ми се дават 150-200 лв. за 2-ра употреба цял вент с управлението (което било много сложно, степените на него били и т.н. ). Не заради друго, ами и него откаде да го знам колко ресурс ще има.
_________________ Lancia Lybra 2.0 20V
Таралежа е птица упорита. Не го ли ритнеш - не полита!
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 28 Авг 2010, 21:40 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Втора употреба се намират по 100 лв. не се занимавай с глупости. Два пъти сме пренавивали и сменяли транзистори на Рено Лагуна вентилатора е същото изпълнение... не казвам че е същия а че конструкцията е подобна. Както и да е и на Либрата ми изпуши един ден и го смених с 2-ра употреба. За пренавиване искаха 50 лв. и то сам да си го разглобиш, което е чанч, отделно 10-20 лв за транзистори като дадеш и си много на далавера!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
rufss
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 28 Авг 2010, 23:42 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 05 Сеп 2008, 11:23 Мнения: 333 Местоположение: Силистра
Кара: Lancia Libra 5.20
|
Е аз под 150 не намерих колега, и затова прецених, че с 20 лв за транзистори и 40 за пренавиване ще ми излезе по-тънко. За мен си е далавера. Пък ако не стане... поне да не ме е яд, че не съм пробвал.
_________________ Lancia Lybra 2.0 20V
Таралежа е птица упорита. Не го ли ритнеш - не полита!
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 29 Авг 2010, 23:15 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:06, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
rufss
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 30 Авг 2010, 00:32 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 05 Сеп 2008, 11:23 Мнения: 333 Местоположение: Силистра
Кара: Lancia Libra 5.20
|
Е, аз да ти кажа . И на Либрата е на 3 болтчета, само дето едното е доста трудно за достигане. Аз купих същите транзистори, пък да видим...
_________________ Lancia Lybra 2.0 20V
Таралежа е птица упорита. Не го ли ритнеш - не полита!
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 30 Авг 2010, 19:11 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Свалянето на вентилатора от колата е елементарно.... разглобяването на ротора за да се пренавие е големия чанч!;) А на рендетата буксата нагаря и от там най-често идат проблемите... заради калпави клеми...
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
rufss
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 01 Сеп 2010, 20:36 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 05 Сеп 2008, 11:23 Мнения: 333 Местоположение: Силистра
Кара: Lancia Libra 5.20
|
Готово. 40 лв. пренавиване и 20 лв за транзистори. И половин час от моето време за демонтаж и монтаж. Ротора си го разглобява тоя, дето пренавива.
_________________ Lancia Lybra 2.0 20V
Таралежа е птица упорита. Не го ли ритнеш - не полита!
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 02 Сеп 2010, 05:57 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:07, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
Голям Петко
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 02 Сеп 2010, 09:15 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:53 Мнения: 47 Местоположение: Велико Търново
Кара: Lancia 1.9JTD, Honda CRV RD1
|
Двигателят е с въртящ се статор. Роторът е неподвижен, а магнитното поле в намотките му се върти чрез последователно превключване на транзисторите и съответно на тока в намотките.
_________________ Ланчия Либра 1.9JTD
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 02 Сеп 2010, 20:43 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 03 Сеп 2010, 06:28 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:07, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 03 Сеп 2010, 11:44 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
Голям Петко
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 03 Сеп 2010, 13:37 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:53 Мнения: 47 Местоположение: Велико Търново
Кара: Lancia 1.9JTD, Honda CRV RD1
|
dolls написа: Аз мисля че затова има статор (стои) и ротор (върти се). Това е едната логика. Подобно е и определението в Уикипидия : "Във въртящият двигател въртящата част (обикновено се намира вътре) се нарича ротор, а неподвижната част се нарича статор." От функционална гледна точка обаче, при постоянно токовия двигател, частта, която е постоянен магнит е статор, а частта с намотките, която създава въртящо се магнитно поле - ротор, който се намира вътре в статора. В класическия постоянно токов двигател, въртенето на магнитното поле в ротора се създава чрез четките, които последователно подават ток на намотките в ротора. В конкретния случай четките са заменени от транзистори и електроника, която последователно подава ток на намотките, за да създаде въртящо се магнитно поле. Поради тази причина при същото разположение на частите, се върти постоянния магнит /т.е. статора/, а детайла с намотките /т.е. ротора/ е неподвижен и този тип двигатели са познати под името ел.двигатели с въртящ се статор. Рядко се срещат в практиката и поради това този термин е рядко срещан.
_________________ Ланчия Либра 1.9JTD
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 03 Сеп 2010, 19:27 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:07, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
Голям Петко
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 03 Сеп 2010, 20:24 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 04 Фев 2008, 18:53 Мнения: 47 Местоположение: Велико Търново
Кара: Lancia 1.9JTD, Honda CRV RD1
|
chaveto написа: Няма никакво значение какъв е типа на двигателя. Пак ти казвам, че няма такова нещо. Ротора е въртящата се част в един ел. мотор. Статора е неподвижната част. http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0% ... 0%B5%D0%BBДа, така пише в интернет, но аз го зная като наименование доста преди да е създаден интернет. Така съм го учил, но не мога да намеря книгите, от които съм чел. Няма да споря за такива подробности, в крайна сметка е по-важно да се знае как работи, а не как се казва.
_________________ Ланчия Либра 1.9JTD
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 03 Сеп 2010, 23:04 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
Голям Петко написа: dolls написа: Аз мисля че затова има статор (стои) и ротор (върти се). Това е едната логика. Подобно е и определението в Уикипидия : "Във въртящият двигател въртящата част (обикновено се намира вътре) се нарича ротор, а неподвижната част се нарича статор." От функционална гледна точка обаче, при постоянно токовия двигател, частта, която е постоянен магнит е статор, а частта с намотките, която създава въртящо се магнитно поле - ротор, който се намира вътре в статора. В класическия постоянно токов двигател, въртенето на магнитното поле в ротора се създава чрез четките, които последователно подават ток на намотките в ротора. В конкретния случай четките са заменени от транзистори и електроника, която последователно подава ток на намотките, за да създаде въртящо се магнитно поле. Поради тази причина при същото разположение на частите, се върти постоянния магнит /т.е. статора/, а детайла с намотките /т.е. ротора/ е неподвижен и този тип двигатели са познати под името ел.двигатели с въртящ се статор. Рядко се срещат в практиката и поради това този термин е рядко срещан. Това въобще не е вярно - едня голяма фантазия! Двигателя си има четки и си е нормален двигател. Друг е въпросат какво има преди него на кабелите! Транзисторите подавот напрежение от 6 до 12 V в зависимост от степените които сме задали ние!Всеки разбиращ от електроника знае какво значи това.Така става плавното изменяне на оборотите.Например: 6,8,9,10,11,12v - 6 степени на мотора. Всичко останало е чиста лъжа!Тези дни ще го разглобя за смазване и ще ви покажа снимки!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 03 Сеп 2010, 23:11 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0% ... 0%B5%D0%BB Що не четете правилно!!!!!! Тук става дима за генератор не за двигател!!!!!!!Двете неща нямат нищо общо. За неуките: Генератора произвежда ток като преубразува въртеливото движение в ел енергия(ел ток), Двигателя консумира ел енергия като я преобразува във въртеливо движение!! двете машини са противоположни по работа и строеж!! Четете правилно!!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 04 Сеп 2010, 06:17 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:07, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 04 Сеп 2010, 09:16 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: Изгорял вентилатор парно Публикувано на: 04 Сеп 2010, 10:39 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
dolls написа: ... Това въобще не е вярно - едня голяма фантазия! Двигателя си има четки и си е нормален двигател. Друг е въпросат какво има преди него на кабелите! Транзисторите подавот напрежение от 6 до 12 V в зависимост от степените които сме задали ние!Всеки разбиращ от електроника знае какво значи това.Така става плавното изменяне на оборотите.Например: 6,8,9,10,11,12v - 6 степени на мотора. Всичко останало е чиста лъжа!Тези дни ще го разглобя за смазване и ще ви покажа снимки! Колега, сигурен ли си че си отварял електромотора за който говорим? Както обясни колегата по-горе, с транзисторите се превключват намотките и се прави въртящо магнитно поле. Това е безчетков мотор! Ако съдиш от по-стари модели (дедра, делта...) - да там са четкови мотори и регулирането става с ШИМ ... което пак е различно от коригиране на напрежението... Относно въпроса кое се върти... има си теория на относителността!:-D Ако гледаме от точката на статора - то ротора се върти но ако гледаме от точка на ротора - то статора се върти!:) Въпроса е коя част ще застопориш на купето и на коя ще закачиш перката!;) Относно ремонта, явно колегата е намерил най евтиния вариант и ще го ползваме за консулт при авария за пренавиване!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
|